Kuster A-42 verkocht

Verkocht
Kuster A-42Kuster A-42Kuster A-42Kuster A-42Kuster A-42Kuster A-42Kuster A-42Kuster A-42Kuster A-42Kuster A-42Kuster A-42Kuster A-42Kuster A-42Kuster A-42Kuster A-42Kuster A-42Kuster A-42Kuster A-42Kuster A-42Kuster A-42Kuster A-42Kuster A-42
Prijs:

Verkocht

Bouwjaar:

2012

Afmetingen:

12,95 m x 4,35 m x 1,15 m

Materiaal:

Staal

Motor:

Vetus-Deutz DET66 - 170Pk diesel

Ligplaats:

Sneek (NL)

Meer over de Kuster A-42

De eigenaar van de Kuster A-42 heeft zijn schip in de afgelopen jaren met liefde gevaren en onderhouden. Als u de moeite neemt haar te komen bezoeken zult u zien dat ze in bijna nieuwstaat verkeert, en u zult versteld staan van de kwaliteit, ruimte en comfort van dit schip. Een open kuiper voor open water. Door haar uitgekiende rompvorm zijn alle typerende kenmerken van de Kuster optimaal verwezenlijkt. Het resultaat mag er zijn! Oogstrelend door de gewelfde oppervlakken, maar toch vanuit dié gedachtegang ontworpen én gebouwd om onder alle omstandigheden de bemanning veiligheid en comfort te bieden. Aan Dek De rondom aangebrachte hooggelegen zeereling met op de juiste plaatsen aangebrachte handrelingen geven een veilig gevoel wanneer men aan dek staat. Brede gangboorden bieden veel comfort bij het aanleggen of voor het tijdelijk neerleggen van een stootwil of landvast. Fraai vormgegeven, en voor haar taak berekende bolders, bieden prima afmeermogelijkheden. Het voordek, dat zo is geconstrueerd om eventueel overkomend water direct naar de gangboorden af te laten vloeien, biedt een heuse onderdekse bergruimte voor stootwillen en meerlijnen. Aan bakboord naast de hydraulische ankerlier zijn de twee verzonken en waterdicht afsluitbare kunststof gascontainers: zij staan borg voor een goed doordacht gassysteem. Op het kajuitdak is de innovatieve A-mast geplaatst. Hierdoor is er een onbelemmerd uitzicht vanuit de stuurstand. Deze hydraulische mast wordt vanuit de stuurstand gestreken. De hooggeplaatste ventilatie inlaten voor de motorruimbeluchting zijn één van de vele reeds in het ontwerp stadium doordachte zaken als het gaat om veiligheid en stabiliteit. Open kuip Een echte “leefkuip”; Met een hoogliggende kuipvloer, natuurlijk zelflozend uitgevoerd! Dit komt de zeewaardigheid en natuurlijk de bergruimte onder de kuip ten goede. Het bergen van fietsen aan boord is hierdoor geen probleem meer. Doordat het dekhuis op hetzelfde niveau ligt is er ook weer wat meer volume beschikbaar voor de gastenhut. Al is het vrijboord iets hoger, en de instap naar de kuip toch minder diep, het uitzicht daarentegen is rondom optimaal. De ingebouwde banken geven sfeer, bergruimte en in combinatie met de kuipkussens een volledige ligbank. Doordat de zijden 10 graden rugvalling hebben is comfort gewaarborgd en kan altijd wel een plekje worden gevonden ín of juist úit zon of wind. Aan de, in de kuipvloer verzonken tafel, die op twee hoogtestanden geplaatst kan worden nuttigt men graag een maaltijd buiten. De hydraulisch te bedienen spiegeldoorgang biedt gemakkelijke toegang tot de zwemtrap. Stuurhut / Kombuis De keuken is geplaatst tegen de achterpui. Met daarnaast de zo typerende stevige en goed geïsoleerde aluminium deur. Aan stuurboord is de zithoek geplaatst, welke ruim plaats biedt aan 5 personen. De zithoek biedt gezelligheid en een panoramisch uitzicht, maar ook houvast in onstuimige zeeën. Een uitklap aan de unieke middenbank bezorgd de vaste meevaarder uitzicht naar voren met de voeten omhoog! De stevige salontafel is een ruime eettafel. In de tafel is een grote kaartenlade geplaatst. De meervoudig verstelbare stuurstoel geeft een veilig zicht rondom, waarbij alle apparatuur onder direct handbereik ligt. Onder de salonvloer is het motorruim geplaatst, welke middels een groot luik toegankelijk is. Overzichtelijk gemonteerde en daardoor goed bereikbare apparatuur is rondom de Vetus-Deutz 170 pk motor opgesteld. Eigenaarshut De eigenaarshut met ruime omkleedmogelijkheden bevindt zich in de voorpunt. Naast volop bergruimte voor kleding en schoeisel is een dubbel bed geplaatst in de franse opstelling. De bedden zijn voorzien van lattenbodems en dikke matrassen. Voor de wasmachineis een fraaie plek onder het bed aanwezig. Media-relax ruimte/ gastenhut In het vooronder bevindt zich de media-relax ruimte. Een onbespied kamertje voor twee, met diepe zetels voor 's avonds laat: knus met een boek, een spelletje, borrel of een gezellig televisieprogramma. Veel kastruimte en ruime boekenplanken zijn in deze lounge aanwezig. Ventilatie en lichtinval is ruim aanwezig middels drie klappende patrijspoorten en een goed toegankelijk vluchtluik. Toilet / Douche Afdalend vanuit de stuurhut is aan bakboord de natte cel gelegen. Deze is zowel vanuit de hal als ook vanuit de eigenaarshut te bereiken. Sta-ruimte is in de gehele natte cel aanwezig. De douchecabine is separaat opgesteld en kan worden afgesloten middels een veiligheidsglas deur. De douche is voorzien van een extra zit, waardoor comfortabel douchen altijd mogelijk is. Eénhandel mengkranen bieden nog meer comfort, evenals de vele opbergmogelijkheden in de toiletruimte. De Kuster A-42 "Namasté" is tot begin maart 2017 te bezichtigen in Winterberging/Hal in Irnsum/NL. Heeft u vragen, of wilt u het schip bezichtigen, mail naar [email protected] of bel met uw jachtmakelaar Enno Dijkstra +31 6 2015 4890 of +31 515 423 467.

Algemeen

Ontwerper:
Willem Nieland
Werf:
Consonant Yachts (Tegenwoordig North-Line Yachts, Harlingen)
CE:
B
Cat. B
CE-normering:
Cat. B
Rompvorm:
Multiknik
Multi Knikspant
Rompkleur:
Blauw
Dek en opbouw materiaal:
Staal
Opbouw vorm, materiaal:
Staal
Ramen:
Gebo Boomsma, Thermisch onderbroken met koudebrug (5 en 6mm)
Kuip:
Achterkuip
Open Kuip (OK):
Doorvaarthoogte normaal:
ca. 4.75 met mast op, ca. 2.70 met mast neer, zonder dorades
Kruiphoogte:
270 cm
Diepgang:
115 cm
Diepgang maximaal:
115 cm
Lengte waterlijn:
1.116 cm
Waterverplaatsing:
16 ton
ca. 16.000kg
Besturing:
Stuurwiel
Hydraulisch met stuurwiel en buitenbesturing d.m.v. Joystick
Plek besturing:
Dubbel
Roer:
Enkel
Sterke Kiel/Hak verbinding
Kiel/zwaard:
Vaste kiel
Opmerkingen:
Eerste tewaterlating 8 maart 2012.

Accommodatie

Stahoogte:
200 cm
ca. 2.00
Hutten:
2
Slaapplaatsen:
Vast: 4
4 Vaste Slaapplaatsen in 2 Hutten
Type interieur:
Teak interieur
Matrassen:
Kussens:
Gordijnen:
Watertank & materiaal:
ca. 875 liter in 2 Kunststof tanks (geschakeld)
Watertankmeter:
Ja
Vuilwatertank & materiaal:
ca. 150 liter Kunststof tank met afzuigmogelijkheid en pomp-mogelijkheid
Watersysteem:
Elektrisch Jabsco Sensor Max 17
Warm water:
via Kabola Verwarming
Aantal douches:
2
Separate Douche (W/K) in natte cel en Douche op achterdek (W/K)
Toiletten:
1
Elektrisch Toilet aangesloten op Vuilwatertank
TV:
Sony Flatscreen met Glomex CX4 Antenne
Radio/CD-speler:
Kooktoestel & brandstof:
Smev 3-Pits gasstel met piëzo ontsteking
Oven:
Smev Gasoven met grillfunctie en verlichting
Koelkast & voeding:
Waeco 122 liter met 60W Compressor, 2e Waeco koelkast (65liter) onder bank salon
Vriezer:
Waeco 8 liter vriesvak in Koelkast
Verwarming:
CV Kabola KB40 Vloerverwarming door het gehele schip
Opmerkingen:
Wasmachine, Candy Aquamatic 1000T AAC 3,5kg
Extra zitplaats te creëren aan eettafel

Motor en elektra

Start type:
Elektrisch
Type:
Binnenboord
Merk:
Vetus DEUTZ
Vetus Deutz DET 66
Model:
DET66
Bouwjaar:
2011
Aantal cilinders:
6
Vermogen:
170 pk
Draaiuren:
1.290
ca. 1225 uur
Brandstof:
Diesel
Overbrenging:
Schroefas
Voortstuwing:
Schroef
Schroefas 50mm Aan Hurth ZF koppeling met Aqudrive Homokineet en 4-blads schroef
Koeling:
Indirect
Intercooling
Brandstoftank aantal:
ca. 2.250 liter
Totale inhoud brandstoftank(s):
2.250 liter
Brandstoftankmeter:
Ja
Toerenteller:
Ja
Oliedrukmeter:
Akoestisch Alarm
Temperatuurmeter:
Akoestisch Alarm
Boegschroef:
Hydraulisch
Hydraulisch Vetus 160 kgf, 2 fasen
Hekschroef:
Hydraulisch
Hydraulisch Vetus BOW95, 2 fasen
Accu:
4 x 200Ah - 24V boordnet (=400Ah op 24V), 1 x 130Ah Startaccu
Acculader:
Mastervolt 24V/80A boordnet en IVO Smart 12V/10A startaccu lader
Dynamo:
op Motor 95A
Omvormer:
Mastervolt Mass 24V / 2.500 Watt, Mastervolt 24/12 V / 20A
Voltmeter:
Ja
Walstroom:
Ja, incl. Kabel
Zonnepaneel:
4 x SPR100 met FOX regelaar
Voltage:
24V 12V (Motor), 24V (Boordnet), 220V (Walstroom)

Navigatie en elektronica

Log/snelheid:
Raymarine I7
Dieptemeter:
Raymarine I7
Navigatieverlichting:
Hella Marine
Autopilot:
Raymarine i70P met SPX30 koerscomputer en hydraulisch pomp
GPS:
Raymarine I7
Kaartplotter:
Raymarine E7
Marifoon:
Raymarine RAY-49E

Uitrusting buitenom

Ankers & materiaal:
Bruce Anker, 20Kg RVS aan 50 meter ketting
Anker bevestiging:
Ketting
Ankerlier:
Elektrisch
Hydraulisch Vetus VWC LP 2200 met afstandbediening
Bimini:
Bimini met aanritsbare delen zodat volledige kuiptent ontstaat
Zeerailing:
Vaste RVS Reling
Zwemtrap:
RVS
Davits:
RVS Davits, Elektrisch hijsen.
Stootwillen, lijnen:
Compleet
Opmerkingen:
Spiegelklep hydraulisch te bedienen

Veiligheid

Bilgepomp:
Elektrisch
Brandblusser:
Brandblussysteem in Motorruim, 3 x 2kg Sproeischuimblusser en 1 x branddeken
MOB Systeem:
Gasbun met afvoer:
2 x gasbun, incl. 2 gasfles 10Kg
Zelflozende kuip:

Disclaimer:
Hoewel er uiterste zorg besteed is aan de correctheid, volledigheid en actualiteit van onze informatie kunnen hieraan geen rechten worden ontleend.

White Whale Yachtbrokers logo

Verkoop kantoor

White Whale Yachtbrokers - Sneek

Tel: +31 (0) 515 423 467

Email: [email protected]