Van De Wiele Ketch Refit verkocht

Verkocht
Van De Wiele Ketch RefitVan De Wiele Ketch RefitVan De Wiele Ketch RefitVan De Wiele Ketch RefitVan De Wiele Ketch RefitVan De Wiele Ketch RefitVan De Wiele Ketch RefitVan De Wiele Ketch RefitVan De Wiele Ketch RefitVan De Wiele Ketch RefitVan De Wiele Ketch RefitVan De Wiele Ketch RefitVan De Wiele Ketch RefitVan De Wiele Ketch RefitVan De Wiele Ketch RefitVan De Wiele Ketch RefitVan De Wiele Ketch RefitVan De Wiele Ketch RefitVan De Wiele Ketch RefitVan De Wiele Ketch RefitVan De Wiele Ketch RefitVan De Wiele Ketch RefitVan De Wiele Ketch RefitVan De Wiele Ketch RefitVan De Wiele Ketch RefitVan De Wiele Ketch RefitVan De Wiele Ketch RefitVan De Wiele Ketch RefitVan De Wiele Ketch RefitVan De Wiele Ketch RefitVan De Wiele Ketch RefitVan De Wiele Ketch RefitVan De Wiele Ketch RefitVan De Wiele Ketch RefitVan De Wiele Ketch RefitVan De Wiele Ketch RefitVan De Wiele Ketch RefitVan De Wiele Ketch RefitVan De Wiele Ketch RefitVan De Wiele Ketch RefitVan De Wiele Ketch RefitVan De Wiele Ketch RefitVan De Wiele Ketch RefitVan De Wiele Ketch RefitVan De Wiele Ketch RefitVan De Wiele Ketch Refit
Prijs:

Verkocht

Bouwjaar:

1968

Afmetingen:

14,80 m x 3,80 m x 2,00 m

Materiaal:

Staal

Motor:

Perkins 85 pk

Ligplaats:

Monnickendam (NL)

Meer over de Van De Wiele Ketch Refit

De Van de Wiele ketch is een zusterschip van het beroemde Belgische jacht "Williwaw" wat thans in het Antwerpse scheepvaart museum ligt. Met dit zusterschip is Willy de Roos maar liefst 360.000 mijlen over de oceanen gevaren. Dit mag bewijs genoeg zijn dat het ontwerp bijzonder zeewaardig is. U mag zelf beoordelen of het hier om een jacht of een schip gaat. Bij de bouw is "Nestor" gescoopeerd, oftewel verzinkt. Dit betekend dat roest geen kans heeft. De constructie is extra zwaar uitgevoerd om de boot geschikt te maken om ingevroren te raken. De huidige eigenaar heeft de laatste jaren zeer degelijk onderhoud uitgevoerd en vele zaken vervangen (zie specificaties). Het intérieur is in tweeën opgedeeld. De salon heeft een echte scheepse atmosfeer door het gebruik van donker teak en veel koperen details. De mais-gele vloer en blauwe kussens geven de boot ook binnen een zeer authentiek karakter. Bij binnenkomst is links de L-vormige keuken, en rechts de navigatie hoek. Midscheeps is een ruime zithoek met banken rondom. Er is een Heatpol diesel kachel, zwaar genoeg om de hele boot te verwarmen. De voorhut biedt plaats aan 3 personen met een dubbel en enkel bed. Links voor is de badkamer met wastafel en vacuüm toilet. De achterhut, bereikbaar vanuit de kuip, is nu in gebruik als bergruimte. Deze hut zou desgewenst ook geschikt gemaakt kunnen worden als slaapplaats. Deze Van de Wiele Ketch is in een prima staat van onderhoud en volledig vaarklaar. Voor wie een zeewaardig jacht zoekt, geschikt voor lang verblijf aan boord, dan is dit een interessante keuze. We willen u dan ook van harte uitnodigen voor een bezichtiging in Monnickendam. Maakt u een afspraak via [email protected]. Uw jachtmakelaar is Robert de Vries, 31(0)6 5020 1336.

Algemeen

Ontwerper:
Louis van de Wiele
Werf:
Michot Chantier Naval, Thuin
Michot Chantier Naval, Thuin, Belgie
Bouwnummer:
CE:
gebouwd voor CE
CE-normering:
voor CE gebouwd
Rompvorm:
S-spant
Rompkleur:
Zwart
Dek en opbouw kleur:
Grijs
Dek en opbouw materiaal:
Staal
staal, geschilderd antislip
Opbouw vorm, materiaal:
gescoopeerd (verzinkt) staal
Ramen:
gehard glas in alu frames
Kuip:
Middenkuip
Doorvaarthoogte normaal:
15 m
ca. 18 mtr
Diepgang:
200 cm
Diepgang maximaal:
200 cm
Waterverplaatsing:
19 ton
19.000 kg
Ballast:
onbekend
Besturing:
Stuurwiel
stuurwiel, mechanisch
Plek besturing:
Buiten
Roer:
Enkel
conventioneel
Kiel/zwaard:
Doorlopende kiel
S-spant langkieler
Opmerkingen:
Masten vernieuwd (2016) (gieken origineel)
Lagers roer vernieuwd in (2013)
Schilderwerk van gehele dek, opbouw en houtwerk in (2013)
Antifouling en anodes (2014)

Accommodatie

Salon:
Indeling en verblijfsruimtes:
salon met kombuis en navigatie tafel
Stahoogte:
200 cm
ca. 2 mtr
Hutten:
2
voorhut, aparte achterhut
Slaapplaatsen:
Vast: 3 Extra: 2
5; 3 in slaaphut en 2 in verblijf
Type interieur:
teak
Kussens:
Gordijnen:
blauwe stof
Watertank & materiaal:
400 ltr kunststof (vernieuwd)
Watertankmeter:
peilstok
Vuilwatertank & materiaal:
nee
Watersysteem:
elektrisch met hydrofoor
Warm water:
elektrische boiler
Aantal douches:
nee
Toiletten:
1
Lavac vacuüm toilet
Kooktoestel & brandstof:
4 pits gas
Koelkast & voeding:
inbouw
Verwarming:
hete lucht heatpol dieselkachel

Motor en elektra

Aantal identieke motoren:
1
Start type:
Elektrisch
Type:
Binnenboord
Merk:
Perkins
Serienummer:
LO151831J17716P
Bouwjaar:
1987
Vermogen:
85 pk
Draaiuren:
onbekend
Brandstof:
Diesel
2 x 400 ltr staal rode diesel & 60 ltr RVS voor witte diesel
Overbrenging:
Schroefas
Voortstuwing:
Schroef
3 blads vaste schroef
Koeling:
indirect
Totale inhoud brandstoftank(s):
860 liter
Max snelheid:
9
Kruissnelheid:
6
Brandstoftankmeter:
peilstok
Toerenteller:
op Perkins paneel
Oliedrukmeter:
op Perkins paneel
Temperatuurmeter:
op Perkins paneel
Accu:
2x semi-tractie
Acculader:
Victron Pallas 12/25
Dynamo:
1x op motor
Generator:
Yamaha EF 2000IS
Voltmeter:
op Perkins paneel
Walstroom:
ja; 220V contacten in gehele schip
Bedieningspaneel:
ASA
Voltage:
12V 12 V
Opmerkingen:
Motor en schroefas uitgelijnd (2011)
Schroefas gereviseerd (2003)
Keerkoppeling gereviseerd (2003)
Extra tank voor witte diesel ingebouwd (2005)
Huiddoorvoer uitlaat hoofdmotor vervangen (2009)

Nieuwe kunststof watertanks in (2013)
Boiler ingebouwd en waterleidingen vervangen, hydrofoor gereviseerd in 2002

Generator gekocht in 2012

Navigatie en elektronica

Kompas:
Sestrel Moore magnetisch op stuurstand
Log/snelheid:
Walker sleeplog
Dieptemeter:
NASA
Windvaanbesturing:
Aries vane gear
Navigatieverlichting:
LED
GPS:
Furuno GP-32
Radar:
Furuno 1632
Marifoon:
JMC RT-2500
Weatherfax/Navtex:
NASA video Navtex
Opmerkingen:
Nieuwe Furuno radar geïnstalleerd in (2010)
Nieuwe VHF geïnstalleerd in (2010)
Navigatieverlichting vervangen voor LED in (2010)

Tuigage

Type tuigage:
Ketch
kits
Aantal masten:
2
Mast materiaal:
Hout
alu masten nieuw 2016; voorgerekt RVS staaldraad & RVS spanners
Zeilen materiaal:
dacron
Grootzeil:
ja
Rolgrootzeil:
smeerrepen
Bezaan:
ja
Bezaan rolsysteem:
smeerrepen
Genua:
Schokker
Fok:
Voorzeil rolsysteem :
reefknuttels
Genua reefsysteem:
Furlex
Kluiver:
Schokker; op wegneembare stag
Spinnaker:
Schokker (2006)
Lieren:
2 Goïot genua schootlieren
Handmatige lieren:
Opmerkingen:
Giek beslag vervangen in (2007)

Genua rolsysteem geinstalleerd en Genua + kluiver vervangen (2004)
Spinnaker vervangen in (2006)

Uitrusting buitenom

Ankers & materiaal:
1 klip; 1 boeg anker; 50 + 100 mtr gegalvaniseerde ketting
Anker bevestiging:
Ketting
Ankerlier:
Hand
mechanisch zwaar uitgevoerd
Buiskap:
vaste stalen kap met kuiptent
Bimini:
zonnezeil
Zeerailing:
hoge RVS reling
Zwemtrap:
aluminium trap, geschikt voor duikers
Stootwillen, lijnen:
compleet
Opmerkingen:
Reling, preekstoel / hekstoel vervangen in (2004)
Ankerlier gereviseerd in (2010)

Veiligheid

Reddingsboei:
Bilgepomp:
Elektrisch 1 handpomp in machinekamer + dompelpomp op 12V
Brandblusser:
4 brandblusser
Opmerkingen:
Reddingsboei met MOB licht

Disclaimer:
Hoewel er uiterste zorg besteed is aan de correctheid, volledigheid en actualiteit van onze informatie kunnen hieraan geen rechten worden ontleend.

White Whale Yachtbrokers logo

Verkoop kantoor

White Whale Yachtbrokers - Enkhuizen

Tel: +31 (0) 228 855 380

Email: [email protected]