Colin Archer Kvase 45 verkocht

Verkocht
Colin Archer Kvase 45Colin Archer Kvase 45Colin Archer Kvase 45Colin Archer Kvase 45Colin Archer Kvase 45Colin Archer Kvase 45Colin Archer Kvase 45Colin Archer Kvase 45Colin Archer Kvase 45Colin Archer Kvase 45Colin Archer Kvase 45Colin Archer Kvase 45Colin Archer Kvase 45Colin Archer Kvase 45Colin Archer Kvase 45Colin Archer Kvase 45Colin Archer Kvase 45Colin Archer Kvase 45Colin Archer Kvase 45Colin Archer Kvase 45Colin Archer Kvase 45Colin Archer Kvase 45Colin Archer Kvase 45Colin Archer Kvase 45Colin Archer Kvase 45Colin Archer Kvase 45Colin Archer Kvase 45Colin Archer Kvase 45Colin Archer Kvase 45Colin Archer Kvase 45Colin Archer Kvase 45Colin Archer Kvase 45Colin Archer Kvase 45Colin Archer Kvase 45Colin Archer Kvase 45
Prijs:

Verkocht

Bouwjaar:

2004

Afmetingen:

13,50 m x 4,00 m x 2,00 m

Materiaal:

Staal

Motor:

Perkins M.92

Ligplaats:

Makkum (NL)

Meer over de Colin Archer Kvase 45

Hebt u het plan opgevat de reis van uw leven te gaan maken? Alles achter te laten wat u hier heeft en uw horizon te verbreden? Dan is dit uw ideale reisgezel. Deze Colin Archer Kvase 45 is ontworpen door K.P. Kornaat en in 2003 gebouwd door Jachtbouw Bronsveen. Deze werf staat bekend om haar flexibiliteit en kwaliteit van bouwen van stalen jachten. Het verschil tussen een standaard Colin Archer en deze ‘Kvase’ligt voornamelijk in de lengte van de kiel, waar de CA een langkiel heeft, heeft de ‘Kvase’ een halflange kiel. Het grootste voordeel van deze constructie is dat het schip hoger aan de wind kan zeilen. Ook is dit jacht extra verstevigd aan de boeg en kiel om ijsgang te kunnen weerstaan. In de eerste 4½ jaar na haar afbouw heeft “Ayke” een groot rondje Atlantic gevaren. Van IJsland tot aan de Carieb. Zij is dus volledig ingeslingerd en heeft alle denkbare weersituaties glansrijk doorstaan. Als u via de spiegel aan boord stapt valt direkt de beschutte kuip op met robuuste stuurstand, de bimini en de brede sprayhood voorzien van drie ruiten. Brede gangboorden voeren naar voren langs de RVS dubbele buisreling. Ook hier merkt u hoezeer aan uw veiligheid is gedacht. De mast is robuust en voorzien van steps. Aan de mast kunt u het grootzeil hijsen, de zelfkerende fok en de kluiver zijn vanuit de kuip te bedienen. Voorop is het 35 kg zware kobra-anker met 80 meter ketting aan de elektrische ankerlier bevestigd. Ruim voldoende om in een mooie baai op St. Lucia te kunnen ankeren. Als u binnenstapt in de deksalon valt direct op hoe licht het hier is, u kunt rondom naar buiten kijken. De stahoogte is riant. Vanaf de hier geplaatste zithoek heeft u ook goed uitzicht op alle navigatie-apparatuur en met de joystick binnen bereik kunt u vanaf deze plek het schip tijdens uw wacht besturen. De navigatiehoek zelf is van alle moderne apparatuur voorzien. Verder naar voren en een stapje lager is de dinette met kombuis, en een werkhoekje om te kunnen schrijven, internetten etc. Voorin de boeg is de eigenaarshut. Het bed (2.10x1.60) is voorzien van een lattenbodem. Overal is veel bergruimte voor uw spullen. Deze hut is ruim opgezet met een stahoogte van ruim 2 meter. Via de deksalon naar achteren is een gangway waar aan bakboord, (voor u aan uw rechterhand) het toilet is en separaat de douche. Even verder is de waterdichte deur, waardoor u naar de motorkamer kunt. In deze ruim opgezette motorkamer staat de Perkins Sabre M92 Diesel. De koeling van de motor is een gesloten systeem, waardoor u ook in koude gebieden kunt doorvaren. Alle pompen, verwarming etc. zijn hier ook keurig overzichtelijk ingebouwd. Zelfs een kleine werkbank ontbreekt niet. De achterkajuit biedt ruimte aan twee personen, het bed meet 2.10 x 1.40, en is dus ruim genoeg om vele plezierige nachten op te vertoeven. Ook onder dit bed is een lattenbodem. Deze Colin Archer Kvase 45 is gebouwd van en met hoogwaardige materialen en zeer doordacht ingericht. Zoals gezegd is ze klaar voor de volgende lange reis naar mooie oorden. Bent u van plan deze reis op dit fraaie schip te gaan maken, neem dan contact met ons op. Dit kan via www.uwjachtmakelaar.nl. uw jachtmakelaar is Enno Dijkstra +31 6 2015 4890

Algemeen

Ontwerper:
K.P. Kornaat
Werf:
Bronsveen
Bouwnummer:
24
CE:
NL-JPRSPRAYF404
CE-normering:
Cat. A - Oceaan
Rompvorm:
Semi-langkieler
Dek en opbouw materiaal:
Staal
Opbouw vorm, materiaal:
Staal
Ramen:
Dubbel glas in Aluminium frames (Gebo)
Doorvaarthoogte normaal:
21 meter
Diepgang:
200 cm
Waterverplaatsing:
21294
Ballast:
4500
Besturing:
Stuurwiel hydraulisch, en binnenbesturing middels joystick
Roer:
Balansroer met gesloten hak
Kiel/zwaard:
Half-langkiel

Accommodatie

Indeling en verblijfsruimtes:
Deksalon met 2.10 stahoogte, Dinette met kobuis, Eigenaarshut voor, Gastenhut in achterschip
Stahoogte:
210 cm
Salon 2.10, hutten 1.95-2.00, Gangetje naar achterhut 1.70-1.83
Hutten:
2
Slaapplaatsen:
Vast: 4 Extra: 3
7, waarvan 4 vast
Type interieur:
Stof, blauw
Watertank & materiaal:
2 maal 425 liter. tussen watertanks en leiding UV lamp tegen Legionella besmetting
Watertankmeter:
Ja
Vuilwatertank & materiaal:
Grijswatertank: 175 liter, zwartwatertank: 125 liter
Watersysteem:
Ja
Warm water:
Ja
Aantal douches:
Ja, separaat van toilet
Toiletten:
OW Pomptoilet
Radio/CD-speler:
Radio/CD
Kooktoestel & brandstof:
3-pits gas
Oven:
Ja
Magnetron:
LG
Koelkast & voeding:
Ja
Vriezer:
Nee
Verwarming:
Kabola diesel met radiatoren

Motor en elektra

Aantal identieke motoren:
1
Merk:
Perkins Sabre M92
Bouwjaar:
2002
Vermogen:
91 Pk / 67 Kw
Draaiuren:
ca. 1600
Brandstof:
Diesel
Verbruik:
3,5
Voortstuwing:
RVS Schroefas met Python flexkoppeling en 4-blads schroef
Koeling:
Kielkoeling, gesloten systeem
Brandstoftank aantal:
800 liter en 50 liter dagtank
Max snelheid:
8
Kruissnelheid:
5
Brandstoftankmeter:
Ja
Toerenteller:
Ja
Oliedrukmeter:
Ja
Temperatuurmeter:
Ja
Boegschroef:
Vetus elektrisch 160kgf
Accu:
675Ah service accu\'s en 120Ah startaccu\'s
Acculader:
Mastervolt, met controlepaneel
Dynamo:
Ja, daarnaast 1 extra 110Amp. Mastervolt op motor
Generator:
Mastervolt generator op motor
Omvormer:
Mastervolt, met controlepaneel
Voltmeter:
Ja
Walstroom:
Ja
Bedieningspaneel:
Ja
Voltage:
12V, 24V, 220V

Navigatie en elektronica

Kompas:
Cassens & Plath
Log/snelheid:
Raymarine
Dieptemeter:
Raymarine
Windmeter:
Raymarine
Navigatieverlichting:
Ja
Autopilot:
Raymarine
GPS:
Raymarine
Kaartplotter:
Raymarine
Radar:
Raymarine
Marifoon:
ICOM
Weatherfax/Navtex:
ICS, Skymate (email en weerberichten)

Tuigage

Type tuigage:
Sloep
Zeilen materiaal:
Dacron
Grootzeil:
43m2, volledig doorgelat
Fok:
Kotterfok: 18,5m2 zelfkerend
Stormfok:
5m2
Kluiver:
Rolkluiver: 52m2
Lieren:
4 maal kuiplier Andersen selftailing 2-speed, 2 stuks lier op mast, 1 vallier en 1 reeflier

Uitrusting buitenom

Ankers & materiaal:
Kobra anker, 35 kg met 80 meter ketting, CQR anker, 45 lbs, lichtgewicht Fortress Alu anker 21 lbs.
Ankerlier:
Elektrische dubbele ankerlier 1500W
Buiskap:
Ja
Bimini:
Ja
Zeerailing:
RVS dubbele buisrailing
Zwemtrap:
Ja
Bijboot:
Plastimo 2.40m met V-bodem
Bijboot buitenboordmotor:
Tohatsu 3.5 Pk
Stootwillen, lijnen:
Compleet

Veiligheid

Reddingsvlot:
6-persoons
EPIRB:
GME
Bilgepomp:
Manueel en elektrisch
Brandblusser:
3 maal blusser en signalering in machinekamer
MOB Systeem:
Ja, op GPS
Radarreflector:
Ja
Noodvuurwerk:
Container met noodsignalen
Reddingsvesten:
4 maal
Waterdichte deur:
Ja, machinekamer
Gasbun met afvoer:
op achterschip, ruimte voor 4 x 10 literflessen. koperen leiding.

Disclaimer:
Hoewel er uiterste zorg besteed is aan de correctheid, volledigheid en actualiteit van onze informatie kunnen hieraan geen rechten worden ontleend.

White Whale Yachtbrokers logo

Verkoop kantoor

White Whale Yachtbrokers - Sneek

Tel: +31 (0) 515 423 467

Email: [email protected]