Maril 950 Classic verkauft
Verkauft
2008
9,50 m x 2,95 m x 0,75 m
GfK
Yanmar 125PK
Aalsmeer
Mehr über die Maril 950 Classic
De duurste uit de lijn van Maril is deze prachtige dame. Let op er zijn weinig of geen van deze sloeps met deze indeling en van deze kwaliteit nu te koop aangeboden. Alleen maar van alles het beste en daarom zal u begrijpen waarom sommige veel geld uitgeven om zoiets te bezitten. Je hebt namelijk een goed schip wat een lang vaarseizoen biedt en een enorm vaargebied heeft maar het is ook even lijntjes los en starten en wegvaren. Easy en genieten moet het motto van de ontwerper van deze Maril geweest zijn. Let op de ideale verdeling van de ruimtes. Eerst de ene helft van de boot is een grote achterkuip en die heeft dan ook de beste rond zit die aan alle wensen voldoet en dan de andere helft een grote salon met een lengte keuken, een grote douche en toiletruimte. De punt van de voorcabine is een kant en klaar 2 persoonsbed. Dus heerlijk snel gestart en wegvaren of voor een halve middag een terrasje op het water of een weekend weg naar Friesland. Maar ook de lange grote reis is gezien de vele opbergmogelijkheden geen probleem. Dan de super afwerking en natuurlijk zijn er veel schepen goed afgetimmerd maar bij deze boot kan je niet nog ronder en gladder schuren. Heerlijk voelt alles aan met zijn prachtige teakhouten delen. De geweldige boot vloer van teak gebouwd en de reuze stoelen die je thuis ook moet hebben. En van alles aan boord zoals een groot toilet en ruime douche, koken met een ruim aanrecht. Handiger en praktischer kun je geen schip tekenen. Een super motorblok en zwaar geisoleerd met een turbo erop want even gas geven is zo heerlijk. Alle pompen zijn er maar let op allen staan keurig geinstalleerd naast elkaar. Natuurlijk vol elektra en super beveiligd en mooi weg gewerkt. De boot is elk jaar onderhouden door een bedrijf wat heel veel Marils onderhoud. ( Assendelft) Ik kon nu op internet geen vergelijkbare boot vinden. Aantoonbaar is er ruim € 160.000 betaald plus nog eens € 10.000 aan extra's gekregen voor op de boot. Kortom na 10 jaar is nu de vraagprijs € 115.000 maar een ander serieus bod is nu ook gewenst. Belt u mij even? Pieter Pepping van White Whale Yachtbrokers 0653345219 of [email protected]
Inventarisatielijst onder voorbehoud.
Allgemein
In Koudem gebouwd. Constructie • Kajuitboot • Gladde romp • Polyester romp • Polyester dek • Verstevigde motorfundatie
https://antarisboats.com/content/uploads/sites/4/2016/12/Prijslijst-2017-Maril-950-cruiser-NL.pdf
Dek/Opbouw • 5-delig windscherm met veiligheidsglas, neerklapbaar • 3 rvs ruitenwissers • Luxe hoge buiskap inclusief grote ramen, ontluchtings- sluis, schuine achtertent, dubbele rits, rvs frameop glijrail • Rvs zeereling rondom • Rvs dakreling op kajuit • 1 klapluik bij instap kajuit; afsluitbaar • Vluchtluik 50 x 50 cm; afsluitbaar • 4 vaste patrijspoorten • 2 te openen patrijspoorten; 1 x natte cel en 1 x kombuis; inclusief hor • 3 rvs bolders op dek • 6 rvs kikkers voor spring- en/of stootwillen
Maril 950 Classic: koersvaste halfglijder.
Maril in Koudum bracht begin 2004 de Maril 950 Classic uit. De werf, die naam maakte als sloepenbouwer, speelde met deze bijna tien meter lange launch-boot bepaald niet op zeker. De 950 werd nadrukkelijk géén ‘vergrote sloep’ met een kajuit erop – alleen de rompvorm geeft dat al aan – maar echt een volledig nieuwe boot. De durf die dat vereiste werd al snel beloond. In anderhalf jaar tijd werden er meer dan twintig 950’s gebouwd.
De meeste info op:
https://www.uwjachtmakelaar.nl/motorboot/154723/maril-950-classic/
Unterkunft
Kuip • Luxe teak/rvs stuurwiel 50 cm Ø 6 spaaks • Massief teakhout op kuiprand • Massief teakhouten verstelbare stoelen, inclusief armleuningen • Massief teakhout op kastladen onder de stoelen • Teakhouten instaptreden met daaronder grote bergruimte • Comfortabele zit- en rugkussens voor de teakhouten stoelen • Zitkussenset in diverse kleuren leverbaar inclusief piping (bies) • Rugkussenset in diverse kleuren leverbaar inclusief piping (bies) • Rvs voetsteunen met massief teakhout afgewerkt
Kombuis • Kombuis met veel bergruimte • Rvs spoelbak, fontein met koud stromend water • Koelkast (compressor) 80 liter • 2-pits kooktoestel Walles • Aanrecht afgewerkt met Corian • Verlichting boven aanrecht • Teakhouten betimmering gelakt • Diverse bergkasten en laden gelakt • 12 volt en 220 volt aansluiting • Patrijspoort afsluitbaar Schakelaar voor 2 standen ruitenwissers (3 stuks) • Rvs morsebediening (gashendel) • Polyester antislip in de kuip • Rvs zelflozers (4 stuks) • 12 volt en USB aansluiting
Grote bergruimten onder zittingen •
brandstoftank inhoud ca. 440 liter met tankmeter
Vuilwatertank installatie; capaciteit ca. 90 liter Kunststof waterlock
binnen en buiten extra dekwaspomp met dekaansluiting plus 12 meter slang en spuitpistool
Walles dieselkooktoestel extra luxe
in koelkast
Maril Boats uit Koudum neemt in 2008 Makma Marine over.
Antaris, Maril en Makma Aquatec is de producent van de bekende Nederlandse sloepmerken Antaris, Maril en Makma.
Maril is in 1997 opgericht in Koudum onder de noemer Maril Boats. de naam Maril is afgeleid van de namen van de oudste kinderen van de oprichters, te weten MAR(k) en IL(se).
Maril is met haar goede vaareigenschappen, comfort, veiligheid en kwaliteit een zeer geliefd sloepenmerk. De passie voor watersport is bij Maril voelbaar in elke sloep.
Motor, Elektronik
Motorruimte, speciaal geïsoleerd
motornummer E34195
Romp • Kabelaring 120 mm compleet met grote kopleguaan en rvs spanners • Rvs zwemplateau, compleet met 2 treden en met massief teakhout afgewerkt • Rvs uitlaat • Rvs luchtinlaten voor de motorruimte • Rvs stootlijsten BB/SB • Rvs hak (extra bescherming van schroef en roer) • Rvs roer met roerlager • Onderwaterschip met geïntegreerde sprayrails • Waterlijn polyurethaanlak, kleur beige • Antifouling (2-laags) met polyester primer • Standaard rompkleuren RAL 9010 (white) en RAL 1013 (off white)
bootbouw is gestart in 2007 in 2008 te water gelaten
4 in lijn
geschat
Direkt ingespoten watergekoelde 4-takt dieselmotor
RVS brandstoftank inhoud ca. 440 liter met tankmeter RVS schroefassysteem water gesmeerd
Boegschroef met joystickschakelaar € 2.950,-
105 Ah startaccu onderhoudsarm 1 x 105 Ah lichtgroep accu onderhoudsarm
Acculader/Omvormer 12 volt/2000 Watt inclusief walstroom-installatie + 2 accu’s € 4.500,-
Techniek • 125 pk 4 cilinder Yanmar turbodiesel motor • Hydraulische besturing • Flexibele koppeling • Wierfilter • Schoonwater installatie met hydrofoor, capaciteit ca. 100 liter • Vuilwatertank installatie; capaciteit ca. 90 liter • Kunststof waterlock • RVS brandstoftank inhoud ca. 440 liter met tankmeter • RVS schroefassysteem watergesmeerd • 4-blads schroef RVS + zinkanode • 105 Ah startaccu onderhoudsarm • 1 x 105 Ah lichtgroep accu onderhoudsarm • Diodebrug (laadstroomverdeler) • Hoofdschakelaar voor de lichtgroep accu’s • Hoofdschakelaar voor de start accu • Aardlekschakelaar • Overzichtelijke zekeringenkast onder de trap • Overzichtelijke zekeringenkast in de technische ruimte • Noodstop beveiliging/dodemansknop (>125pk) • Geurfilter ten behoeve van de vuilwatertank • Trolling valve (>175pk) De sleepventiel vermindert de schroefsnelheid bij een bepaald motortoerental. In trolling-modus wordt de oliedruk in de schijven voldoende verlaagd om gecontroleerde slip mogelijk te maken .
Navigation und Elektronik
Ausrüstung
https://www.youtube.com/watch?v=s-ILdyR1Slk
Sicherheit
onder voorbehoud:
• 4 stootwillen • 4 landvasten • Houten vlaggenstok inclusief Nederlandse vlag • Handleiding • 2x drijvertje voor de contactsleutel • 1x reserve contactsleutel
Veiligheid • Handlenspomp ten behoeve van bilgewater • Automatische elektrische lenspomp met vlotterschakelaar • 2 kg ABC-brandblusser • Automatisch brandblussysteem in de motorruimte • Brandstofafsluiter met brandstofinspectie (grof)filter • Startonderbreker/hoofdschakelaar voor beide accu’s • Wierfilter/grof waterfilter
Unterlagen
Haftungsausschluss:
Obwohl mit größtmöglicher Sorgfalt auf die Richtigkeit, Vollständigkeit und Aktualität unserer Informationen geachtet wurde, können hieraus keine Rechte abgeleitet werden.