One Off Ketch Colin Archer Double Ender verkauft

Verkauft
One Off Ketch Colin Archer Double EnderOne Off Ketch Colin Archer Double EnderOne Off Ketch Colin Archer Double EnderOne Off Ketch Colin Archer Double EnderOne Off Ketch Colin Archer Double EnderOne Off Ketch Colin Archer Double EnderOne Off Ketch Colin Archer Double EnderOne Off Ketch Colin Archer Double EnderOne Off Ketch Colin Archer Double EnderOne Off Ketch Colin Archer Double EnderOne Off Ketch Colin Archer Double EnderOne Off Ketch Colin Archer Double EnderOne Off Ketch Colin Archer Double EnderOne Off Ketch Colin Archer Double EnderOne Off Ketch Colin Archer Double EnderOne Off Ketch Colin Archer Double EnderOne Off Ketch Colin Archer Double EnderOne Off Ketch Colin Archer Double EnderOne Off Ketch Colin Archer Double EnderOne Off Ketch Colin Archer Double EnderOne Off Ketch Colin Archer Double EnderOne Off Ketch Colin Archer Double EnderOne Off Ketch Colin Archer Double EnderOne Off Ketch Colin Archer Double EnderOne Off Ketch Colin Archer Double EnderOne Off Ketch Colin Archer Double EnderOne Off Ketch Colin Archer Double EnderOne Off Ketch Colin Archer Double EnderOne Off Ketch Colin Archer Double EnderOne Off Ketch Colin Archer Double EnderOne Off Ketch Colin Archer Double EnderOne Off Ketch Colin Archer Double EnderOne Off Ketch Colin Archer Double EnderOne Off Ketch Colin Archer Double Ender
Preis:

Verkauft

Baujahr:

1956

Maße:

13,50 m x 3,70 m x 1,70 m

Material:

Aluminium

Motor:

Mercedes OM601

Liegeplatz:

Groningen (NL)

Mehr über die One Off Ketch Colin Archer Double Ender

Bolle is in 1956 in Renfrew (Schotland) gebouwd als admiraalsreddingssloep en in 1977 omgebouwd tot zeilschip bij Aluboot in Hindeloopen op tekeningen van jachtontwerper Dick Koopmans Sr.

Deze verbouwing heeft geresulteerd in een karaktervol, robuust zeilschip met goede zeileigenschappen. Of zoals ontwerper Koopmans het noemde: een "go-anywhere" schip. En dat klopt, Bolle heeft Waddenzee, Noordzee, Atlantische Oceaan , Middenlandse Zee en Caribische Zee bezeild: veilig en comfortabel. In zwaar weer toont het schip haar oorspronkelijke karakter, stabiel en veilig. In licht weer zeilt Bolle als een lichtgewicht schip door haar uitgekiende zeilplan en voordelig gewicht als aluminium schip, met l0 ton waterverplaatsing.

Bolle heeft op haar lengte van 12 meter een volume van een schip van 14 meter door haar breedte en inrichting. Het schip is ingericht voor grote tochten en lang verblijf aan boord. Ook dankzij de doeltreffende PU-isolatie is het schip koel in de zomer en warm in de winter. Bolle heeft 3 ruime hutten met 6 vaste slaapplaatsen en een riante salon met 2 slaapplaatsen. Ruime lange kooien en veel bergruimte. De kombuis heeft warm en koud water alsook zoutwater en een compressor koelkast van 90 liter. De navigatiehoek is voorzien van een kaartentafel voor grote zeekaarten.

Bolle is een fantastisch familie- en vakantieschip, een schip waarmee met gasten gecharterd kan worden, een schip dat alleen gezeild kan worden, een wereldzeiler en een schip waarop gewoond kan worden. Kortom, een allrounder die uitstekend is onderhouden, en klaar is om mee weg te varen. Met Bolle heeft u altijd de aandacht van andere zeilers.

Interieurfoto’s zijn door ons gemaakt en laten de actuele status zien. We hebben het jacht grondig geïnspecteerd; vraag ons voor meer informatie, indien u dat wenselijk vindt.

Afspraken voor bezichtigingen kunnen 6 dagen per week vooraf rechtstreeks worden geregeld met het White Whale Yachtbrokers Noord-Nederland; kantoor in Sneek. mail: [email protected] of bel +31 515 423 467

 

Allgemein

Designer:
Colin Archer reddingssloep -
Redesign naar Zeiljacht: Dick Koopmans
Werft:
Hugh McLeans and Sons -
Ombouw naar Zeiljacht: Aluboot Hindeloopen
Rumpfnummer:
4246
Rumpfform:
Rundespant
Aangelaste kiel
Rumpffarbe:
Blau
Deckfarbe:
Weiß
Deckaufbau:
Aluminium
Form und Material der Konstruktion:
Klassieke Kajuit, Aluminium
Fenster:
Securit Glas, Aluminium Lijsten
Plicht:
Heck cockpit
Offenes Cockpit:
Durchfahrtshöhe:
19,5 m
Tiefgang:
170 cm
Länge der Wasserlinie:
1.050 cm
Verdrängung:
12.000 kg
Ballast:
3.500 kg
Lood in Aluminium Kiel
Steuersystem:
Pinne
Steueranlage:
Außensteuerung
Fernbedienung:
Ruder:
Einzeln
Kiel/Seitenschwert:
Festkiel

Unterkunft

Salon:
Einteilung und Räume:
3 afsluitbare slaaphutten
Stehhöhe:
190 cm
maximaal 1.92, aflopend naar 1.82
Essbereich:
Kabinen:
3
2 x 2-persoons stapel, 1 x 2-persoons dubbel (midscheeps)
Schlafplätze :
fest: 6 Extra: 2
Interieurtyp:
Klassisch, warm
Farbe Polsterung:
Fleckig
Matratzen:
Kissen:
Gardinen:
Wassertank & Material:
600 Liter Kunststoff
in 3 Vetus tanks (2013) (330 + 180 + 110)
Abwassertank:
120 Liter Kunsttoff
Abwassertank-Pumpe:
Absaugstutzen Abwasser:
Wassersystem:
Drucksystem
Hydrofoor met buffer
Warmwasser:
Boiler
Anzahl Duschen:
1
WC:
1 Elektrisch
Fernseher:
Radio/CD Player:
DVD-Player:
Kocher & Brennstoff:
3 Kochplatte(n) Gas
ENO (2013)
Ofen:
met Grill
Kühlschrank:
90 Liter Elektrisch
RVS, Compressor koelkast
Heizung:
Herd CV middels Refleks potkachel met spiraal

Motor, Elektronik

Anzahl identischer Motoren:
1
Startertyp:
Elektrisch
Typ:
Innenborder
Marke:
Mercedes
Modell:
OM601.911
Baujahr:
1986
Anzahl Zylinder:
4
Leistung:
70 PS
Betriebsstundenzähler:
Motorbetriebsstunden:
900
Kraftstoff:
Diesel
Kraftstoffverbrauch:
4 Liter / Stunde
Getriebe:
PRM160, Hydraulisch
Übersetzung:
Welle
Antrieb:
Schraube
Bronzen schroef op 40mm RVS schroefas met aquadrive
Kühlsystem:
Indirekt
Kraftstofftanks:
2
Staal, geïsoleerd
Inhalt des gesamten Kraftstofftanks:
350 Liter
Material Kraftstofftank:
Stahl
Max. Geschwindigkeit:
8 Knoten
Kraftstofftankanzeige:
Peilglas
Drehzahlmesser:
Öldruckmesser:
Akoestisch Alarm
Temperaturmesser:
Akoestisch Alarm
Batterie:
8 x 65 Ah
+ 1 x 80Ah startaccu
Batterieladegerät:
3 x Victron voor 3 gescheiden banken
Lichtmaschine:
Bosch met sterling booster
Batterieanzeige:
Landstrom:
120A, 12V gescheiden voeding
Landstromkabel:
Windgenerator:
Air Breeze
Solarpanel:
Verlijmd op kajuitdak; goede werking niet gegarandeerd
Spannung:
12V 220V

Navigation und Elektronik

Kompass:
Sestrel Moore + Selva
Log/Geschwindigkeit:
Navman Multi
Echolot/Tiefenmesser:
Navman Multi
Windmesser:
NMEA instrument
Navigationslichter:
Masttop en op dekniveau (LED)
Autopilot:
Raymarine ST4000
+ custom Tillerdrive
GPS:
Furuno GP32
Kartenplotter:
Apple Ipad over WIFI, docking en laden
Radar:
Furuno 1632
UKW:
Standard Horizon Explorer 1600 met remote unit buiten
Wetterfaxempfänger/NAVTEX:
NASA

Rigg und Segel

Segelplan:
Ketch
Anzahl Masten:
2
Mastmaterial:
Aluminium
Bugspriet:
Fest
Stehendes Gut:
Stahlseil
Segelfläche:
110 m<sup>2</sup>
Anzahl Segeln:
5
Segelmaterial:
Dacron
Alle zeilen uit 2015
Segelhersteller:
US Sails en UB Sails
Großsegel:
32 m2
Besan:
16 m2
Genua:
35 m2, Furling
Fock:
25 m2, stagfok
Sturmfock:
8 m2
Klüver:
16 m2 Furling
Handseilwinden:
9
Selbstholend:
4

Ausrüstung

Anker & Material:
2 x Verzinkt
ca. 30 meter ketting & ca. 30 Meter lijn
Ankerverbindung:
Seil und kette
Ankerwinde:
Elektrisch
Quick 1200 W met afstandsbediening en automatische overgang van ketting naar lijn
Heckanker:
Cockpitzelt:
Außenpolster:
Seereling, Heckkorb, Bugkorb:
Heckkorb und Bugkorb:
Badeleiter:
Custom made
Fender, Leinen:
Cockpittisch:
Kommentare:

Treadmaster op dek (2015)

Sicherheit

Rettungsboje:
Bilgepumpe:
1 x Handmatige & 1 x Automatische Bilgepomp met vlotterschakelaar. (comb. douche afvoerpomp Y-valve)
Feuerlöscher:
Sproeischuim
Radarreflektor:
Gasflaschenlager mit Ablauf:
Selbstlenzendes Cockpit:

Haftungsausschluss:
Obwohl mit größtmöglicher Sorgfalt auf die Richtigkeit, Vollständigkeit und Aktualität unserer Informationen geachtet wurde, können hieraus keine Rechte abgeleitet werden.

White Whale Yachtbrokers logo

Vertriebsbüro

White Whale Yachtbrokers - Sneek

Telefon: +31 (0) 515 423 467

Email: [email protected]