Coomans Spitsgat 930 sold
Sold
1948
9.00 m x 3.00 m x 1.50 m
Steel
lamborghini 4 cil. 40 PK LDW 1404M vaaruren: 800
Aalsmeer (NL)
More about the Coomans Spitsgat 930
Everything is authentic to this Coomans 930 and is more beautiful than polyester and just finished a big refit in 2018. New paint system and everything in a super condition. This sailing yacht is perfect for the new owner who wants to keep up with boats of the same length of polyester. The length of the boat is perfect for all lakes but it is certainly suitable to go out to sail at sea. A seaworthy ship. The hull is a classic s-shaped, with long overhanging stern.
The ship has a safe deep tub with a helm.
A large cockpit with lots of space and good visibility everywhere. A spacious gangway with a lovely spacious and flat point to move well during sailing. With an attractive interior consists of many solid oak with lots of panel work gives the whole a very nice interior with large sofas there is plenty of living space and there are 5 beds. The ship has surprisingly many practical storage spaces and is also very conveniently arranged. A lot of daylight and plenty of ventilation possibilities. A fresh and clean toilet and strong stove increase the sailing area of this fast, traditional Dutch lady.
Ship owners with a Lamborghini engine know that they are super strong and very reliable. These engines are placed in both tractors and racing boats. This engine is still small in size and does not weigh heavier than its Japanese colleagues. These ships will always retain their value if they are kept in such a great order. Truly on everything you see the love of the owner for this beautiful classic. In whatever port the ship is, the owner does not escape admiring glances and compliments. So are you calling me? Pieter Pepping of White Whale Yachtbrokers 0653345219 or [email protected]
General
Scheepswerf Beekman, Oude Wetering
langsscheeps gelast, dwarsscheeps geklonken.
20402 ZR 2004
beton
buitenbesturing door helmstok met directe overbrenging op doorgestoken roer
Accommodation
mahonie
kooien: 2 x 1 pers in voorpiek, om te bouwen naar een dubbele kooi. langsbanken BB en SB.
mahonie
cardanisch thermisch beveiligd
keuken langsligging aan bakboord bij ingang kajuit.
Houten aanrecht met RVS spoelbak.
Slingerrekken aanwezig.
Gas geplaatst in bun in SB kuipbank.
Koperen gasleiding met flexibel aansluiting op gastoestel (2007).
Engine, electrics
- Laag gewicht. - Uitzonderlijk stil en trillingvrij - Brandstofinjectie door middel van een gepatenteerd injectiesysteem geeft zeer lage uitlaatgasemissies.
2000 toeren 5 knots
3 blads messing en water gesmeerd met Volvo waterstop
water gekoelde uitlaat met waterslot
startaccu en licht/interieur accu
langsligging aan bakboord bij ingang kajuit.
Houten aanrecht met RVS spoelbak.
Slingerrekken aanwezig.
Gas geplaatst in bun in SB kuipbank.
Koperen gasleiding met flexibel aansluiting op gastoestel (2007).
Navigation and electronics
Het apparaat heeft een waterbestendig display
4,5-inch diagonaal zilverhelder LCD-scherm met instelbare helderheid. Innovatieve grafische displays omvatten Nav, Highway, Steering, Track Plotting en twee door de gebruiker programmeerbare modi, allemaal uiterst eenvoudig te gebruiken.
Furuno GP32 (2004) 50 routes van maximaal 30 waypoints elk.
Rig and sails
zeilen gemaakt door: UB Sails en UK-Halsey-De Vries sails.
Staat van de zeilen is erg goed.
huiken: aanwezig (2006).
Zeileigenschappen: is single handed te zeilen.
Rompsnelheid 7,5 kn.
Kruissnelheid onder zeil: 5 à 6 knopen.
maststrijkinstallatie: via buizen over ankerlier
materiaal mast: hol verlijmde houten mast van 12,50 m.
materiaal rondhouten: hout
verstaging RVS (6mm en 8mm) + RVS staalspanners
Deck Equipment
handbediende ankerlier, 50 m.
ketting + reserveanker aan dek.
Overige uitrusting: draadtang, noodantenne, zeilkleding, EHBO-trommel, servies, bestek.
Safety
reddingvesten: 4 x automatisch opblazend reddingsvest
reddingsvlot: 1 x Arimar zes persoons reddingsvlot in tas, gekeurd in april 2007, geldig tot april 2010
bijzonderheden: noodbesturing aanwezig
dikte huid: onder water ± 5 mm., boven water ± 3 mm.
vlakrapport aanwezig: ja, datum rapport: 24 juni 2004
bijzonderheden: 1948: bouwjaar.
1990: teakdek vervangen door stalen dek, isolatie voorpiek en dek.
2003-2004: bovenwaterschip kaal gehaald, opgebouwd met twee componenten primer en twee componenten plamuur, een component aflak (Epifanes). Onderwaterschip nieuwe anoden en ontbrekende klinknagels gelast en antifouling aangebracht.
2005: onderwater- en bovenwaterschip geschuurd en gelakt (Epifanes), mast kaal gehaald en gelakt, overig houtwerk kaal gehaald en gelakt, startmotor en stroomvoorziening gereviseerd.
2006: nieuwe hoezen over ankerluik, voorluik, koekoek en zeilhuik (De Vries Sails Stellendam). Aanschaf en inbouw nieuwe scheepsmotor Lombardini LDW 1404M, 40 pk (ReStart Jachtservice Stellendam).
2007: vervanging staal onderwaterschip BB voor en SB achter (twee nieuwe stalen platen ingelast (ReStart Jachtservice Stellendam)), twee nieuwe accu’s, nieuwe giek (Chatham, UK). Aanschaf halfwinder met slurf plus zeilhoezen kluiver en boomfok (De Vries Sails Stellendam).
2008: nieuw boordnet
Documents
Disclaimer:
Although the utmost care has been taken to ensure the correctness, completeness and topicality of our information, no rights can be derived from this.