Emka Elvström 31 verkocht

Verkocht
Emka Elvström 31Emka Elvström 31Emka Elvström 31Emka Elvström 31Emka Elvström 31Emka Elvström 31Emka Elvström 31Emka Elvström 31Emka Elvström 31Emka Elvström 31Emka Elvström 31Emka Elvström 31Emka Elvström 31Emka Elvström 31Emka Elvström 31Emka Elvström 31Emka Elvström 31Emka Elvström 31Emka Elvström 31Emka Elvström 31Emka Elvström 31Emka Elvström 31Emka Elvström 31Emka Elvström 31Emka Elvström 31Emka Elvström 31Emka Elvström 31Emka Elvström 31
Prijs:

Verkocht

Bouwjaar:

1992

Afmetingen:

9,18 m x 3,05 m x 1,60 m

Materiaal:

Polyester

Motor:

Vetus 4.14 diesel

Ligplaats:

Heeg (NL)

Meer over de Emka Elvström 31

De Emka Elvström 31 is een onbekend pareltje in de Nederlandse wateren. Het design is van Paul Elvström, bekend wedstrijdzeiler en zeilontwerper/maker.

 

Elvström heeft ook een aantal zeiljachten ontworpen, waarvan deze er één is. De romp is gebouwd in Bremen bij de Emka-werf, het interieur is ingebouwd in Nederland.

De Emka 31 is een prima zeilend jacht, niet gebouwd om wedstrijden te winnen, maar stevig uitgevoerd om ook met wat meer wind veilig en goed door te kunnen. Hoe u ook trimt, het water zal niet door de gangboorden stromen. Het teakdek is vakkundig aangebracht en 10 mm dik, de zeilen zijn simpel trimbaar.

De sprayhood, en zeilhuiken zijn recent vernieuwd (2019).

 

Als u aan boord stapt ziet u het mooie teakdek, wat doorloopt in de gezellige kuip. Binnen is de knusse salon, naar huidige maatstaven relatief klein, maar erg gezellig en volledig met hout betimmert, (deels vervangen 2019) met aan bakboord de kombuis, en aan stuurboord de kaarttafel. Onder de kuip is een tweepersoons bed te vinden. Op de langsbank aan bakboord vindt men een prima zitplek die omgebouwd kan worden naar slaapplaats. Verder naar voren is de natte cel met Toilet en daarvoor in de piek een dubbel bed. Kastruime is voldoende aanwezig.

 

De 4-cilinder Vetus dieselmotor start probleemloos en is van alle kanten te bereiken voor onderhoud. Door de plaatsing van de schroef, vlak voor het roer, is manoeuvreren met dit jacht als rijden met een auto. Momenteel is groot onderhoud gepleegd en heeft het schip ’s-winters op de wal gestaan. Het onderwaterschip is behandeld met VC Tar-2 een epoxy product waardoor osmose geen enkele kans heeft. Daarna is het jaarlijks behandeld met Antifouling VC-Offshore van International.

 

Kortom een probleemloos jacht, wat u gezien moet hebben als u op zoek bent naar iets anders dan de anderen hebben. Mocht uw belangstelling gewekt zijn neem dan contact op met uw jachtmakelaar; Enno Dijkstra tel.: +31 6 2015 4890 of [email protected]

Algemeen

Ontwerper:
Paul Elvström
Werf:
Emka, Bremen
Rompvorm:
S-spant met halflange kiel
Dek en opbouw materiaal:
Teak (10mm)
Opbouw vorm, materiaal:
Teak
Ramen:
Kunststof in Alu frames
Doorvaarthoogte normaal:
13,5 m
Diepgang:
160 cm
Waterverplaatsing:
4500
Ballast:
1800
Besturing:
Stuurwiel met leer omkleed
Roer:
Doorgestoken
Kiel/zwaard:
Halflange kiel

Accommodatie

Indeling en verblijfsruimtes:
Salon
Stahoogte:
1.85
Hutten:
2, waarvan 1 afsluitbaar
Slaapplaatsen:
Vast: 4 Extra: 2
6
Type interieur:
Hout betimmering en stoffen bekleding
Watertank & materiaal:
180 liter
Watersysteem:
Ja
Warm water:
Nee, er kan 5 liter boiler geplaatst worden
Toiletten:
OW pomptoilet
Radio/CD-speler:
Radio/CD
Kooktoestel & brandstof:
2-pits op gas
Koelkast & voeding:
Ja
Vriezer:
Vakje in koelkast
Verwarming:
Trumatic op gas

Motor en elektra

Aantal identieke motoren:
1
Merk:
Vetus 4.14
Serienummer:
29652 42225
Bouwjaar:
1992
Vermogen:
33 Pk / 24 Kw
Draaiuren:
ca. 900
Brandstof:
Diesel
Verbruik:
2 à 3
Voortstuwing:
Vetgesmeerde schroefas
Koeling:
Intercooling
Brandstoftank aantal:
90 liter RVS
Brandstoftankmeter:
Ja
Toerenteller:
Ja
Oliedrukmeter:
Akoestisch alarm
Temperatuurmeter:
Akoestisch alarm
Accu:
2 x 108 Ah
Acculader:
Calira LG 718
Dynamo:
op Motor
Omvormer:
Ja, 1000Watt
Voltmeter:
ja
Walstroom:
Ja
Bedieningspaneel:
Ja
Voltage:
12V & 220V

Navigatie en elektronica

Kompas:
Plastimo
Log/snelheid:
Nasa Clipper duett (2011)
Dieptemeter:
Nasa Clipper duett (2011)
Windmeter:
Nasa Clipper (2011)
Navigatieverlichting:
Ja
Kaarten, gidsen:
Compleet
Autopilot:
Autohelm ST4000
GPS:
Furuno GP31
Marifoon:
ICOM Euro95 RS met ATIS

Tuigage

Type tuigage:
Sloep
Aantal masten:
Seldén
Mast materiaal:
Alu mast Seldén, RVS verstaging met gedeelde achterstag
Zeilen materiaal:
Dacron
Grootzeil:
27m2 volledig doorgelat met lazy jacks
Rolgrootzeil:
3-rifs bind
Genua:
150% genua 34m2 en 100% genua 18m2
Genua reefsysteem:
Furlex
Gennaker:
50m2
Lieren:
2 x Barlow 20 selftailing, 2 x Harken 32 en 2 x Maxwell 24 2-speed

Uitrusting buitenom

Ankers & materiaal:
Ja, aan 25 meter ketting en 20 meter lijn
Ankerlier:
Manueel
Buiskap:
Nieuw 2019
Bimini:
Zonnetent over giek
Buitenkussens:
4 x blauw
Dekzeil(en):
Dektent kuip (2010)
Zeerailing:
2-draads RVS
Zwemtrap:
RVS
Stootwillen, lijnen:
Compleet

Veiligheid

Bilgepomp:
Ja, 1 x manueel en 1 x elektrisch
Brandblusser:
Blusser
MOB Systeem:
op GPS Furuno
Radarreflector:
Ja
Reddingsvesten:
4 x
Gasbun met afvoer:
Buiten

Disclaimer:
Hoewel er uiterste zorg besteed is aan de correctheid, volledigheid en actualiteit van onze informatie kunnen hieraan geen rechten worden ontleend.

White Whale Yachtbrokers logo

Verkoop kantoor

White Whale Yachtbrokers - Sneek

Tel: +31 (0) 515 423 467

Email: [email protected]