Zeilboot

Malö ( Malo )
 
47 Classic
 
verkocht
BTW Betaald
Afmetingen
14,65 m
 x 
4,12 m
 x 
2,08 m
Bouwjaar
2011
Ligplaats
Medemblik (NL)
Motor
Yanmar 4JH4HTE 110 pk / 80,9 kW
Materiaal
Polyester sandwich
White Whale Enkhuizen
Tel.
Contact

Stuur de advertentie van de Malö ( Malo ) 47 Classic door naar een vriend

Ik ontvang graag een kopie
Doorsturen
Makelaar commentaar
Malö Yachts is een van de oudste en meest ervaren Zweedse jachtbouwers. De werf behoeft zeker geen introductie bij ervaren zeilers. De Malö 47 Classic is een jacht van hoge kwaliteit en gebouwd als een echte offshore zeiljacht voor de veeleisende zeiler. Het is de ideale comfortabele vertrekkers boot, ze is ideaal voor serieuze, lange afstand cruisen en lang verblijf aan boord.De cockpit is diep, overzichtelijk en men zit er goed beschermd. De targa-boog is multifunctioneel en dient voor de grootschoot en houdt zo losse lijnen uit de weg en de hoofden uit de gevarenzone. Ook dient de boog als de ideale ondersteuning voor handgrepen, de buiskap / cockpit kap en lichtarmaturen. Het teakdek ziet er nog prima uit en de dek-layout is goed uitgekiend. Klampen, scepters en andere beslag - ze zijn allemaal doorgebout in metalen contraplaten die stevig zijn gelamineerd aan de romp en het dek.Het interieur is zeker zo fraai als de buitenkant. Midscheeps is de salon en hier vindt u weer tal van voorbeelden van het grote vakmanschap. Aan bakboord is de praktische kombuis met onder andere dubbele koeling, magnetron en een handig luik in het werkblad voor de afvalemmer. Aan stuurboord is de kaartentafel met de nodige navigatie apparatuur en de ruime natte cel met douche en toilet. In de voorpiek is een dubbele cabine. Afwijkend van het standaard model is er een gescheiden toilet en douche ruimte en in de salon de layout met twee stoelen in plaats van een bank. In het achterschip zijn nog twee dubbele hutten. De machine kamer is groot en de motor is rondom goed bereikbaar voor service.Voor wie een goed varend, perfect onderhouden en luxueus uitgerust kwaliteitsjacht zoekt is deze Malo 47 Classic een absolute aanrader. Wij nodigen u van harte uit voor een bezichtiging in Medemblik. Hebt u nog vragen, of wilt u een afspraak maken, neem dan zeker contact met ons op via enkhuizen@wwy.nl. Uw jachtmakelaar is Robert de Vries, tel. +31(0)6-502 013 36.

Algemeen

Merk
Malö ( Malo ) 47 Classic
Bouwjaar
2011
Afmetingen
14.65 m x 4.12 m x 2.08 m
Materiaal
Polyester sandwich
Motor
Yanmar 4JH4HTE 110 pk / 80,9 kW
Ligplaats
Medemblik (NL)
BTW status
BTW Betaald
Ontwerper:
F. Forsgren
Werf:
Malö Yachts
Malö (S)
Bouwnummer:
104
SE-MAL47104C111
CE:
A
CE-normering:
A
Rompvorm:
rondspant
Rompkleur:
wit
Dek en opbouw kleur:
wit
Dek en opbouw materiaal:
polyester
teak 12 mm op polyester sandwich
Opbouw vorm, materiaal:
teak 12 mm op polyester sandwich
Ramen:
veiligheidsglas in rvs frames
Doorvaarthoogte normaal:
2.200
ca 22 mtr
Diepgang maximaal:
208 cm
Waterverplaatsing:
15 ton
ca 15.000
Ballast:
6 ton
ca 6.300
Besturing:
stuurwiel
Plek besturing:
buiten
Roer:
aan skeg
Driftbeperking:
vaste kiel
loden kiel met vleugel/bulb
Opmerkingen:
epoxy coating op onderwaterschip
antifouling 2016

Accommodatie

Salon:
salon met kombuis en navigatiehoek
Stahoogte:
210 cm
ca 2.10 mtr
Hutten:
3
eigenaarshut met Neptune matras in de boeg; 2 dubbele achterhutten
Slaapplaatsen:
vast: 6 crew: 1
6 + 1
Type interieur:
mahonie
Matrassen:
Gordijnen:
leer en stof
Watertank & materiaal:
820 ltr RVS
Watertankmeter:
ja
Vuilwatertank & materiaal:
160 ltr RVS
Watersysteem:
elektrisch
Warm water:
boiler op motor en 220 V
Aantal douches:
2
2x binnendouche
Toiletten:
2
1 manual, 1 elektrisch
TV:
Loewe flatscreen
Radio/CD-speler:
Fusion 3 zones met subwoofer
Kooktoestel & brandstof:
3 pits, gas
Oven:
bakoven
Magnetron:
ja
Koelkast & voeding:
ja
Verwarming:
hete lucht Eberspächer, Hydronic 10
Opmerkingen:
Separate douche/toiletruimtes in boeg
Corian in kombuis en toiletruimtes

Motor en elektra

Start type:
elektrisch
Type:
binnenboord
Merk:
Yanmar
Yanmar 4JH4HTE
Model:
4JH4HTBE
Serienummer:
E23796
Bouwjaar:
2011
Vermogen:
110 pk
110 pk / 80,9 kW
Draaiuren:
550
ca 550
Brandstof:
diesel
Verbruik:
4 liter/uur
Overbrenging:
schroefas
Voortstuwing:
schroef
schroefas watergesmeerd met 3 blads klapschroef
Koeling:
indirect
intercooling
Brandstoftank aantal:
455 ltr rvs
Inhoud brandstoftank(s):
455 liter
Max snelheid:
19 km/u
Kruissnelheid:
15 km/u
Meetinstrumenten:
ja
Brandstoftankmeter:
ja
Toerenteller:
ja
Oliedrukmeter:
alarm
Temperatuurmeter:
alarm
Boegschroef:
elektrisch
Sidepower
Accu:
6x AGM 160A (8/2013), 4x Optima RTS42 (8/2013), 2x 75A, start (2011)
Acculader:
Mass combi 24/60/2500
Dynamo:
80A/12, 65A/24
Omvormer:
Mass combi 24/60/2500
Voltmeter:
Mastervolt accumonitor
Walstroom:
ja
Bedieningspaneel:
ja
Voltage:
24V 12 / 24 / 230 V

Navigatie en elektronica

Kompas:
ja
Log/snelheid:
Raymarine ST70
Dieptemeter:
Raymarine ST70
Windmeter:
Raymarine ST70
Navigatieverlichting:
ja
Roerstandaanwijzer:
ja, op autopilot
Autopilot:
Raymarine SPX30 6002+
GPS:
Multi E125
Kaartplotter:
Raymarine E125, C120W
Radar:
digitaal 18” 4kW/Multi E125
AIS:
Korte golf radio:
Marifoon:
Raymarine 55 E DSC, handset
Weatherfax/Navtex:
ICS Nav 6 plus

Tuigage

Type tuigage:
fractioneel
fractioneel met kotterfok
Aantal masten:
1
Seldén in mast furling
Mast materiaal:
aluminium
rvs verstaging
Zeilen materiaal:
DCP Pentex Cruising
Grootzeil:
55 m2
Rolgrootzeil:
rolreef elektrisch
Genua:
High Aspect 48 m2
Fok:
29 m2
Voorzeil rolsysteem :
rolreef
Genua reefsysteem:
rolreef elektrisch
Lieren:
2x 58EST, 2x 46ST 2x vallier
Elektrische lieren:
Selftailing:
Opmerkingen:
grootschoot op targa beugel

Uitrusting buitenom

Ankers & materiaal:
rvs, 30 kg, 60 mtr ketting
Anker bevestiging:
ketting
Ankerlier:
elektrisch
Buiskap:
kunststof in rvs frames met targa boog
Bimini:
ja, parasol
Dekzeil(en):
ja, kuiptent
Zeerailing:
ja, met zij doorgangen
Zwemtrap:
ja
Teakdek:
Stootwillen, lijnen:
ja, compleet

Veiligheid

Reddingsvlot:
ja
Bilgepomp:
Elektrisch manueel, elektrisch
Brandblusser:
4x, brandblusser
MOB Systeem:
Multi E125
Radarreflector:
Echomax EM 230
Noodvuurwerk:
ja
Gasbun met afvoer:
ja

Vraag meer informatie over de Malö ( Malo ) 47 Classic

Disclaimer: Hoewel er uiterste zorg besteed is aan de correctheid, volledigheid en actualiteit van onze informatie kunnen hieraan geen rechten worden ontleend.

Boten die u wellicht ook interesseren

Noordkaper 47 Classic

2001
€ 545 000

Van De Stadt 47 Samoa

2017
€ 565 000