MOTORSAILER 13m Ketch verkauft

Verkauft
MOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m Ketch
Preis:

Verkauft

Baujahr:

1967

Maße:

12,90 m x 3,70 m x 1,40 m

Material:

Stahl

Motor:

Liegeplatz:

Roelofarendsveen (NL)

Mehr über die MOTORSAILER 13m Ketch

Nu een heerlijk familie zeiljacht in de aanbieding. Wat modern blijft is een stuurhuis en kuip in het midden van het schip. Met de mogelijkheid om alles vanuit de stuurcabine te regelen is dit schip goed alleen te bevaren. Het gehele schip is in topconditie. Op het deck valt op dat alle lak in goed conditie is en dat er veel veiligheidssgrepen zijn en een brede gangboord. Niet alleen de buitenkant zit strak in de lak maar ook het interieur is voorzien van hoog glans mahoniehout met terugkerende houten rond afgewerkte beveiligingsgrepen. Zelfs de patrijspoorten zijn gemaakt van prachtig en zeer luxe mahoniehout. Een keurig strak en fris plafond met ventilatieluiken is gemaakt in de salon. De boot voelt gelijk gezellig aan en je voelt je gelijk thuis. Regelmatig worden dit soort jachten gekocht met als reden een aparte achter cabine voor de kinderen of gasten. Het schip is in vier grote ruimtes getekend. Vanuit het stuurhuis heb je dus toegang tot de zeer grote salon en de achter cabine met dubbele bedden. De achter cabine is echt een leuk gasten verblijf. In de salon een ruime grote U-vormige bank over de gehele lengte. Deze bied plaats aan een grote groep gasten. De keuken heeft vele handige kasten en laden en een perfect werkend en veilig fornuis en een grote schone zuinige koelkast. Het gehele schip heeft enorm veel daglicht en ventilatie mogelijkheden. De duidelijke scheiding van salon en eigenaarscabine in de voorpunt wordt als zeer prettig ervaren. De bedden in het schip zijn heerlijk breed en lang. Ook deze ruimtes hebben mooie droge ramen en perfecte luiken. Deze 2 master is gebouwd en uitgerust voor ruim en groot water. Met deze ketch zijn redelijk flinke reizen gemaakt o.a. naar Scandinavië, Groot Brittannië, België, Frankrijk en Duitsland. Ontwerper van de ketch is J. Kraaier jachtarchitect . De familie Kraaier was ooit in Noord-Holland wereld beroemd met toen de grootste scheepswerf van Nederland met groot export van beroepsvaartuigen. Kraaier ontwierp deze beroepsvaartuigen en jachten; later werd hij bekend om de jeugdboot Piraat en de Polywood maar ook tekende Kraaier de motorkamer van de Groene Draeck de Lemmeraak van prinses Beatrix. De bouw tekening van deze ketch komt dus ook van J.Kraaier. Voor de ontwerper stond betrouwbaarheid voorop maar een jacht moest niet alleen doelmatig maar ook mooi van lijn zijn. ln 2012 is het schip door een scheepsschilders bedrijf onder handen genomen en opnieuw geschilderd zowel boven als onder de waterlijn. Nu is het gehele verfsysteem in zeer goede conditie. Tevens in 2012 is het schip gekeurd door Duursma en Versluis / Yacht Surveyors. Origineel waren er 2 houten masten en een houten dockhouse. ln 2000 is het tuigplan opnieuw getekend, boegspriet aan toegevoegd, masten verhoogd en in aluminium uitgevoerd plus een compleet nieuwe zeilgaderobe en het houten dockhouse is vervangen voor een stalen dockhouse. Eind de tachtiger jaren is de originele motor vervangen voor een Thornycroft (Brittisch Leyland) met een vermogen van 75 pk. Op de bodem van het schip ligt nog geen druppeltje olie. De ketch is gebouwd bij jachtwerf Kesteloo te Brouwershaven. Kesteloo is onder andere bekend van de Polka aluminium zeiljachten en de bouwer van de stagzeilkits Bylgia (ontwerp Dick Koopmans) van Eelco Kasemier welke solo met de Bylgia de wereld rondzeilde. De ervaring van deze topmensen is verwerkt in deze one off. Een heerlijk varend familie jacht wat u vele jaren heel veel fijne vaarmomenten kan bieden. Bel voor een proefvaart of bezichtiging Pieter Pepping van White Whale Yachtbrokers 0031(0)653345219 of stuur een email [email protected]

Allgemein

Designer:
J.Kraaier mede eigenaar van een van Nederlands grootste scheepswerven en ontwerper van douane-patrouillevaartuigen en haven- en marineboten en later zeiljachten
Werft:
Jachtwerf Kesteloo Brouwershaven
Rumpfform:
S spant
Deckaufbau:
Staal en teakhout
Form und Material der Konstruktion:
midden stuurhuis
Fenster:
aluminium met gehard glas
Durchfahrtshöhe:
1470 cm
Tiefgang:
140 cm
Verdrängung:
12900
Steuersystem:
hydraulisch stuurwiel en of hemstok
Ruder:
beschermde balans roer staal
Kiel/Seitenschwert:
vast lange kiel

Unterkunft

Einteilung und Räume:
2 slaapcabines grote salon met grote u bank en voor eigenaarshut plus apart midden stuurhuis
Stehhöhe:
200 cm
195 tot 200 cm
Kabinen:
1 voor cabine dubbele bedden 210 cm achter dubbele bedden 210 cm
Schlafplätze :
fest: 6 Extra: 2 crew: 2
2 maal voor 2 maal achter eventueel in de salon 2 extra
Interieurtyp:
vol mahoniehouten interieur kleuren wit en modern grijs
Gardinen:
alcantara meubelstof suède en dat is slijtvast en makkelijk te reinigen
Wassertank & Material:
2 maal 200 liter
Wassersystem:
elektrisch zeer constante waterstroom, pulsatievrij
WC:
ruim met daglicht plus aparte wastafel rvs wasbak en rvs kraan
Kocher & Brennstoff:
4 pits gas met pan beschermer
Kühlschrank:
Isotherm koelkast 65 liter. 12 en 24 volt. Gemiddeld stroom verbruik 0,7 Amp.
Heizung:
Webasto ThermoTop Evo

Motor, Elektronik

Anzahl identischer Motoren:
1
Marke:
Britisch Leland Thornycroft was een Britse producent van vrachtwagens en een scheepsbouwer.
Seriennummer:
4198ps 164131846/86k7160
Baujahr:
2005
Leistung:
75 pk
Motorbetriebsstunden:
2640
Kraftstoff:
diesel
Kraftstoffverbrauch:
2,5 a 3,35
Antrieb:
vaste as
Kühlsystem:
indirecte koeling het buitenwater wordt niet direct door de motor, maar wel door een warmtewisselaar gepompt
Kraftstofftanks:
2 maal 350 liter en 1 maal 300 liter
Max. Geschwindigkeit:
8,5
Marschgeschwindigkeit:
6
Messgeräte:
Britisch Leland Thornycroft geheel compleet allemaal in het dashboard verwerkt
Kraftstofftankanzeige:
peilglas op alle tanks
Drehzahlmesser:
Ja
Öldruckmesser:
Ja
Temperaturmesser:
Ja
Bugstrahlruder:
Vetus 'Sport' versie zonder tijdsvertraging
Batterie:
diverse accuu's 200 Ah heavy duty en 165 ah en 90 ah
Lichtmaschine:
aanwezig cc 65 kw
Inverter:
Mastervolt voor het omzetten van gelijkstroom plus met overzichtelijke LED aanduiding
Voltmeter:
Ja
Landstrom:
Ja
Spannung:
12 volt

Navigation und Elektronik

Kompass:
Sestrel Moore Compass Henry Browne & Son ltd Barking & London steering kompas
Log/Geschwindigkeit:
autohelm stuurautomaat Sea Talk Tridata
Echolot/Tiefenmesser:
autohelm stuurautomaat Sea Talk Tridata
Navigationslichter:
compleet rondom gehele schip
Karten, Nautische Führer:
De A75 multifunctionele display. Deze a75 heeft een touchscreen display. Er zijn dus geen bedieningsknoppen
Ruderlageanzeige:
op stuurautomaat dashboard en op wiel-stuurinrichting
Autopilot:
ST7000 autohelm stuurautomaat Sea Talk Tridata The ST7000 is SeaTalk compatible met de Autohelm range SeaTalk instrumenten.
GPS:
Magellan GPS
Kartenplotter:
Raymarine A75 kaartplotter
Radar:
Raytheon
Grenzwellenempfänger:
Sangean SBB Kenwood betrouwbare wereldontvangers
UKW:
Icom's eerste marine handheld met DSC/GPS
Wetterfaxempfänger/NAVTEX:
Navtex is een internationale, automatische radiotelexdienst om maritieme veiligheidsberichten

Rigg und Segel

Segelplan:
ketch
Anzahl Masten:
aluminium
Mastmaterial:
aluminium en RVS staal
Segelmaterial:
dracon Warp-Drive
Großsegel:
32 m2
Roll-Großsegel:
bindreef systeem patent bindrif
Besan:
10 m2
Roll-Besan:
patent bindrif
Genua:
40 m2
Fock:
10 m2
Genua-Reffanlage:
rolreef Furlex
Sturmfock:
5 m2
Spinnaker:
complete aluminium spinnakerboom Performance
Winschen:
4 maal selftailing lieren Lewmar EVO plus gebruiksvriendelijke richtingspijlen

Ausrüstung

Anker & Material:
Het originele C.Q.R. anker danforth
Ankerwinde:
vetus 1000 watt
Sprayhood:
staal
Außenpolster:
fris en schoon
Seereling, Heckkorb, Bugkorb:
extra dik
Badeleiter:
goede zwemtrap
Davits:
demontabel
Fender, Leinen:
6 stoot willen diversen nieuwe of goede en schonen lijnen

Sicherheit

Rettungsinsel:
RFD Surviva SOLAS Liferaft
Bilgepumpe:
Ja
Feuerlöscher:
2 brandblussers plus deken
Rettungswesten:
Ja
Gasflaschenlager mit Ablauf:
Ja

Haftungsausschluss:
Obwohl mit größtmöglicher Sorgfalt auf die Richtigkeit, Vollständigkeit und Aktualität unserer Informationen geachtet wurde, können hieraus keine Rechte abgeleitet werden.

White Whale Yachtbrokers logo

Vertriebsbüro

White Whale Yachtbrokers - Vinkeveen

Telefon: +31 (0) 653 345 219

Email: [email protected]