MOTORSAILER 13m Ketch sold

Sold
MOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m KetchMOTORSAILER 13m Ketch
Price:

Sold

Construction year:

1967

Dimensions:

12.90 m x 3.70 m x 1.40 m

Material:

Steel

Engine:

Berth:

Roelofarendsveen (NL)

More about the MOTORSAILER 13m Ketch

Nu een heerlijk familie zeiljacht in de aanbieding. Wat modern blijft is een stuurhuis en kuip in het midden van het schip. Met de mogelijkheid om alles vanuit de stuurcabine te regelen is dit schip goed alleen te bevaren. Het gehele schip is in topconditie. Op het deck valt op dat alle lak in goed conditie is en dat er veel veiligheidssgrepen zijn en een brede gangboord. Niet alleen de buitenkant zit strak in de lak maar ook het interieur is voorzien van hoog glans mahoniehout met terugkerende houten rond afgewerkte beveiligingsgrepen. Zelfs de patrijspoorten zijn gemaakt van prachtig en zeer luxe mahoniehout. Een keurig strak en fris plafond met ventilatieluiken is gemaakt in de salon. De boot voelt gelijk gezellig aan en je voelt je gelijk thuis. Regelmatig worden dit soort jachten gekocht met als reden een aparte achter cabine voor de kinderen of gasten. Het schip is in vier grote ruimtes getekend. Vanuit het stuurhuis heb je dus toegang tot de zeer grote salon en de achter cabine met dubbele bedden. De achter cabine is echt een leuk gasten verblijf. In de salon een ruime grote U-vormige bank over de gehele lengte. Deze bied plaats aan een grote groep gasten. De keuken heeft vele handige kasten en laden en een perfect werkend en veilig fornuis en een grote schone zuinige koelkast. Het gehele schip heeft enorm veel daglicht en ventilatie mogelijkheden. De duidelijke scheiding van salon en eigenaarscabine in de voorpunt wordt als zeer prettig ervaren. De bedden in het schip zijn heerlijk breed en lang. Ook deze ruimtes hebben mooie droge ramen en perfecte luiken. Deze 2 master is gebouwd en uitgerust voor ruim en groot water. Met deze ketch zijn redelijk flinke reizen gemaakt o.a. naar Scandinavië, Groot Brittannië, België, Frankrijk en Duitsland. Ontwerper van de ketch is J. Kraaier jachtarchitect . De familie Kraaier was ooit in Noord-Holland wereld beroemd met toen de grootste scheepswerf van Nederland met groot export van beroepsvaartuigen. Kraaier ontwierp deze beroepsvaartuigen en jachten; later werd hij bekend om de jeugdboot Piraat en de Polywood maar ook tekende Kraaier de motorkamer van de Groene Draeck de Lemmeraak van prinses Beatrix. De bouw tekening van deze ketch komt dus ook van J.Kraaier. Voor de ontwerper stond betrouwbaarheid voorop maar een jacht moest niet alleen doelmatig maar ook mooi van lijn zijn. ln 2012 is het schip door een scheepsschilders bedrijf onder handen genomen en opnieuw geschilderd zowel boven als onder de waterlijn. Nu is het gehele verfsysteem in zeer goede conditie. Tevens in 2012 is het schip gekeurd door Duursma en Versluis / Yacht Surveyors. Origineel waren er 2 houten masten en een houten dockhouse. ln 2000 is het tuigplan opnieuw getekend, boegspriet aan toegevoegd, masten verhoogd en in aluminium uitgevoerd plus een compleet nieuwe zeilgaderobe en het houten dockhouse is vervangen voor een stalen dockhouse. Eind de tachtiger jaren is de originele motor vervangen voor een Thornycroft (Brittisch Leyland) met een vermogen van 75 pk. Op de bodem van het schip ligt nog geen druppeltje olie. De ketch is gebouwd bij jachtwerf Kesteloo te Brouwershaven. Kesteloo is onder andere bekend van de Polka aluminium zeiljachten en de bouwer van de stagzeilkits Bylgia (ontwerp Dick Koopmans) van Eelco Kasemier welke solo met de Bylgia de wereld rondzeilde. De ervaring van deze topmensen is verwerkt in deze one off. Een heerlijk varend familie jacht wat u vele jaren heel veel fijne vaarmomenten kan bieden. Bel voor een proefvaart of bezichtiging Pieter Pepping van White Whale Yachtbrokers 0031(0)653345219 of stuur een email [email protected]

General

Designer:
J.Kraaier mede eigenaar van een van Nederlands grootste scheepswerven en ontwerper van douane-patrouillevaartuigen en haven- en marineboten en later zeiljachten
Shipyard:
Jachtwerf Kesteloo Brouwershaven
Hull shape:
S spant
Deck construction:
Staal en teakhout
Superstructure:
midden stuurhuis
Windows:
aluminium met gehard glas
Vertical clearance:
1470 cm
Draught:
140 cm
Displacement:
12900
Steering system:
hydraulisch stuurwiel en of hemstok
Rudder:
beschermde balans roer staal
Keel/Lee board:
vast lange kiel

Accommodation

Layout and spaces inside:
2 slaapcabines grote salon met grote u bank en voor eigenaarshut plus apart midden stuurhuis
Headroom:
200 cm
195 tot 200 cm
Cabins:
1 voor cabine dubbele bedden 210 cm achter dubbele bedden 210 cm
Berths:
fixed: 6 Extra: 2 crew: 2
2 maal voor 2 maal achter eventueel in de salon 2 extra
Type interior:
vol mahoniehouten interieur kleuren wit en modern grijs
Curtains:
alcantara meubelstof suède en dat is slijtvast en makkelijk te reinigen
Water tank & material:
2 maal 200 liter
Water system:
elektrisch zeer constante waterstroom, pulsatievrij
Toilets:
ruim met daglicht plus aparte wastafel rvs wasbak en rvs kraan
Cooker & fuel:
4 pits gas met pan beschermer
Fridge & power source:
Isotherm koelkast 65 liter. 12 en 24 volt. Gemiddeld stroom verbruik 0,7 Amp.
Heating:
Webasto ThermoTop Evo

Engine, electrics

Number of identical engines:
1
Brand:
Britisch Leland Thornycroft was een Britse producent van vrachtwagens en een scheepsbouwer.
Serial number:
4198ps 164131846/86k7160
Year:
2005
Power:
75 pk
Engine hours:
2640
Fuel:
diesel
Fuel consumption:
2,5 a 3,35
Propulsion:
vaste as
Cooling system:
indirecte koeling het buitenwater wordt niet direct door de motor, maar wel door een warmtewisselaar gepompt
Fuel tanks:
2 maal 350 liter en 1 maal 300 liter
Max speed:
8,5
Cruising speed:
6
Measuring instruments:
Britisch Leland Thornycroft geheel compleet allemaal in het dashboard verwerkt
Fuel tank gauge:
peilglas op alle tanks
Tachometer:
Ja
Oil pressure gauge:
Ja
Temperature gauge:
Ja
Bow thruster:
Vetus 'Sport' versie zonder tijdsvertraging
Battery:
diverse accuu's 200 Ah heavy duty en 165 ah en 90 ah
Alternator:
aanwezig cc 65 kw
Inverter:
Mastervolt voor het omzetten van gelijkstroom plus met overzichtelijke LED aanduiding
Voltmeter:
Ja
Shore power:
Ja
Voltage:
12 volt

Navigation and electronics

Compass:
Sestrel Moore Compass Henry Browne & Son ltd Barking & London steering kompas
Log/speed:
autohelm stuurautomaat Sea Talk Tridata
Depth gauge:
autohelm stuurautomaat Sea Talk Tridata
Navigation lights:
compleet rondom gehele schip
Charts, guides:
De A75 multifunctionele display. Deze a75 heeft een touchscreen display. Er zijn dus geen bedieningsknoppen
Rudder position indicator:
op stuurautomaat dashboard en op wiel-stuurinrichting
Autopilot:
ST7000 autohelm stuurautomaat Sea Talk Tridata The ST7000 is SeaTalk compatible met de Autohelm range SeaTalk instrumenten.
GPS:
Magellan GPS
Chart plotter:
Raymarine A75 kaartplotter
Radar:
Raytheon
SSB receiver:
Sangean SBB Kenwood betrouwbare wereldontvangers
VHF:
Icom's eerste marine handheld met DSC/GPS
Weatherfax/Navtex:
Navtex is een internationale, automatische radiotelexdienst om maritieme veiligheidsberichten

Rig and sails

Sailplan type:
ketch
Number of masts:
aluminium
Spars material:
aluminium en RVS staal
Sails material:
dracon Warp-Drive
Main sail:
32 m2
Furling mainsail:
bindreef systeem patent bindrif
Mizzen:
10 m2
Furling mizzen:
patent bindrif
Genoa:
40 m2
Jib:
10 m2
Genoa reefing system:
rolreef Furlex
Storm jib:
5 m2
Spinnaker:
complete aluminium spinnakerboom Performance
Winches:
4 maal selftailing lieren Lewmar EVO plus gebruiksvriendelijke richtingspijlen

Deck Equipment

Anchors & material:
Het originele C.Q.R. anker danforth
Anchor windlass:
vetus 1000 watt
Sprayhood:
staal
Outdoor cushions:
fris en schoon
Sea rails:
extra dik
Swimming ladder:
goede zwemtrap
Davits:
demontabel
Fenders, lines:
6 stoot willen diversen nieuwe of goede en schonen lijnen

Safety

Life raft:
RFD Surviva SOLAS Liferaft
Bilge pump:
Ja
Fire extinguisher:
2 brandblussers plus deken
Life jackets:
Ja
Gas bottle locker with drain:
Ja

Disclaimer:
Although the utmost care has been taken to ensure the correctness, completeness and topicality of our information, no rights can be derived from this.

White Whale Yachtbrokers logo

Sales office

White Whale Yachtbrokers - Vinkeveen

Phone: +31 (0) 653 345 219

E-mail: [email protected]