One Off Ketch Colin Archer Double Ender sold

Sold
One Off Ketch Colin Archer Double EnderOne Off Ketch Colin Archer Double EnderOne Off Ketch Colin Archer Double EnderOne Off Ketch Colin Archer Double EnderOne Off Ketch Colin Archer Double EnderOne Off Ketch Colin Archer Double EnderOne Off Ketch Colin Archer Double EnderOne Off Ketch Colin Archer Double EnderOne Off Ketch Colin Archer Double EnderOne Off Ketch Colin Archer Double EnderOne Off Ketch Colin Archer Double EnderOne Off Ketch Colin Archer Double EnderOne Off Ketch Colin Archer Double EnderOne Off Ketch Colin Archer Double EnderOne Off Ketch Colin Archer Double EnderOne Off Ketch Colin Archer Double EnderOne Off Ketch Colin Archer Double EnderOne Off Ketch Colin Archer Double EnderOne Off Ketch Colin Archer Double EnderOne Off Ketch Colin Archer Double EnderOne Off Ketch Colin Archer Double EnderOne Off Ketch Colin Archer Double EnderOne Off Ketch Colin Archer Double EnderOne Off Ketch Colin Archer Double EnderOne Off Ketch Colin Archer Double EnderOne Off Ketch Colin Archer Double EnderOne Off Ketch Colin Archer Double EnderOne Off Ketch Colin Archer Double EnderOne Off Ketch Colin Archer Double EnderOne Off Ketch Colin Archer Double EnderOne Off Ketch Colin Archer Double EnderOne Off Ketch Colin Archer Double EnderOne Off Ketch Colin Archer Double EnderOne Off Ketch Colin Archer Double Ender
Price:

Sold

Construction year:

1956

Dimensions:

13.50 m x 3.70 m x 1.70 m

Material:

Aluminium

Engine:

Mercedes OM601

Berth:

Groningen (NL)

More about the One Off Ketch Colin Archer Double Ender

Bolle is in 1956 in Renfrew (Schotland) gebouwd als admiraalsreddingssloep en in 1977 omgebouwd tot zeilschip bij Aluboot in Hindeloopen op tekeningen van jachtontwerper Dick Koopmans Sr.

Deze verbouwing heeft geresulteerd in een karaktervol, robuust zeilschip met goede zeileigenschappen. Of zoals ontwerper Koopmans het noemde: een "go-anywhere" schip. En dat klopt, Bolle heeft Waddenzee, Noordzee, Atlantische Oceaan , Middenlandse Zee en Caribische Zee bezeild: veilig en comfortabel. In zwaar weer toont het schip haar oorspronkelijke karakter, stabiel en veilig. In licht weer zeilt Bolle als een lichtgewicht schip door haar uitgekiende zeilplan en voordelig gewicht als aluminium schip, met l0 ton waterverplaatsing.

Bolle heeft op haar lengte van 12 meter een volume van een schip van 14 meter door haar breedte en inrichting. Het schip is ingericht voor grote tochten en lang verblijf aan boord. Ook dankzij de doeltreffende PU-isolatie is het schip koel in de zomer en warm in de winter. Bolle heeft 3 ruime hutten met 6 vaste slaapplaatsen en een riante salon met 2 slaapplaatsen. Ruime lange kooien en veel bergruimte. De kombuis heeft warm en koud water alsook zoutwater en een compressor koelkast van 90 liter. De navigatiehoek is voorzien van een kaartentafel voor grote zeekaarten.

Bolle is een fantastisch familie- en vakantieschip, een schip waarmee met gasten gecharterd kan worden, een schip dat alleen gezeild kan worden, een wereldzeiler en een schip waarop gewoond kan worden. Kortom, een allrounder die uitstekend is onderhouden, en klaar is om mee weg te varen. Met Bolle heeft u altijd de aandacht van andere zeilers.

Interieurfoto’s zijn door ons gemaakt en laten de actuele status zien. We hebben het jacht grondig geïnspecteerd; vraag ons voor meer informatie, indien u dat wenselijk vindt.

Afspraken voor bezichtigingen kunnen 6 dagen per week vooraf rechtstreeks worden geregeld met het White Whale Yachtbrokers Noord-Nederland; kantoor in Sneek. mail: [email protected] of bel +31 515 423 467

 

General

Designer:
Colin Archer reddingssloep -
Redesign naar Zeiljacht: Dick Koopmans
Shipyard:
Hugh McLeans and Sons -
Ombouw naar Zeiljacht: Aluboot Hindeloopen
Hull number:
4246
Hull shape:
Roundbilge
Aangelaste kiel
Hull colour:
Blue
Deck colour:
White
Deck construction:
Aluminium
Superstructure:
Klassieke Kajuit, Aluminium
Windows:
Securit Glas, Aluminium Lijsten
Cockpit:
Aft cockpit
Open cockpit:
Vertical clearance:
19.5 m
Draught:
170 cm
Waterline length:
1,050 cm
Displacement:
12,000 kg
Ballast:
3,500 kg
Lood in Aluminium Kiel
Steering system:
Helm
Position steering system:
Outside
Remote control:
Rudder:
Single
Keel/Lee board:
Fixed keel

Accommodation

Saloon:
Layout and spaces inside:
3 afsluitbare slaaphutten
Headroom:
190 cm
maximaal 1.92, aflopend naar 1.82
Separate Dining area:
Cabins:
3
2 x 2-persoons stapel, 1 x 2-persoons dubbel (midscheeps)
Berths:
fixed: 6 Extra: 2
Type interior:
Classic, warm
Color upholstery:
Mottled
Mattresses:
Cushions:
Curtains:
Water tank & material:
600 litre Plastic
in 3 Vetus tanks (2013) (330 + 180 + 110)
Waste water tank:
120 Litre Plastic
Waste water tank drainpump:
Deck suction:
Water system:
Pressure system
Hydrofoor met buffer
Hot water:
Boiler
Number of showers:
1
Toilets:
1 Electric
Television:
Radio/CD player:
DVD player:
Cooker & fuel:
3 burner(s) Gas
ENO (2013)
Oven:
met Grill
Fridge & power source:
90 Litre Electric
RVS, Compressor koelkast
Heating:
stove CV middels Refleks potkachel met spiraal

Engine, electrics

Number of identical engines:
1
Starting type:
Electric
Type:
Inboard
Brand:
Mercedes
Model:
OM601.911
Year:
1986
Number of cylinders:
4
Power:
70 hp
Hours counter:
Engine hours:
900
Fuel:
Diesel
Fuel consumption:
4 litre/hour
Gearbox:
PRM160, Hydraulisch
Transmission:
Shaft
Propulsion:
Propellor
Bronzen schroef op 40mm RVS schroefas met aquadrive
Cooling system:
Indirect
Fuel tanks:
2
Staal, geïsoleerd
Total fuel tank(s) capacity:
350 Litre
Fuel tank material:
Steel
Max speed:
8 knots
Fuel tank gauge:
Peilglas
Tachometer:
Oil pressure gauge:
Akoestisch Alarm
Temperature gauge:
Akoestisch Alarm
Battery:
8 x 65 Ah
+ 1 x 80Ah startaccu
Battery charger:
3 x Victron voor 3 gescheiden banken
Alternator:
Bosch met sterling booster
Battery monitor:
Shore power:
120A, 12V gescheiden voeding
Shore power cable:
Wind generator:
Air Breeze
Solar panel:
Verlijmd op kajuitdak; goede werking niet gegarandeerd
Voltage:
12V 220V

Navigation and electronics

Compass:
Sestrel Moore + Selva
Log/speed:
Navman Multi
Depth gauge:
Navman Multi
Wind gauge:
NMEA instrument
Navigation lights:
Masttop en op dekniveau (LED)
Autopilot:
Raymarine ST4000
+ custom Tillerdrive
GPS:
Furuno GP32
Chart plotter:
Apple Ipad over WIFI, docking en laden
Radar:
Furuno 1632
VHF:
Standard Horizon Explorer 1600 met remote unit buiten
Weatherfax/Navtex:
NASA

Rig and sails

Sailplan type:
Ketch
Number of masts:
2
Spars material:
Aluminium
Bowsprit:
Fixed
Standing rig:
Steel wire
Sail surface:
110 m2
Number of sails:
5
Sails material:
Dacron
Alle zeilen uit 2015
Sails manufacturer:
US Sails en UB Sails
Main sail:
32 m2
Mizzen:
16 m2
Genoa:
35 m2, Furling
Jib:
25 m2, stagfok
Storm jib:
8 m2
Flying jib:
16 m2 Furling
Manual winches:
9
Self-tailing:
4

Deck Equipment

Anchors & material:
2 x Galvanized
ca. 30 meter ketting & ca. 30 Meter lijn
Anchor connection:
Rope and chain
Anchor windlass:
Electric
Quick 1200 W met afstandsbediening en automatische overgang van ketting naar lijn
Stern anchor:
Cockpit tent:
Outdoor cushions:
Sea rails:
Push- and pulpit(s):
Swimming ladder:
Custom made
Fenders, lines:
Cockpit table:
Comments:

Treadmaster op dek (2015)

Safety

Life buoy:
Bilge pump:
1 x Handmatige & 1 x Automatische Bilgepomp met vlotterschakelaar. (comb. douche afvoerpomp Y-valve)
Fire extinguisher:
Sproeischuim
Radar reflector:
Gas bottle locker with drain:
Self-draining cockpit:

Disclaimer:
Although the utmost care has been taken to ensure the correctness, completeness and topicality of our information, no rights can be derived from this.

White Whale Yachtbrokers logo

Sales office

White Whale Yachtbrokers - Sneek

Phone: +31 (0) 515 423 467

E-mail: [email protected]