Van Rijnsoever Schoener 1150 verkocht

Verkocht
Van Rijnsoever Schoener 1150Van Rijnsoever Schoener 1150Van Rijnsoever Schoener 1150Van Rijnsoever Schoener 1150Van Rijnsoever Schoener 1150Van Rijnsoever Schoener 1150Van Rijnsoever Schoener 1150Van Rijnsoever Schoener 1150Van Rijnsoever Schoener 1150Van Rijnsoever Schoener 1150Van Rijnsoever Schoener 1150Van Rijnsoever Schoener 1150Van Rijnsoever Schoener 1150Van Rijnsoever Schoener 1150Van Rijnsoever Schoener 1150Van Rijnsoever Schoener 1150Van Rijnsoever Schoener 1150Van Rijnsoever Schoener 1150Van Rijnsoever Schoener 1150Van Rijnsoever Schoener 1150Van Rijnsoever Schoener 1150Van Rijnsoever Schoener 1150Van Rijnsoever Schoener 1150Van Rijnsoever Schoener 1150Van Rijnsoever Schoener 1150Van Rijnsoever Schoener 1150Van Rijnsoever Schoener 1150Van Rijnsoever Schoener 1150Van Rijnsoever Schoener 1150Van Rijnsoever Schoener 1150Van Rijnsoever Schoener 1150Van Rijnsoever Schoener 1150Van Rijnsoever Schoener 1150Van Rijnsoever Schoener 1150
Prijs:

Verkocht

Bouwjaar:

1991

Afmetingen:

11,85 m x 3,30 m x 1,15 m

Materiaal:

Staal

Motor:

Volvo Penta 2003T (43PK)

Ligplaats:

Makkum (NL)

Meer over de Van Rijnsoever Schoener 1150

Deze van Rijnsoever schoener is een blikvanger in elke haven. Dit stoere ontwerp verenigd een aantal mogelijkheden die de boot bijzonder maakt. Opvallend is bijvoorbeeld dat het schoenertuig zich zo eenvoudig laat bedienen. Bij overstag gaan hoeft alleen de kluiver te worden overgehaald. De andere zeilen zijn zelfkerend. Het schoenertuig maakt de boot ook zeewaardig omdat reven in kleine stappen te doen is. De zeilen zijn zelf ook hanteerbaar door het kleine formaat. Met het stuurhuis is de boot ook een volwaardige motorsailor met twee stuurstanden. De boot kan door de constructie van het onderwaterschip gemakkelijk droogvallen. Het stuurhuis is voorzien van een bank en een binnen stuurstand met hydraulische besturing. Hier zijn ook de basis navigatie middelen aanwezig. Midscheeps is de gezellige salon met dinette aan bakboord en prima keuken aan stuurboord. De dinette kan ook worden gebruikt als 2 persoons slaapplaats. Er is voor een extra gast aan boord een loodskooi. Aan bakboord is de toiletruimte met wasbak. Helemaal voorin is een 2 persoons bed in V-vorm. De boot heeft een CV verwarming, en een dieselkachel. Dit stoere schip is zeker de moeite van een bezichtiging waard. De staat van onderhoud is goed en de ruimte aan boord verrassend. Heeft u nog vragen, of wilt u een afspraak maken, neem dan zeker contact met ons op. Uw jachtmakelaar is Enno Dijkstra Tel.: +31 6 2015 48 90

Algemeen

Ontwerper:
van Rijnsoever / Lefeber
Werf:
van Rijnsoever
CE-normering:
N.V.T.
Rompvorm:
Rondspant
Rompkleur:
Zwart
Dek en opbouw materiaal:
Hout
Teak dek
Opbouw vorm, materiaal:
Staal
Ramen:
Alu frames
Kuip:
Achterkuip
Open Kuip (OK):
Doorvaarthoogte normaal:
12 m
ca. 12 meter
Diepgang:
115 cm
Diepgang maximaal:
115 cm
Waterverplaatsing:
ca. 10.000
Ballast:
Geïntegreerd
Besturing:
Stuurwiel
Hydraulisch met Stuurwiel binnen en buiten
Plek besturing:
Dubbel
Roer:
Enkel
Roer met servo roer
Kiel/zwaard:
Doorlopende kiel
Doorlopende dooskiel

Accommodatie

Salon:
Indeling en verblijfsruimtes:
Salon, Stuurhuis
Stahoogte:
190 cm
ca. 1.90
Hutten:
1
Slaapplaatsen:
Vast: 5
5, 3 vast en 2 extra
Type interieur:
Eiken
Matrassen:
Kussens:
Gordijnen:
Donker blauw
Watertank & materiaal:
ca. 200 liter
Vuilwatertank & materiaal:
ca. 65 liter
Watersysteem:
Elektrisch
Warm water:
Boiler op motor en op walstroom
Aantal douches:
1
Ja
Toiletten:
1
Ow pomptoilet
Radio/CD-speler:
Philips Radio/Cassette
Kooktoestel & brandstof:
3-pits gas (Propaan)
Oven:
Nee
Magnetron:
Nee
Koelkast & voeding:
Nieuwe koelkast 2015
Verwarming:
CV Dickinson Diesel en Ardic CV

Motor en elektra

Aantal identieke motoren:
1
Start type:
Elektrisch
Type:
Binnenboord
Merk:
Volvo Penta
Volvo Penta 2003T
Model:
2003T
Bouwjaar:
1991
Aantal cilinders:
3
Vermogen:
40 pk
ca. 40 Pk
Draaiuren:
ca. 1.800
Brandstof:
Diesel
Overbrenging:
Schroefas
Voortstuwing:
Schroef
Schroefas, 3-blads vaste schroef
Koeling:
Indirect
Brandstoftank aantal:
ca. 150 liter
Totale inhoud brandstoftank(s):
150 liter
Max snelheid:
7
Kruissnelheid:
5
Brandstoftankmeter:
Toerenteller:
Oliedrukmeter:
Akoestisch Alarm
Temperatuurmeter:
Akoestisch Alarm
Boegschroef:
Elektrisch
Sidepower
Accu:
startaccu, 2 x service accu (2015), 2 x boegschroefaccu
Acculader:
Mastervolt IVO 12/15
Dynamo:
Omvormer:
Nee
Walstroom:
Ja, incl. walstroomkabel
Voltage:
12V 12V en 220V

Navigatie en elektronica

Kompas:
Ja
Log/snelheid:
Autohelm ST50 tridata
Dieptemeter:
Autohelm ST50 tridata
Windmeter:
Autohelm ST50 wind
Navigatieverlichting:
Ja
Kaarten, gidsen:
Autopilot:
Autohelm ST7000
GPS:
Furuno GP50
Radar:
Nee
Marifoon:
Shipmate RS8000

Tuigage

Type tuigage:
Ketch
Schoener getuigd
Mast materiaal:
Aluminium
Aluminium Masten en Gieken; RVS Verstaging
Zeilen materiaal:
Dacron
Grootzeil:
Grootzeil: 15m2, Schoenerzeil: 12m2
Rolgrootzeil:
Lazyjacks
Bezaan:
Fok:
25m2 (de Vries 2015)
Voorzeil rolsysteem :
Furling
Halfwinder, bollejan:
40m2
Lieren:
2 x Lewmar ST; 1 x Sjorlier
Handmatige lieren:
Selftailing:

Uitrusting buitenom

Ankers & materiaal:
CQR
Ankerlier:
Hand
Manueel bediend
Buiskap:
Kuiptent
Buitenkussens:
Ja
Dekzeil(en):
Nee
Zeerailing:
RVS
Zwemplatform:
Nee
Zwemtrap:
Ja
Stootwillen, lijnen:
Complete Vaarinventaris

Veiligheid

Reddingsvlot:
Nee
Bilgepomp:
Ja
Radarreflector:
Ja
Gasbun met afvoer:
Ja

Disclaimer:
Hoewel er uiterste zorg besteed is aan de correctheid, volledigheid en actualiteit van onze informatie kunnen hieraan geen rechten worden ontleend.

White Whale Yachtbrokers logo

Verkoop kantoor

White Whale Yachtbrokers - Sneek

Tel: +31 (0) 515 423 467

Email: [email protected]