Princess Flybridge 48 verkocht

Verkocht
Princess Flybridge 48Princess Flybridge 48Princess Flybridge 48Princess Flybridge 48Princess Flybridge 48Princess Flybridge 48Princess Flybridge 48Princess Flybridge 48Princess Flybridge 48Princess Flybridge 48Princess Flybridge 48Princess Flybridge 48Princess Flybridge 48Princess Flybridge 48Princess Flybridge 48Princess Flybridge 48Princess Flybridge 48Princess Flybridge 48Princess Flybridge 48Princess Flybridge 48Princess Flybridge 48Princess Flybridge 48Princess Flybridge 48Princess Flybridge 48Princess Flybridge 48Princess Flybridge 48Princess Flybridge 48Princess Flybridge 48Princess Flybridge 48Princess Flybridge 48Princess Flybridge 48Princess Flybridge 48Princess Flybridge 48Princess Flybridge 48Princess Flybridge 48Princess Flybridge 48Princess Flybridge 48Princess Flybridge 48Princess Flybridge 48Princess Flybridge 48Princess Flybridge 48Princess Flybridge 48Princess Flybridge 48Princess Flybridge 48Princess Flybridge 48Princess Flybridge 48Princess Flybridge 48
Prijs:

Verkocht

Bouwjaar:

1993

Afmetingen:

14,99 m x 4,40 m x 1,20 m

Materiaal:

Polyester

Motor:

2 maal Volvo TAMD 72 B

Ligplaats:

Urk (NL)

Meer over de Princess Flybridge 48

Nu net voorzien van een geheel nieuw teakdek in de achterkuip, en gangborden en voordeck plus zwemplateau. Toch is de vraagprijs vrijwel ongewijzigd gebleven. Profiteer nu en bel ons voor een afspraak. Deze Princess van de Princess Yachts werf is wel het grote succes nummer en door vele ook gezien als een van de mooiste uit de diepe V klasse. Na het grote verkoop succes over de gehele wereld blijft het een van de grootste hits van het bedrijf.
Ooit is David King samen met 2 vrienden in 1965 in een gehuurde schuur begonnen in de Newport straat in Plymouth met hun eerste V vorm Project 31 genaamd. Echt een geweldig mooi schip in die en nu nog in deze tijd. In de jaren 90 kwam de eerste high speed kruiser ontworpen door Bernard Olesinski. De diepe V romp bleek een super succes en is heden ten dagen vaak na gebouwd door de concurrentie. Met de toen ingebouwde Volvo’s van 270 pk per stuk werden al snelheden van 30 knots gehaald. Vanaf die dagen is de naam Bernard Olesinski verbonden met de diepe V vorm. Voor 2001 hete de werf nog Marine Projects en sinds 2008 is het overgenomen door L Capital. Vanaf die dagen zijn er de Princess 100ft verkocht. Dit is toch wel een fijn verhaal om te weten waar deze Princess 48 Flybridge vandaan komt. In 2015 was David King nog steeds betrokken bij de werf.
Natuurlijk is dit een ruim motorjacht met vele mogelijkheden en een bijzonder groot vaargebied. In Nederland draaien alle bruggen en sluizen 6 maanden of langer en de diepte is in geen enkele haven een probleem. Het schip leent zich uitstekend voor permanente bewoning of een vakantie “buitenom”. De Princess 48 kunt u alle dagen bezichtigen als u even belt met de jachtmakelaar van White Whale Yachtbrokers Pieter Pepping. Bel of mail 0653345219 of [email protected]

Algemeen

Ontwerper:
David King oprichter en nog aanwezig binnen het bedrijf.
Werf:
Princess Yachts International sinds 2001 en daarvoor sinds 1965 Marine Projects
Bouwnummer:
gebouwd in drie werven namelijk Devonport, Plympton and Lee Mill
Rompvorm:
V bodem vorm
Dek en opbouw materiaal:
polyester met rvs en aluminium
Opbouw vorm, materiaal:
Polyester flybrigde met grote radar beugel gedeeltelijke demonteerbaar
Ramen:
Aluminium ramen afgewerkt met RVS en prachtig gepolijst chroom en de ruiten zijn licht getint
Doorvaarthoogte normaal:
4,3 m
4.25 m
Diepgang:
120 cm
Waterverplaatsing:
18000 kg
Besturing:
hydraulich met dubbele stuurstand plus elektrische gashendels met klik en waarschuwingslicht
Roer:
dubbele stalen grootbladsroeren
Kiel/zwaard:
vaste kielvorm
Trimflaps:
hydraulische elektrisch bediend
Opmerkingen:
De ramen zijn zo gebouwd dat je rondom een geweldig panorama hebt. Door het tintje kijk je gemakkelijker naar buiten dan naar binnen. Dit geeft een rustige uitstraling. Zeer compleet interieur met meerdere extra's. Het is een gezellig schip met warme kleuren en fijn aanvoelende materialen. Afgewerkt met ronde hoeken en goed houvast. Opvallend veel verborgen en handige opberg mogelijkheden. De ruime U vormige keuken is van alle gemakken voorzien en ook hier veel opbergmogelijkheden. Veel daglicht is er in de boot aanwezig en zo ook veel ventilatie mogelijkheden. De toiletten zijn super groot en alles is schoon en fris en elektrisch voorzien van daglicht en veel ventilatie. Mooie grote spiegels geven een extra ruimte effect. Alle verlichting is goed duidelijk bedienbaar en luxe verwerkt in de plafonds. Het vloertapijt is strak en schoon.

Accommodatie

Indeling en verblijfsruimtes:
eerst het grote ruime achterdek met brede en lange achterbank een terras op het water en er kan nog een eettafel bij. Dan de entree naar de salon met banken en kuipstoelen en dan de keuken met kitchinette en dan de aan elke weerzijde logeercabines en dan de voorcabine en eigenaarscabine met natte ruimtes zoals toilet en douche
Stahoogte:
210 cm
meeste hoogte is 210 cm
Hutten:
meerdere cabines aanwezig
Slaapplaatsen:
Vast: 6 Extra: 2 Crew: 2
6 vaste slaapplaatsen maar er zijn nog meerdere plaatsen daarnaast beschikbaar en of volt om te bouwen
Type interieur:
meest is polyester en afgewerkt met rvs de kleuren noem ik aarde kleuren varierend van zand beige en ecru en aziz jaguar
Gordijnen:
witte frisse gordijnen met mooi weg verzonken gordijnrails in het plafond.
Watertank & materiaal:
2 maal 400 schoon Aluminium deze kunnen beter tegen de zuren in drinkwater.
Watertankmeter:
Ja
Watersysteem:
Hydrofoor met gelijkmatige water stroom pomp.
Warm water:
Boiler 80 liter dus onbeperkt douchen
Aantal douches:
ook dubbel aanwezig deze ruim en er past een grote vent in plus er is een buitendouche aanwezig op het zwemplateau
Toiletten:
dubbel en apart en elektrisch en voorzien van daglicht en veel ventilatie
TV:
er is een gaaf Beamer scherm plus beamer aanwezig, dus je eigen homemovie theater
Radio/CD-speler:
alles van Blaupunkt plus CD speler en USB aansluiting om je iphoon aan te sluiten
Kooktoestel & brandstof:
alles dubbel aanwezig dus zowel 2 pits op gas als op elektra van het merk Rosieres
Oven:
hete lucht oven
Magnetron:
Panasonic plus grill
Koelkast & voeding:
180 liter fris en schoon en niet beschadigd merk Standard
Vriezer:
60 liter
Verwarming:
Hete lucht verwarming met meerdere openingen door het schip plus bijna nul emissie diesel kachel stil
Airconditioning:
aanwezig van het merk Aircool
Opmerkingen:
Er zijn geen tot nagenoeg geen schades op deze boot aanwezig. Het vrijboord is pas gepoetst en binnen hebben de ramen geen enkele waterschade. Ook zaken zoals de bridge-trap of zwemplateau zien er keurig uit. De ramenkozijnen zijn schoon en onbeschadigd en niet geraakt door verf of een coating en zien er nieuw uit.

Motor en elektra

Aantal identieke motoren:
2
Merk:
Volvo
Serienummer:
Ja
Bouwjaar:
1993
Vermogen:
twee maal 430 pk
Draaiuren:
1600
Brandstof:
diesel
Verbruik:
vanaf 1100 toeren ongeveer 15 liter/ uur per motor
Voortstuwing:
dubbele vaste schroefassen
Koeling:
intern en extern
Brandstoftank aantal:
2 maal 900 liter
Max snelheid:
22
Kruissnelheid:
8
Meetinstrumenten:
compleet dubbel aanwezig alles van Autohelm
Brandstoftankmeter:
Ja
Toerenteller:
Ja
Oliedrukmeter:
Ja
Temperatuurmeter:
Ja
Boegschroef:
zeer krachtige aanwezig van het merk Sidepower
Hekschroef:
aanwezig wel de voorbereiding
Accu:
6 maal accu's 230 Ah en 4 maal 130 Ah accu's
Acculader:
Victron 150 Ah per uur
Dynamo:
dubbel aanwezig op de motoren
Generator:
Victron 9 KVa
Omvormer:
Victron 3000 Watt per gangbaar gebruik. Dus de mogelijkheid om te gelijk 3000 Watt te verbruiken.
Voltmeter:
Ja
Walstroom:
Ja
Bedieningspaneel:
compleet en vol
Voltage:
alle spanningen dus 12 volt en 24 volt en 230 volt
Opmerkingen:
Deze motoren worden in bijna zowel alle Engelse Princess motorjachten en de Fairline motorjachten en als in de vergelijkbare Hollandse Neptunus jachten geplaats. Dat deze snelle motorjachten deze motoren hebben zegt het helemaal.
Zowel de TAMD 71  als de TAMD 72  worden verwerkt in boten vanuit de USA south Calafornia tot Engeland en tot en met in Australie.
Er zijn altijd discussies maar voor mij geld dat meest verkocht een groot compliment is. Volvo's kunnen koud roken maar als je de haven uit bent zie niets meer. Of te wel warme motoren geven geen tot nagenoeg geen rook.

Navigatie en elektronica

Kompas:
Ja
Log/snelheid:
Autohelm / Dataline
Dieptemeter:
Autohelm / Dataline
Navigatieverlichting:
aanwezig en compleet
Roerstandaanwijzer:
VDO
Autopilot:
Autohelm ST 70000
GPS:
Garmin en op laptop
Radar:
Furuno
Marifoon:
Skanti VHF 3000 en Standard
Opmerkingen:
Alles is compleet en functioneerd zeer goed

Tuigage

Aantal masten:
polyester Radarbeugel deels RVS en deels demonteerbaar
Opmerkingen:
Op de Radarbeugel staan diverse zender en onvangst instrumenten en er is een mogelijkheid om dat te demonteren.

Uitrusting buitenom

Ankers & materiaal:
Ja
Ankerlier:
aanwezig elektrisch
Buiskap:
Ja
Buitenkussens:
Ja
Dekzeil(en):
Ja
Zeerailing:
Ja
Zwemplatform:
aanwezig met teakhout belegd
Zwemtrap:
aanwezig gemaakt van RVS
Bijboot:
onderhandelbaar
Bijboot buitenboordmotor:
onderhandelbaar
Davits:
Ja
Stootwillen, lijnen:
Ja
Opmerkingen:
super mooie boot voor nog vele fijne vaaruren 

Veiligheid

Bilgepomp:
aanwezig 3 stuks elektrisch en automatisch
Brandblusser:
aanwezig 4 brandbussers
Reddingsvesten:
Ja
Gasbun met afvoer:
Ja

Disclaimer:
Hoewel er uiterste zorg besteed is aan de correctheid, volledigheid en actualiteit van onze informatie kunnen hieraan geen rechten worden ontleend.

White Whale Yachtbrokers logo

Verkoop kantoor

White Whale Yachtbrokers - Vinkeveen

Tel: +31 (0) 653 345 219

Email: [email protected]