Gillissen Stevenvlet 1125 OK verkocht

Verkocht
Gillissen Stevenvlet 1125 OKGillissen Stevenvlet 1125 OKGillissen Stevenvlet 1125 OKGillissen Stevenvlet 1125 OKGillissen Stevenvlet 1125 OKGillissen Stevenvlet 1125 OKGillissen Stevenvlet 1125 OKGillissen Stevenvlet 1125 OKGillissen Stevenvlet 1125 OKGillissen Stevenvlet 1125 OKGillissen Stevenvlet 1125 OKGillissen Stevenvlet 1125 OKGillissen Stevenvlet 1125 OKGillissen Stevenvlet 1125 OKGillissen Stevenvlet 1125 OKGillissen Stevenvlet 1125 OKGillissen Stevenvlet 1125 OKGillissen Stevenvlet 1125 OKGillissen Stevenvlet 1125 OKGillissen Stevenvlet 1125 OKGillissen Stevenvlet 1125 OKGillissen Stevenvlet 1125 OKGillissen Stevenvlet 1125 OKGillissen Stevenvlet 1125 OKGillissen Stevenvlet 1125 OKGillissen Stevenvlet 1125 OKGillissen Stevenvlet 1125 OKGillissen Stevenvlet 1125 OKGillissen Stevenvlet 1125 OKGillissen Stevenvlet 1125 OKGillissen Stevenvlet 1125 OKGillissen Stevenvlet 1125 OKGillissen Stevenvlet 1125 OKGillissen Stevenvlet 1125 OKGillissen Stevenvlet 1125 OKGillissen Stevenvlet 1125 OKGillissen Stevenvlet 1125 OKGillissen Stevenvlet 1125 OKGillissen Stevenvlet 1125 OKGillissen Stevenvlet 1125 OK
Prijs:

Verkocht

Bouwjaar:

1998

Afmetingen:

11,25 m x 3,90 m x 0,90 m

Materiaal:

Staal

Motor:

Deutz type BF4M 1012 90 pk

Ligplaats:

Lithoyen (NL)

Meer over de Gillissen Stevenvlet 1125 OK

Dit jacht bewijst dat sommige jachten na een aantal jaar varen helemaal in de perfectie raken. Dit schip wordt door de eerste eigenaar en opdrachtgever van de bouw nu te koop aangeboden. U kent het wel een schip wat helemaal in de puntjes is verzorgd. Het schip is zo als het heet full-options. Werkelijk aan alles is gedacht en doordacht en dat kom je steeds weer tegen in dit jacht. De laatste refits in 2008 heeft het schip ondergaan door de originele werf. De gehele bovenbouw is in 2008 voorzien van een luxe verfsysteem met een 2 componenten laklaag merk Akzo Sikkens en tevens is de romp voorzien van een Heavycoat redox en antifoulling , de romp is nogmaals behandeld in 2011 met Heavycoat redox en antifoulling. Tijdens deze laatste grondige refit zijn alle opgebouwde accessoires en aluminium ramen gedemonteerd. Deze Gillissen Stevenvlet is werf gebouwd maar ook altijd door deze werf onderhouden. Dit schip komt samen met een recentelijk taxatierapport, het schip is hierin voor 185.000 getaxeerd. Het jacht ziet er werkelijk nieuw op geleverd uit. Dit geld voor zowel buiten als binnen. De nieuwprijs is nu het dubbele van deze vraagprijs. In de afwerking is op de teakbanken en kuiptafel de hardste hoogglans lak gebruikt van het merk Coelan. De zelflozende open kuip met in december 2011 vernieuwde achtertent is bijzonder groot, met veel bankruimte en is ruim en voorzien van perfect teakdeck. De spiegel is voorzien van een luxe roestvrijstalen zwemtrap. Alle huiddoorvoeren zijn dikwandig. De scheg loopt zo ver mogelijk door en is voorzien van twee Ameq hydraulische boegschroefpijpen. In de voorpiek en achterschip een kettingbak met waterafvoer. De tweede stuurstand is voorzien van mooi instrumentarium en drie super moderne sticks. Boeg- en hekschroef en stuur. Echt zo gaaf. Dan na entree de grote en hoge stuurhut en salon met heerlijke zithoek. Wat zo fantastisch is valt wel meteen op en dat is de middenstuurstand. Hier is een plek gemaakt voor de koning van het water. De geweldige plek geeft je het gevoel dat terwijl je vaart het schip een tweede huid is. Rondom in het glas en alle instrumenten op een prachtig ingedeeld dashboard. En weer die moderne sticks die alles hydraulisch onbeperkt met verschillende vast te zetten standen aanduwen. Als je de ruitenwissers in de tweede stand moet zetten zit je wel heel gezellig bij het gezin. Vele kruiser eigenaren zitten vaak in de kou en nattigheid maar met dit jacht lijkt het net of je met je eigen woonkamer de wateren door kruist. Het schip is gebouwd met eigenlijk drie delen die geruisloos in elkaar overlopen met maar eenmaal een niveau verschil en een zeer gemakkelijke afstap bij het op en afstappen van het schip. De salon de middenstuurstand en de keuken. Hierna komen de bad/douchecabine en toiletcabine en de voorcabine met extra lange bedden. De gehele accommodatie is gebouwd van luxe teak met mooie ronde afwerkingen. De motorisatie ligt in een geheel smetteloze kamer welke een prachtige schone vloer heeft en ruime onderhoudsmogelijkheden biedt. De motor heeft een kielkoeling en is daardoor niet kwetsbaar. De soliede 6 mm dikke romp geeft een hoop vertrouwen en komt de geweldige vaareigenschappen ten goede. Moderne extra s zoals een CV met regelbare thermostaat en vuilwatertank met Rheinstrom pomp en onderwatertoilet lozend in de vuilwatertank en warm water in kombuis en douche en toilet en kuip zijn aanwezig. Er is geen gas aanboord voor extra veiligheid en de kombuis heeft dus een Kenyon keramisch kooktoestel en magnetron. Het jacht is voorzien van zeer veel uitgebreide elektrische apparatuur. Het jacht heeft een originele registratie met certificaat en douaneverklaring. De eigenaar heeft een zeer uitgebreide inventarisatie vanaf de bouw van dit jacht bij gehouden. Met een dikke ordner aan facturen en foto s ter inzage koopt u een vrijwel nieuw schip wat geheel kant-en-klaar is om heerlijke reizen te maken. Wie nu een schip eigenlijk voor de helft van de nieuwprijs wil kopen kan de investering als zeer solide beschouwen. Maak nu een afspraak met de makelaar Pieter Pepping van White Whale Yachtbrokers. Maak nu een afspraak met de makelaar Pieter Pepping van White Whale Yachtbrokers 0653345219 of mail [email protected]

Algemeen

Ontwerper:
Th. Gillissen voor de heer Salburg ( huidige eigenaar)
Werf:
De Scheepbouwers maritiem BV
Bouwnummer:
940
Rompvorm:
Rondspant
Dek en opbouw materiaal:
achterdeck teakdeck
Opbouw vorm, materiaal:
staal
Ramen:
aluminium dubbel glas RHIGO thermo ramen glas licht getint
Doorvaarthoogte normaal:
2.40 m zonder achtertent met mast op tentbeugel 4.40m en staand 6.30 m.
Diepgang:
90 cm
Waterverplaatsing:
18.500 kg geladen ( 15.000 kg getimmerd casco)
Ballast:
schroefas met inspectiekoker
Besturing:
dubbele stuurstand een extra buiten in de open kuip.
Roer:
enkel roer ( demontabel balans roer)
Kiel/zwaard:
vaste kiel
Opmerkingen:

Accommodatie

Indeling en verblijfsruimtes:
3
Stahoogte:
210 cm
2.10 meter
Hutten:
2
Slaapplaatsen:
vooronder 2 eenpersoonskooien en 2 extra
Type interieur:
modern alles rond afgewerkt teakhout met matglans lak plus teakvloer als nieuw met daarop tapijt zodat de vloer nog in een nieuwe staat verkeerd
Gordijnen:
moderne kleuren
Watertank & materiaal:
roestvrijstaal
Watertankmeter:
Ja
Vuilwatertank & materiaal:
roestvrijstaal onder de vloer, te ledigen dmv pomp en Euro aansluiting. Alle tanks voorzien van inhoudmeters op het dashboard.
Watersysteem:
compleet watersysteem
Warm water:
Ja
Aantal douches:
warm en koud stromend water in aparte douche warm en koud water in toilet en kuip
Toiletten:
elektrisch bediend
TV:
Dewoo met satalietontvanger aanwezig maar moet vervangen voor flatscreen
Radio/CD-speler:
radio cd Blauwpunkt type Sevilla RD 104
Kooktoestel & brandstof:
elektrisch 2 pits Kenyon keramisch type ST 302
Oven:
in magnatron
Magnetron:
Candy micro en grill combi
Koelkast & voeding:
80 liter WACO 220 volt
Vriezer:
Koelbox: Coolmatic mdc 110 – 24volt in de kuipbank
Verwarming:
Kabola dieselbrandstof plus design radiatoren allemaal ingebouwd en Honywell thermostaat

Motor en elektra

Aantal identieke motoren:
1
Merk:
Deutz Scheepsdieselmotor type 1012 2500 O/m met droge geïsoleerde uitlaat.
Bouwjaar:
1998 Deutz type BF4M 1012 90 pk
Vermogen:
90 pk
Draaiuren:
1312 motor op extra zware motorfundatie
Brandstof:
diesel
Verbruik:
4,5 liter per uur
Voortstuwing:
enkele watergesmeerde roestvrijstalen schroefasinstallatie met links driebladsschroef Scatra aquadrive. Keerkoppeling: Trolling valve reductie ( slenter koppeling )
Koeling:
kielkoeling
Brandstoftank aantal:
2 maal 300 liter incl. meters plus kacheltank 220 liter alle tanks voorzien van mantdeksel en peilglas
Kruissnelheid:
7,5 kn 1750 toeren ongeveer
Meetinstrumenten:
log/dieptemeter plus fishfinder en kompas en GPS alles merk VDO
Brandstoftankmeter:
Ja
Toerenteller:
VDO
Oliedrukmeter:
Ja
Temperatuurmeter:
Ja
Boegschroef:
Ameq hydraulisch type F10 proportioneel bedienbaar bij stuurstand.
Hekschroef:
Ameq hydraulisch type F10 proportioneel bedienbaar bij stuurstand.
Accu:
Gell accu\'s onderhoudsvrij 6 maal 12V/200 Ah en 2 maal MVG 12V/140 Ah. In december 2011 twee nieuwe gel accu\'s 200 Ah 12 volt geplaatst.
Acculader:
24/50 volautomatisch 3 traps met temperatuur sensor met zeer lage stroomopname uit het net. Tweede uitgang van 3 Ah op de Mass lader voor het onderhouden van de startaccu\'s
Dynamo:
High output 24v/120Ah met 3 trapsregelaar, hoge stroom bij lage toeren van de motor.
Omvormer:
Type IVO 8770 van 24V naar 12V, 20Ah, voor het voeden van 12 volt gebruikers ui de 24 volt service bank. Alles bekabeld met DC4 systeem. Met meerset t.b.v. paneelsignalering.
Voltmeter:
dubbel aanwezig
Walstroom:
aanwezig en voorzien van aardlekschakelaar 16A 30mA, en drie afgaande hoofdgroepenvoorzien van 5 zekeringen. Automatische omschakeling van de AC gebruikers wanneer walstroomstroom beschikbaar is.
Zonnepaneel:
Bedieningspaneel:
Mastervolt aanwezig
Voltage:
220,24,12 volt

Navigatie en elektronica

Kompas:
Ja
Log/snelheid:
Ja
Dieptemeter:
Ja
Navigatieverlichting:
compleet
Kaarten, gidsen:
in het bergruim een knevelbare stalen deur in het waterdichte schot, aan beide zijde bediendbaar
Roerstandaanwijzer:
Ja
Autopilot:
VDO met afstandbediening ( koste 7225 euro)
Korte golf radio:
op de radio
Marifoon:
Shipmate met op de mast de antenne

Tuigage

Aantal masten:
opgesteld op het achterschip een zwart geanodiseerde mast voozien van navigatieverlichting. Hella zoeklicht en hoorn van praai omroep installatie ( bedienbaar vanaf stuurstand ) en zalinglampen. Strijkbaar en gestaagd met roestvrijstalen tuidraden. Mastk
Gennaker:
stuurstoel type Ohio op slede en kruisvoet.
Opmerkingen:
12 RVS bolders gelast op RVS bolderkasten

Uitrusting buitenom

Ankers & materiaal:
Op het voordek en achterdek een Ameq hydraulisch ankerlier S600H, zowel binnen en buiten bedienbaar.
Ankerlier:
60 meter lang 8 mm dikke gegalvaniseerde ketting en 20 kg poolanker en achter 40 meter gegalvaniseerde ketting van 8 mm met een Kaapstanderlier plus ankerkluispijp rompbescherming alles RVS.
Buitenkussens:
Kuipkussens
Dekzeil(en):
in december 2012 vernieuwde achtertent is bijzonder groot, luxe uitvoering kuiptent en hoorn - en lierhoes en RVS ondersteuning
Zeerailing:
prachtige extra dikke zeerailing
Zwemtrap:
RVS klapbaar
Stootwillen, lijnen:
Ja
Opmerkingen:
Achtertent in 2012 vernieuwt. Inventaris: twee niet gebruikte dus nog nieuwe vouwfietsen twee maal brandblusser een puts, een dekschrobber, stootwillen, een pikhaak, een ankerbal, landvasten, meerpennen, loopplank met houder, en twee reddingsboeien. In december 2011 2 nieuwe Gel accu\'s geplaatst 200 Ah 12 volt.
Hella zoeklicht met afstandsbediening.

Veiligheid

Bilgepomp:
aanwezig Rheinstrom
Reddingsvesten:
Aanwezig plus 2 nieuwe kinderreddingsvesten aanwezig. De twee reddingsboeien zijn aanwezig.
Gasbun met afvoer:
geen gas aan boord ter verhoging van de veiligheid.
Opmerkingen:
De twee reddingsboeien zijn aanwezig.

Disclaimer:
Hoewel er uiterste zorg besteed is aan de correctheid, volledigheid en actualiteit van onze informatie kunnen hieraan geen rechten worden ontleend.

White Whale Yachtbrokers logo

Verkoop kantoor

White Whale Yachtbrokers - Vinkeveen

Tel: +31 (0) 653 345 219

Email: [email protected]