Maxum Motoren 2017 2900 SE verkocht
Verkocht
2009
9,14 m x 3,04 m x 0,84 m
Polyester
Mercruiser 4.3 MPI: 2 x 220 pk
op verkoopterrein
Meer over de Maxum Motoren 2017 2900 SE
De fabriek van deze speedcuiser met de naam Maxum is gebouwd in Pipestone, Minnesota USA eigendom van Brunswick Corporation toonaangevend in meerdere boot-motormerken zoals Mercury Marine, Sea Ray , Bayliner, en dus Maxum. Voor het grootste deel waren de rompen van Maxum dezelfde als die van Bayliner, met verschillende dekken en interieurs om het merk te onderscheiden. Het werd op de markt gebracht als een verbeterde versie van een Bayliner die ook meer kostte.
Brunswick Corp. is de grootste bouwer van pleziervaartuigen ter wereld. De primaire activiteit van Mercury Marine USA zijn buitenboordmotoren. Online is er een gigantisch aanbod van onderdelen en bedrijven die onderhoud aanbieden. Deze motoren bieden dus meer paardenkrachten dan de 8 cilinder 5 liter motoren. Niet alleen een enorme besparing op brandstof maar ook in gewicht ( 50 kilo lichter ) en ruimte( 80cm korter) .
De extra grote carburatoren verzorgen de grote extra luchttoevoer en geven daardoor ook grote kracht tijdens het starten. Deze motoren zijn bekend omdat ze ongelofelijk gemakkelijk te onderhouden zijn. Alle vulgaten zijn gemakkelijk te bereiken. Met een zware dynamo blijven de accu's op spanning. En de shoke is elektrisch dus koud starten is geen enkel probleem. Allerlei gemakken zijn er verwerkt in deze motoren zoals water afscheidende filters. MPi is een Engelse afkorting voor 'Multipoint Injection' Een motor met MPi-techniek heeft per cilinder een verstuiver. Conventionele motoren hebben slechts één verstuiver voor alle cilinders. Een MPi-motor heeft per cilinder een verstuiver die continu of met onderbrekingen brandstof inspuit. Meer rust en meer gecontroleerde power.
Nu zoek ik altijd de naam van de ontwerper maar dit soort boten worden ontworpen in team verband. Deze vakmensen waren nu werkzaam bij Brunswick USA. Hun motto had toen al met lifestyle te maken en wilde perse puur genot van de boot en zo min mogelijk onderhoud. Maar ook zijn de vormen van dit model niet alleen slim bedacht maar tijdloos. Let op dit schip heeft een CE met catogorie B.!!
In deze Maxum zijn het matras mid schips vervangen door een extra luxe en dikkere (Van Tempura) Het zwemplateau en kuip zijn geheel met Flexiteek belegd. Een op afstand bediende schijnwerper die geheel rond kan draaien is ook geplaatst. Alle 9 ramen hebben allemaal nieuwe horren. Het Nespresso koffiemachine is nieuw en alle gewone spotjes zijn vervangen door ledverlichting. Er is Ledverlichting ook ingebouwd rondom de kuip 10 cm boven de grond. Er is een Grill/BBQ boven de koelkast , anker uit en zo de bbq aan (220 volt – 1800 watt is geen probleem via de accu’s). Ook is er een fijne dekwaspomp incl lange slang.
Kortom een super mooi motorjacht met geweldig betrouwbare motoren en een leuke vraagprijs. Belt u mij even? Pieter Pepping uw jachtmakelaar van White Whale Yachtbrokers. 0653345219
031653345219 of [email protected]
Algemeen
400 dealers in meer dan 60 landen over de hele wereld.
70 km/u
MPi is een Engelse afkorting voor 'Multipoint Injection'
Aandrijving: Laatste generatie Bravo 3 staartstuk incl RVS Duo Props
Uren: SB: Staat nu 537 op de stuurboord motor. Officiele factuur van de nieuwe motoren staat, repowering bij 310 uur, dus de nieuwe SB motor heeft nu 227 uur gedraaid
BB: Staat nu 533 op de bakboord motor. Nieuwe motor bij 309, dus 224 heeft de BB motor gedraaid
In de winter van 2016/2017 is er door de monteur verkeerd winterklaar gemaakt en uiteindelijk zijn er 2 nieuwe motoren ingekomen.
Er is toen ook maar besloten de staartstukken geheel uit elkaar laten halen en mega onderhoud laten plegen (sommige vinden dat onnodig, commentaar eigenaar: ik doe het liever heel goed, dan geniet je zeker van je boot).
Er iseen stapel facturen van EUR 27’000 in totaal
Alleen van het onderhoud en de nieuwe motoren. Winterklaarmaken, de nieuwe kap (EUR 4500), de omvormer, accu’s etc (EUR 6000) zijn hier nog niet eens onderdeel van, dus totaal ga je zeker over de 37000 heen.
Accommodatie
1 (2als je een gordijn als deur rekent)
Ja, binnen en buiten
1x electra binnen
1x Waeco incl vriesvak
1x Waeco incl vriesvak 1x norcold (idiaal om je eten van je drinken te scheiden)
Koelkast: 1x Waeco incl vriesvak, 1x norcold (idiaal om je eten van je drinken te scheiden)
de rvs duo props varen geweldig en bevorderen ook het achteruit varen
2 motoren en een boegschroef maken aanleggen kinderspel.
Zeker door al het onderhoud en nieuwe motoren kan de volgende eigenaar zorgeloos het water op!
Motor en elektra
70km/u
225 pk
310 en 309
5 per motor bij rustig varen (in z’n vooruit schakelen = 9 km/u) 35-40 per motor bij planeren (30-45 km/u afhankelijk van belading) Boot gaat naar de 70 en dan is het verbuik wel wat hoger dan hierboven
De Duoprop schroeven zijn ontworpen als essentieel onderdeel van de aandrijflijn
: 4*185 verbruiksaccu (2016) , 2x startaccu (2019) , 1x boegschroefaccu
2x 70 AMP
3000 watt Victron Multi Plus
3000 watt Multi plus omvormer ingezet incl multiplus regelpaneel in de punt met 4*185 amp accu’s in het motorruim.
Dubbele argofet diodebruggen aan de dynamo’s, ook als je met 1 motor vaart worden alle accu’s geladen zonder lekstromen. Alles gezekerd inclusief aardlek aan de walstroom.
Naast de omvormer hangt een aparte acculader met 3 uitgangen voor de 2x start en boegschroefaccu.
De startaccu’s zijn in de punt komen te staan onder de trap bij de boegschroefaccu.
Twee tegengesteld roterende schroeven zorgen voor een betere efficiëntie en betere vaareigenschappen in vergelijking met enkele schroef. Het Duoprop concept resulteert in een veel betere grip in het water en daardoor een betere acceleratie en ongeëvenaarde vaareigenschappen. Zowel bij lage als hoge snelheden kan een boot met Duoprop makkelijker manoeuvreren.
Navigatie en elektronica
Kabel en stuurbekrachtiging
Koelkast: 1x Waeco incl vriesvak, 1x norcold (idiaal om je eten van je drinken te scheiden)
Uitrusting buitenom
ja, 12kg incl 30 mtr ketting
ja, electrisch op de punt en achter stuur
6* + 5 willen
Dekzeilen: 3x (nieuwe zomerkap incl horren, de oude kap (die gebruik ik als winterstallingskap, blijft de ander mooi, en een strakke snel weg kap)
Veiligheid
Dekwaspomp incl lange slang
Documenten
Disclaimer:
Hoewel er uiterste zorg besteed is aan de correctheid, volledigheid en actualiteit van onze informatie kunnen hieraan geen rechten worden ontleend.