Maxum Motoren 2017 2900 SE verkocht

Verkocht
Maxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SEMaxum Motoren 2017 2900 SE
Prijs:

Verkocht

Bouwjaar:

2009

Afmetingen:

9,14 m x 3,04 m x 0,84 m

Materiaal:

Polyester

Motor:

Mercruiser 4.3 MPI: 2 x 220 pk

Ligplaats:

op verkoopterrein

Meer over de Maxum Motoren 2017 2900 SE

De fabriek van deze speedcuiser met de naam Maxum is gebouwd  in Pipestone, Minnesota  USA eigendom van Brunswick Corporation toonaangevend in meerdere boot-motormerken zoals Mercury Marine, Sea Ray , Bayliner, en dus Maxum. Voor het grootste deel waren de rompen van Maxum dezelfde als die van Bayliner, met verschillende dekken en interieurs om het merk te onderscheiden. Het werd op de markt gebracht als een verbeterde versie van een Bayliner die ook meer kostte. 

Brunswick Corp. is de grootste bouwer van pleziervaartuigen ter wereld. De primaire activiteit van Mercury Marine USA zijn buitenboordmotoren. Online is er een gigantisch aanbod van onderdelen en bedrijven die onderhoud aanbieden. Deze motoren bieden dus meer paardenkrachten dan de 8 cilinder 5 liter motoren. Niet alleen een enorme besparing op brandstof maar ook in gewicht  ( 50 kilo lichter ) en ruimte( 80cm korter) .

De extra grote carburatoren verzorgen de grote extra luchttoevoer en geven daardoor ook grote kracht tijdens het starten. Deze motoren zijn bekend omdat ze ongelofelijk gemakkelijk te onderhouden zijn. Alle vulgaten zijn gemakkelijk te bereiken. Met een zware dynamo blijven de accu's op spanning. En de shoke is elektrisch dus koud starten is geen enkel probleem. Allerlei gemakken zijn er verwerkt in deze motoren zoals water afscheidende filters. MPi is een Engelse afkorting voor 'Multipoint Injection' Een motor met MPi-techniek heeft per cilinder een verstuiver. Conventionele motoren hebben slechts één verstuiver voor alle cilinders. Een MPi-motor heeft per cilinder een verstuiver die continu of met onderbrekingen brandstof inspuit. Meer rust en meer gecontroleerde power.

Nu zoek ik altijd de naam van de ontwerper maar dit soort boten worden ontworpen in team verband. Deze vakmensen waren nu werkzaam bij Brunswick USA. Hun motto had toen al met lifestyle te maken en wilde perse puur genot van de boot en zo min mogelijk onderhoud. Maar ook zijn de vormen van dit model niet alleen slim bedacht maar tijdloos.  Let op dit schip heeft een CE met catogorie B.!!

In deze Maxum zijn het matras mid schips vervangen door een extra luxe en dikkere (Van Tempura) Het zwemplateau en kuip zijn geheel met Flexiteek belegd. Een op afstand bediende schijnwerper die geheel rond kan draaien is ook geplaatst. Alle 9 ramen hebben allemaal nieuwe horren. Het Nespresso koffiemachine is nieuw en alle gewone spotjes zijn vervangen door ledverlichting. Er is Ledverlichting ook ingebouwd rondom de kuip 10 cm boven de grond. Er is een Grill/BBQ boven de koelkast , anker uit en zo de bbq aan (220 volt – 1800 watt is geen probleem via de accu’s). Ook is er een fijne dekwaspomp incl lange slang.

Kortom een super mooi motorjacht met geweldig betrouwbare motoren en een leuke vraagprijs. Belt u mij even? Pieter Pepping uw jachtmakelaar van White Whale Yachtbrokers. 0653345219

031653345219 of [email protected]

 

Algemeen

Ontwerper:
Brunswick Corporation
Werf:
Brunswick Corporation Pipestone, Minnesota  USA
400 dealers in meer dan 60 landen over de hele wereld.
Bouwnummer:
147
70 km/u
CE:
B
 MPi is een Engelse afkorting voor 'Multipoint Injection'
CE-normering:
Mercruiser 4.3 MPI: 2 x 220 pk
CE max gewicht:
4.900 kg
CE max motor:
450 kW
Rompvorm:
V-bodem
Rompkleur:
Wit
Dek en opbouw kleur:
Wit
Dek en opbouw materiaal:
Polyester
Kuip:
Achterkuip
Open Kuip (OK):
Kruiphoogte:
305 cm
Diepgang:
84 cm
Diepgang maximaal:
84 cm
Waterverplaatsing:
4.980 kg
Besturing:
Stuurwiel
Plek besturing:
Binnen
Roer:
Dubbel
Aandrijving: Laatste generatie Bravo 3 staartstuk incl RVS Duo Props
Kiel/zwaard:
Vaste kiel
Bediening variabele driftbeperking:
Hydraulisch
Trimflaps:
Opmerkingen:

Uren: SB: Staat nu 537 op de stuurboord motor. Officiele factuur van de nieuwe motoren staat, repowering bij 310 uur, dus de nieuwe SB motor heeft nu 227 uur gedraaid

            BB: Staat nu 533 op de bakboord motor. Nieuwe motor bij 309, dus 224 heeft de BB motor gedraaid

In de winter van 2016/2017 is er door de monteur verkeerd winterklaar gemaakt en uiteindelijk zijn er 2 nieuwe motoren ingekomen.

Er is  toen ook maar besloten de staartstukken geheel uit elkaar laten halen en mega onderhoud laten plegen (sommige vinden dat onnodig, commentaar eigenaar: ik doe het liever heel goed, dan geniet je zeker van je boot).

 

Er iseen stapel facturen van EUR 27’000 in totaal

Alleen van het onderhoud en de nieuwe motoren. Winterklaarmaken, de nieuwe kap (EUR 4500), de omvormer, accu’s etc (EUR 6000) zijn hier nog niet eens onderdeel van, dus totaal ga je zeker over de 37000 heen.

 

Accommodatie

Salon:
Stahoogte:
195 cm
Eethoek:
Hutten:
1
1 (2als je een gordijn als deur rekent)
Slaapplaatsen:
Vast: 5
Type interieur:
Modern, licht
Kleur stoffering:
Wit
Matrassen:
Kussens:
Gordijnen:
Watertank & materiaal:
113 liter Kunststof
Vuilwatertank & materiaal:
113 liter Kunststof
Watersysteem:
Druksysteem
Warm water:
Ja, na 20 minuten varen, of via walstroom of omvormer
Aantal douches:
2
Ja, binnen en buiten
Toiletten:
1 Handmatig
TV:
Philips
Radio/CD-speler:
: JBL, 2x remote panels, versterkt incl subwoofer, 6 cd wisselaar, aux, externe bluetooth om spotify te kunnen streamen bv
Kooktoestel & brandstof:
1 pit(ten) Elektrisch
1x electra binnen
Magnetron:
Koelkast & voeding:
43 liter Gas + elektrisch
1x Waeco incl vriesvak
Vriezer:
4 liter
1x Waeco incl vriesvak 1x norcold (idiaal om je eten van je drinken te scheiden)
Verwarming:
kachel Losse elektra kachel
Opmerkingen:

                                                       

Koelkast: 1x Waeco incl vriesvak, 1x norcold (idiaal om je eten van je drinken te scheiden)

de rvs duo props varen geweldig en bevorderen ook het achteruit varen

2 motoren en een boegschroef maken aanleggen kinderspel.

Zeker door al het onderhoud en nieuwe motoren kan de volgende eigenaar zorgeloos het water op!

 

Motor en elektra

Aantal identieke motoren:
2
70km/u
Start type:
Elektrisch
Type:
Binnenboord
Merk:
Mercury
225 pk
Model:
4,3 liter MPI
Serienummer:
Serienummers: nr: 10cg8-w133030095-mar nr: 10cg8-w133010276-mar
Bouwjaar:
2017
Aantal cilinders:
6
Vermogen:
2x 225 pk
Urenteller:
Draaiuren:
310
Brandstof:
Benzine
310 en 309
Verbruik:
5 liter/uur
5 per motor bij rustig varen (in z’n vooruit schakelen = 9 km/u) 35-40 per motor bij planeren (30-45 km/u afhankelijk van belading) Boot gaat naar de 70 en dan is het verbuik wel wat hoger dan hierboven
Keerkoppeling:
Overbrenging:
Hekdrive
Voortstuwing:
Verstelbare schroef
De Duoprop schroeven zijn ontworpen als essentieel onderdeel van de aandrijflijn
Koeling:
Direct
Brandstoftank aantal:
1
Totale inhoud brandstoftank(s):
478 liter
Materiaal brandstoftank:
Polyethyleen
Max snelheid:
70 km/u
Brandstoftankmeter:
Toerenteller:
Oliedrukmeter:
Temperatuurmeter:
Boegschroef:
Elektrisch
Accu:
4 x
: 4*185 verbruiksaccu (2016) , 2x startaccu (2019) , 1x boegschroefaccu
Acculader:
Victron
Dynamo:
70 A
2x 70 AMP
Omvormer:
3.000 Watt
3000 watt Victron Multi Plus
Walstroom:
Walstroomkabel:
Voltage:
12V
Opmerkingen:

3000 watt Multi plus omvormer ingezet incl multiplus regelpaneel in de punt met 4*185 amp accu’s in het motorruim.

Dubbele argofet diodebruggen aan de dynamo’s, ook als je met 1 motor vaart worden alle accu’s geladen zonder lekstromen. Alles gezekerd inclusief aardlek aan de walstroom.

Naast de omvormer hangt een aparte acculader met 3 uitgangen voor de 2x start en boegschroefaccu.

De startaccu’s zijn in de punt komen te staan onder de trap bij de boegschroefaccu.

Twee tegengesteld roterende schroeven zorgen voor een betere efficiëntie en betere vaareigenschappen in vergelijking met enkele schroef. Het Duoprop concept resulteert in een veel betere grip in het water en daardoor een betere acceleratie en ongeëvenaarde vaareigenschappen. Zowel bij lage als hoge snelheden kan een boot met Duoprop makkelijker manoeuvreren.

Navigatie en elektronica

Kompas:
Log/snelheid:
SmartCraft Instruments De meest geavanceerde glazen lensmeters van de scheepvaartindustrie, die essentiële scheepsinformatie bieden in duidelijke, beschrijvende tekst.
Dieptemeter:
Kaarten, gidsen:
Navigatie (inclusief Europese waterkaart en Marifoon, Northstar )
GPS:
Kaartplotter:
Radar:
niet aanwezig wel aan te sluiten
Marifoon:
Opmerkingen:

Kabel en stuurbekrachtiging

                                                       

Koelkast: 1x Waeco incl vriesvak, 1x norcold (idiaal om je eten van je drinken te scheiden)

Uitrusting buitenom

Ankers & materiaal:
1 x blad Gegalvaniseerd
ja, 12kg incl 30 mtr ketting
Anker bevestiging:
Ketting
Ankerlier:
Elektrisch
ja, electrisch op de punt en achter stuur
Buiskap:
Bimini:
Kuiptent:
Buitenkussens:
Dekzeil(en):
Zeerailing:
Preek- en hekstoel(en):
Zwemplatform:
Zwemtrap:
Stootwillen, lijnen:
6* + 5 willen
Opmerkingen:

6* + 5 willen

Dekzeilen: 3x (nieuwe zomerkap incl horren, de oude kap (die gebruik ik als winterstallingskap, blijft de ander mooi, en een strakke snel weg kap)

Veiligheid

Bilgepomp:
Elektrisch 2x automatische lenspomp verdeeld over 2 aparte compartimenten, incl hoogwater alarm.
Brandblusser:
automatische brandblusser in het motorruim, 2x gasdetectie in de punt (staan altijd aan, en werken ook!)
Radarreflector:
in plotter?
Reddingsvesten:
4
Zelflozende kuip:
Opmerkingen:

Dekwaspomp incl lange slang

Disclaimer:
Hoewel er uiterste zorg besteed is aan de correctheid, volledigheid en actualiteit van onze informatie kunnen hieraan geen rechten worden ontleend.

White Whale Yachtbrokers logo

Verkoop kantoor

White Whale Yachtbrokers - Vinkeveen

Tel: +31 (0) 653 345 219

Email: [email protected]