Tyvano Breva 1220 AK verkocht
Verkocht
2010
12,70 m x 4,35 m x 1,05 m
Staal
Sole SM-105, 94 pk
op verkoopterrein
Meer over de Tyvano Breva 1220 AK
Let op bij deze Tyvano zijn de banken in de achterkuip rondom gebouwd. Dus er is een rond zit in de achterkuip en een extra deurtje vanaf het zwemplateau.. Waarschijnlijk is dit de laatste Tyvano Breva 1220 ooit gebouwd. Met vele extra's nog met fikse kortingen ingebouwd (2010) omdat de werf in 2012 failliet ging. Fijn voor de koper en bijzonder leuk voor de volgende koper. Schepen zoals deze worden gebruikt door de eigenaar en zijn vrouw op het einde van hun watersport carrière. Je begint in een kleine boot en koopt steeds groter en je laatste boot laat je bouwen en dan met al je vaar ervaringen erin verwerkt. Zowel de verkoper als zijn vrouw zijn echte watersporters en weten ook alles over deze boot en hebben daar dan ook volop van genoten. Helaas laat de gezondheid het niet meer toe dit door te zetten en is hun wens dit schip over te dragen aan de volgende familie. Natuurlijk valt het aan de buitenkant op hoe fijn en luxe deze gelijkvloerse boot is gemaakt. Met grote panorama ramen op zit en oog hoogte en alles super strak in de lak. Heerlijk brede gangboorden en overal veiligheidshandgrepen. Alles afgewerkt met diep en zwaar RVS wat ook weer met fijne lasnaden is verwerkt. De Luxe zeerailing is overal op een correcte hoogte en ergonomisch geplaatst. De in en uit stap is altijd reuze gemakkelijk i.v.m. de deur in de achtersteven op het zwemplateau. De klapdeuren kunnen in verschillende standen open en dicht om het vaarseizoen te verlengen. De krachtige en goed geïsoleerde Sole motor geeft u totale controle over de boot. Schepen met boeg en hekschroef heb ik zo vaak gevaren en maken inparkeren kinderspel. Maar deze Tyvano heeft de extra zware uitvoering van beide 95 kgf. Binnen is een overzichtelijke en heerlijke stuurstand geplaatst. Vaak zie je er 2 en in oude schepen halen ze er voor veel geld 1 weg. Dus nu een niet te grote met veel overzicht gebouwde stuurstand met goed zicht rondom. We hebben de achter tent laten zakken en dat is een klein klusje om twee pinnen te verwijderen. Je hebt dan gelijk een heel andere boot. Met een extra achter tent welke rondom grote ramen heeft verleng je de woonruimte van de boot. Het schip is heerlijk licht en heeft ook veel daglicht door de grote ramen en smalle raamkozijnen. Kenmerken van een modern schip. Veel ventilatie mogelijkheden en opvallend is het midden klapraam dat gaat elektrisch dus geen gedoe of gerammel met draaiknoppen of je handen bezeren met open klappende of dichtvallende ramen. Echt een fijne extra dus zo'n elektrisch raam. Nu gaan meer dingen elektrisch in deze boot maar dat beschouw ik al als normaal. Het schip heeft in de voorcabine een super groot frans bed met koud schuim matrassen (ipv latex) welke als kernmerk heeft dat je er aan de zijkanten af kunt stappen. In deze voorcabine heeft u een hangkast en nog een extra grote kledingkast. De deuren naar de douche en toilet zijn gescheiden zodat niemand in zijn slaap gestoord word. Steeds kom ik van die fijne dingen tegen die deze boot zo goed maken om te reizen. De douche heeft extra opberg kasten en een automatische afvoerpomp. Zowel in de douche als in het toiletruimte is een elektrische afzuig installatie. De indeling van de keuken met vele kasten en andere opberg mogelijkheden het mooi verwerkte RVS 3 pits gasfornuis met water afvoer, het grote toilet, de stahoogte in de douche, de extra hangkast in de extra logeercabine, overal daglicht en ventilatie. Alles is lekker fris en schoon en nieuw. De boot is voorzien van een airconditioning systeem en de verkopers begonnen gelijk hun enthousiast verhaal over deze extra. De heerlijke volledige klimaat controle in je boot zorgen er voor dat het prettig is met gasten aan tafel maar ook gedurende de nacht om goed te slapen in de hete zomer. Geen kleine noodzaak als we naar de zomer temperaturen kijken. Het elektra systeem is buitengewoon. Er staan een aantal gegelleerde accu’s in van 24 volt echte diepladers (tot 80% DOD ) ook gebruikt in zware heftrucks. Het accu merk Hawker is ontstaan door een samenwerking van oude merken met hun jaren lange ervaring zoals Varta en Oldheim. De accu's zijn dus hoog van maat en geven 690 Ampère. Nou dan heb je even geen walstroom nodig kan ik u vertellen. De kachel is goed voor 5000 watt dus alles blijft goed warm als het moet en er is voldoende capaciteit aanwezig en 8 wandstopcontacten met dimmers en allen zijn antirammel geplaatst. De schroef is een 5 blads i.p.v. 3 blads en heeft ook een touwsnijder. Ankerlier heeft zowel binnen bediening als buiten bediening. boiler is een 80 liter i.p.v. een 40 liter en zo gaat het maar door in deze prachtige boot. De boot heeft zelfs een kluis. Er zijn nog zo veel zaken op te noemen zoals de extra 6 ciinder Sole ipv van de 4 cilinder Steyr. Het toerental van de Sole is 2500 omw/min en bij de Steyr is dat 3300 omw/min. Bij de boot wordt ook een prachtig mooie RVS zwemtrap mee geleverd. In het achterdek is er een koker onder een luikje om de schroef te zien of te bevrijden van een rouw of plastic zak. Nou kijkt u maar even naar de enorme lange inventarisatielijst. Wilt u graag even varen met deze beauty belt u mij gerust even op. Pieter Pepping uw jachtmakelaar van White Whale Yachtbrokers. 0653345219 of email [email protected]
Algemeen
60cm
Accommodatie
alles Mahonie
2 maal 300 liter
koelvermogen van een airco wordt btu. Voor een gemiddeld huis in Nederland geldt de stelregel dat je voor elke kubieke meter ongeveer 30 tot 40 Watt koelvermogen nodig hebt. Dat is gelijk aan 100 tot 135 BTU per m3.
Motor en elektra
Aquadrive lagers, stuwkracht met rubberen dempers, bevestigd aan een dwarsbalk in de romp. Deze lagers brengen rechtstreeks de stuwkracht over aan de romp en niet aan de motor. Bovendien is de schroefas veel beter ondersteund, resulterend in een soepeler werking.
640 liter
95 kgf bediening dasboard
95 kgf bediening dasboard
Hawker 690 Ampere
Victron
Navigatie en elektronica
Uitrusting buitenom
30 meter
Veiligheid
Documenten
Disclaimer:
Hoewel er uiterste zorg besteed is aan de correctheid, volledigheid en actualiteit van onze informatie kunnen hieraan geen rechten worden ontleend.