One Off Motoryacht XL12 verkocht

Verkocht
One Off Motoryacht XL12One Off Motoryacht XL12One Off Motoryacht XL12One Off Motoryacht XL12One Off Motoryacht XL12One Off Motoryacht XL12One Off Motoryacht XL12One Off Motoryacht XL12One Off Motoryacht XL12One Off Motoryacht XL12One Off Motoryacht XL12One Off Motoryacht XL12One Off Motoryacht XL12One Off Motoryacht XL12One Off Motoryacht XL12One Off Motoryacht XL12One Off Motoryacht XL12One Off Motoryacht XL12One Off Motoryacht XL12One Off Motoryacht XL12One Off Motoryacht XL12One Off Motoryacht XL12One Off Motoryacht XL12One Off Motoryacht XL12One Off Motoryacht XL12One Off Motoryacht XL12One Off Motoryacht XL12One Off Motoryacht XL12One Off Motoryacht XL12One Off Motoryacht XL12One Off Motoryacht XL12One Off Motoryacht XL12One Off Motoryacht XL12One Off Motoryacht XL12One Off Motoryacht XL12One Off Motoryacht XL12One Off Motoryacht XL12One Off Motoryacht XL12One Off Motoryacht XL12
Prijs:

Verkocht

Bouwjaar:

1970

Afmetingen:

20,60 m x 4,90 m x 1,45 m

Materiaal:

Staal

Motor:

2 x MWM TD 232 V-12

Ligplaats:

Varend door Nederland (NL)

Meer over de One Off Motoryacht XL12

de XL12 is een uniek varend woonschip voor de binnen-, alsook voor de kustwateren. Het is relatief laag gebouwd (minimale doorvaarthoogte: 3.50 meter) met de bedoeling om vrijwel geheel Europa te kunnen bevaren. in Nederland kan ze prima uit de voeten, op vrijwel alle binnenwater en ook op de Waddenzee richting de eilanden. Ook Duitsland, rondom Berlijn, en de Rijn is te bevaren. Het schip heeft een Rijn-certificaat dus ook rivier-op is toegestaan. Frankrijk is door geringe hoogte en maximale breedte van 4.90 te bevaren. met andere woorden: 'ze is uitermate geschikt voor lange reizen en/of permanente of semipermanente bewoning.'

Het schip is in 1970 gebouwd op de werf van "Schottel-Nederland B.V." te Warmond. Het is één van de weinige Schottel aangedreven schepen die nooit in overheidsdienst heeft gevaren. ze is gebouwd voor een Duitse klant en voer met personeel, een kapitein en matroos, die een aparte woonruimte in het vooronder hadden.

De huidige eigenaren wonen sinds 2012 aan boord en hebben uitgebreide reizen gemaakt door Europa, met in de winter een ligplaats in Zwartsluis. Het Casco is gebouwd in Cortenstaal, wat de eigenschap heeft dat er een oxidehuid ontstaat wat verdere roestvorming tegengaat. De opbouw is van Aluminium. Mede door deze materialen is het onderhoud aan romp, dek en opbouw relatief eenvoudig.

De voorstuwing bestaat uit 2 onafhankelijke lijnen, het schip heeft twee, 12-cilinder dieselmotoren met elk ca. 412 PK, deze drijven elk een Schottel (roerpropellor) aan, de besturing geschiedt dus zonder roer, maar d.m.v. de schroeven die elk 360 graden kunnen draaien, waardoor de manoeuvreer eigenschappen van het schip uitzonderlijk goed zijn.

De XL12 heeft onderdeks 3 hutten, 2 met een tweepersoons bed (2.00 x 1.60 en 2.00 x 1.40) en één met een stapelbed 2.00 x 60 (voorin waar vroeger bemanningsruimte was) ook onderdeks is de ruime natte cel met toilet, zitbad en aparte douche, en apart nog een toiletruimte met elektrisch toilet, aangesloten op de Vuilwatertank.

Bovendeks is de ruime salon annex stuurhuis met aan beide zijden deuren om makkelijk vanaf de stuurstand naar buiten te lopen. Achter de salon is de ruime keuken, van alle gemakken voorzien (Vaatwasser, grote koelkast en separate diepvries). Het schip is voorzien van een Cv-installatie. Achter de kombuis is het grote achterdek, verdeeld in twee secties, een zitgedeelte onder een ruime kuiptent en een zitgedeelte waar ook een kleine auto geparkeerd kan worden.

Mocht u interesse hebben in dit fraaie en unieke schip neem dan contact op met White Whale Yachtbrokers kantoor te Sneek +31 515 423 467 of [email protected]

Algemeen

Ontwerper:
van Leest
Werf:
Schottel Nederland B.V. Warmond
Bouwnummer:
49
Certificaat van Onderzoek:
Communautair Binnenvaartcertificaat:
Rompkleur:
Blauw
Dek en opbouw kleur:
Wit
Dek en opbouw materiaal:
Aluminium
Doorvaarthoogte normaal:
3,5 m
met mast omhoog: 5.0 m1
Kruiphoogte:
350 cm
Diepgang:
145 cm
Lengte waterlijn:
1.965 cm
Waterverplaatsing:
50.000 kg
Ballast:
1.500 kg
Besturing:
Stuurwiel
2 x stuurwiel voor eigen aandrijflijn (schottel)
Plek besturing:
Binnen
Opmerkingen:

Rijnlicentie: SI 15986 NL one 2,3,4 + R (tot Basel)

Accommodatie

Salon:
Stahoogte:
185 cm
tussen 1.83 en 1.87
Machinekamer:
Hutten:
3
Slaapplaatsen:
Vast: 4 Crew: 2
1 x 200x160, 1 x 200x140 en 2 x 200x60
Type interieur:
Modern, licht
Matrassen:
Watertank & materiaal:
1.500 liter Staal
gecementeerd
Vuilwatertank & materiaal:
450 liter Staal
Vuilwatertank afvoerpomp:
Dekafzuiging vuilwater:
Watersysteem:
Druksysteem
Speck Hydrofoor
Warm water:
via CV-ketel
Aantal douches:
1
Aantal baden:
1
zitbad
Toiletten:
2 Handmatig Elektrisch
TV:
Flatscreen 44"
Radio/CD-speler:
DVD-speler:
Satellietontvangst:
Kooktoestel & brandstof:
4 pit(ten) Gas
Oven:
Combi magnetron
Magnetron:
Combi magnetron
Koelkast & voeding:
Elektrisch
op 220V
Vriezer:
op 220V
Verwarming:
CV CV met HR-ketel

Motor en elektra

Aantal identieke motoren:
2
Start type:
Elektrisch
Type:
Binnenboord
Merk:
MWM
Model:
TD 232 V-12
Bouwjaar:
1970
Aantal cilinders:
12
Vermogen:
2x 412 pk
Urenteller:
Brandstof:
Diesel
Verbruik:
12 liter/uur
bij ca. 1.100 RPM en kruissnelheid 12km/h
Keerkoppeling:
Droge plaatkoppeling
Type 2e motor:
Binnenboord
Merk van de 2e motor:
MWM
Model van de 2e motor:
TD 232 V-12
Bouwjaar van de 2e motor:
1970
Aantal cilinders in de 2e motor:
12
Vermogen van de 2e motor:
412 pk
Urenteller op de 2e motor:
Brandstof voor 2e motor:
Diesel
Verbruik van de 2e motor:
12 liter/uur
Start type 2e motor:
Elektrisch
Keerkoppeling 2e motor:
Droge plaatkoppeling
Voortstuwing:
Schottel
Roerpropellor
Koeling:
Indirect
Brandstoftank aantal:
3
2 x 800 (Zijtanks), 1 x 900 (Vlaktank)
Totale inhoud brandstoftank(s):
2.500 liter
Materiaal brandstoftank:
Staal
Max snelheid:
30 km/u
Kruissnelheid:
12 km/u
Range:
2.500 km
Brandstoftankmeter:
2 x
Toerenteller:
2 x
Oliedrukmeter:
2 x
Temperatuurmeter:
2 x
Boegschroef:
Elektrisch
24V, 10 Pk
Accu:
Tractie-batterijen, 520 Ah, en 400Ah startaccu's (loodaccu)
Acculader:
Dynamo:
80 A
2 x 80 Amp
Generator:
ONAN 6 kW
Omvormer:
1.500 Watt
Mastervolt
Voltmeter:
Walstroom:
met 100 meter kabel
Walstroomkabel:
Zonnepaneel:
2.000 Watt
8 panelen
Voltage:
12V 24V 220V

Navigatie en elektronica

Kompas:
2 x vloeistofkompas
Dieptemeter:
Navigatieverlichting:
Roerstandaanwijzer:
GPS:
Fishfinder:
AIS:
klasse A
Marifoon:
2 x Sailor RT

Uitrusting buitenom

Ankers & materiaal:
2 x
Anker bevestiging:
Ketting
Ankerlier:
Hydraulisch
Kuiptent:
Buitenkussens:
Zeerailing:
Zwemplatform:
Zwemtrap:
Bijboot:
Bijboot buitenboordmotor:
2 kW
Davits:
Stootwillen, lijnen:
Roeispanen, peddel:
Kuiptafel:

Veiligheid

Reddingsboei:
Bilgepomp:
Handmatig Elektrisch
Brandblusser:
MOB Systeem:
Reddingsvesten:
3
Waterdichte deur:
3 x
Gasbun met afvoer:

Disclaimer:
Hoewel er uiterste zorg besteed is aan de correctheid, volledigheid en actualiteit van onze informatie kunnen hieraan geen rechten worden ontleend.

White Whale Yachtbrokers logo

Verkoop kantoor

White Whale Yachtbrokers - Sneek

Tel: +31 (0) 515 423 467

Email: [email protected]