Sloep Steelfish Mk9 Verkocht

Verkocht

VERKOCHT
Verkocht
Prijs:

Verkocht

Bouwjaar:

2011

Afmetingen:

9,00 m x 2,88 m x 0,60 m

Materiaal:

Aluminium

Motor:

Yamaha 40 pk, super betrouwbaar en oersterk

Ligplaats:

Aalsmeer (NL)

Meer over de Sloep Steelfish Mk9

Nu in prijs verlaagd ivm verkoop trailer van € 32500 naar € 22500 !!!! kijk hoe groot en mooi deze boot is !!!! iclusief mooie zware BB Motor!!

 

Geweldige boot om elektrisch te maken, nu wordt dit steeds goedkoper om te doen en de batterijen zijn nu al geweldig. laat mij u sturen want ik weet de weg.via een paar grote bootverhuurbedrijven die al hun boten aan het elektrifiseren zijn. Goede sterke motoren en zeer goed bereik plus een goede rendabele investering voor deze boot.

 

Deze fraaie Steelfish aluminium sloep is in juni 2023 opnieuw in de lak en de antifouling gezet, en is helemaal vaarklaar voor een prachtig vaarseizoen.

Heel veel boot voor weinig geld!!

Voor deze sloep is geen vaarbewijs nodig.

 

De boot is zeer geschikt om met familie of vrienden lekker rustig door de grachten te toeren. Of een mooie (meerdaagse) tocht te maken. Of op een lekker plekje te ankeren om te gaan barbecueën en te zwemmen.

Steelfish staat al jaren bekend om de stoere aluminium sloepen met oog voor origineel design, bruikbaarheid en innovatie. Kijk maar om je heen, in bijna elke gracht van Amsterdam, en ook daarbuiten, zie je wel een Steelfish liggen.

 

De Steelfisch MK9 is gemaakt van robuust en onderhoudsvrij 5 mm dik en zeewaterbestendig aluminium. Categorie C staat voor: “ontworpen voor het varen in kustwateren, riviermondingen, baaien, meren en rivieren tot en met windkracht 6 op de schaal van Beaufort en een golfhoogte van maximaal 2 meter, bijvoorbeeld beperkte kustvaart.”

 

Er is een sterke 40pk Yamaha outboard motor aanwezig in de bun.

De motor is voorzien van een speciale schroef waardoor je de boot bijna direct stil kunt leggen mocht dat nodig zijn. Dat geeft extra veiligheid. Daarnaast is de motor voorzien van een speciaal systeem dat de benodigde frisse lucht direct aanzuigt van buiten de bun.

 

Het grote voordeel van de motor in de bun is de vrije ruimte aan boord. Niet geblokkeerd door een motorblok of een stuurconsole middenin de kuip heb je de gelegenheid om lekker met een grote groep te gaan tafelen. Of je legt je kussens neer en maakt een heerlijk zonnebed. Plaats genoeg.

 

In de grote kuip is genoeg plek om met één of meerdere rolstoelers aan boord het water op te gaan. Voor mensen die minder goed ter been zijn, is er een voorziening met stevigeRVS opstapbeugels en een extra instaptrede om makkelijk en veilig aan en van boord te kunnen gaan.

 

De boot heeft een multi knikspant romp die stabiliteit op het water garandeert. Wat hogere golven kan ze makkelijk hebben. Vanwege het hoge vrijboord (extra fijn met kleinere kinderen aan boord) zit iedereen veilig en droog. En bij eventueel opspattend water of een opkomend buitje zet je snel en makkelijk de buiskap op om iedereen en al je spullen droog te houden.

 

De besturing gaat door middel van een helmstok. Dit zorgt voor een directe reactie van de boot op elke koerswijziging. De verlengstok, die op de helmstok is gemonteerd, zorgt ervoor dat je de boot bijna om de as kan laten draaien. Erg fijn als je wilt keren in een smalle sloot. De sterke boegschroefkan nog een extra handje helpen. De verlengstok geeft extrabewegingsvrijheid voor de schipper.

Het aanhangende roer wordt ondersteund door een hak, die de verlenging vormt van de kiel.

 

In de boeg zijn 2 opbergbakken, elk afgedekt met een afsluitbare aluminium deksel. In de voorste bak is de boegschroef met boegschroefaccu geplaatst. Er is plaats voor het anker en wat kleinere spullen.

De tweede bak is groter. Hierin kunnen allerlei spullen een plaatsje krijgen die bijvoorbeeld standaard aan boord moeten blijven.

In de praktijk leggen de opvarenden die een dagje mee gaan, hun tassen en spullen graag onder handbereik onder de houten banken aan weerszijden van de kuip.

 

De boot wordt helemaal afgedekt met een tent, bestaande uit een voortent met zithoogte en met ramen (ramen vernieuwd in 2021) vanaf de boeg tot halverwege de kuip, waar onder je kunt verblijven. En een aansluitend achterzeil, grotendeels ook nog met zithoogte.

Van de kuiptent zijn de zijkanten oprolbaar waardoor er een semi biminitop dak ontstaat voor als je in de schaduw wilt zitten.

 

Let op de foto's met grote RVS opstapbeugels waar men zich aan vast kan houden. Er is een extra traptrede om het in- en uitstappen te vergemakkelijken. Zodat iedereen veilig aan boord kan komen en weer van boord kan gaan.

 

Jaaaahh zin in een proefvaart?

Ik wel hoor, belt u mij gerust Pieter Pepping van White WhaleYachtbrokers, uw jachtmakelaar. 0653345219 of stuur een mailtje naar vinkeveen@wwy.nl

Disclaimer:
Hoewel er uiterste zorg besteed is aan de correctheid, volledigheid en actualiteit van onze informatie kunnen hieraan geen rechten worden ontleend.

Verkoop kantoor

White Whale Vinkeveen