Hallberg Rassy Rasmus 35 verkocht

Verkocht
Hallberg Rassy Rasmus 35Hallberg Rassy Rasmus 35Hallberg Rassy Rasmus 35Hallberg Rassy Rasmus 35Hallberg Rassy Rasmus 35Hallberg Rassy Rasmus 35Hallberg Rassy Rasmus 35Hallberg Rassy Rasmus 35Hallberg Rassy Rasmus 35Hallberg Rassy Rasmus 35Hallberg Rassy Rasmus 35Hallberg Rassy Rasmus 35Hallberg Rassy Rasmus 35Hallberg Rassy Rasmus 35Hallberg Rassy Rasmus 35Hallberg Rassy Rasmus 35Hallberg Rassy Rasmus 35Hallberg Rassy Rasmus 35Hallberg Rassy Rasmus 35Hallberg Rassy Rasmus 35Hallberg Rassy Rasmus 35Hallberg Rassy Rasmus 35Hallberg Rassy Rasmus 35Hallberg Rassy Rasmus 35Hallberg Rassy Rasmus 35Hallberg Rassy Rasmus 35Hallberg Rassy Rasmus 35Hallberg Rassy Rasmus 35Hallberg Rassy Rasmus 35Hallberg Rassy Rasmus 35Hallberg Rassy Rasmus 35Hallberg Rassy Rasmus 35Hallberg Rassy Rasmus 35Hallberg Rassy Rasmus 35Hallberg Rassy Rasmus 35Hallberg Rassy Rasmus 35Hallberg Rassy Rasmus 35Hallberg Rassy Rasmus 35Hallberg Rassy Rasmus 35Hallberg Rassy Rasmus 35Hallberg Rassy Rasmus 35Hallberg Rassy Rasmus 35Hallberg Rassy Rasmus 35Hallberg Rassy Rasmus 35Hallberg Rassy Rasmus 35Hallberg Rassy Rasmus 35Hallberg Rassy Rasmus 35Hallberg Rassy Rasmus 35Hallberg Rassy Rasmus 35
Prijs:

Verkocht

Bouwjaar:

1976

Afmetingen:

10,50 m x 3,05 m x 1,35 m

Materiaal:

Polyester sandwich

Motor:

Volvo Penta MD21 https://www.youtube.com/watch?v=gF1HlPwFvT8

Ligplaats:

Aalsmeer Uiterweg

Meer over de Hallberg Rassy Rasmus 35

Nu scherp geprijst want deze Rasmus is nu € 5000 verlaagd. Wie komt er kijken naar dit super fijne familie zeiljacht. 

 

Harry Hallberg stichtte zijn werf in 1943 en in 1965 stichtte Christoph Rassy een werf in een pand dat onlangs door Hallberg was ontruimd. Hallberg-Rassy werd gevormd toen Rassy de hal van Hallberg kocht na de pensionering van Harry Halberg in 1972. Sinds 1988 zijn alle ontwerpen geproduceerd door de Argentijnse ingenieur en jachtontwerper Germán Frers . Tot op heden zijn meer dan 8.900 jachten voltooid door de werf. Het bedrijf is eigendom van de familie Rassy en wordt beheerd door Magnus Rassy.

Olle Enderlein. In de jaren 1965-1972 waren Harry Hallberg en Christoph Rassy concurrenten. In eerste instantie bouwde Christoph Rassy eenmalig boten.

De eerste boot die deel ging uitmaken van een serie was de " Rasmus 35 ", ontworpen in 1966 door de toenmalige Zweedse ontwerpster van elegante jachten,  Olle Enderlein . De eerste twee werden volledig in mahonie gebouwd en duurden elk een jaar om te bouwen. Deze boot was in veel opzichten zijn tijd vooruit. Het was een pionier op lange afstand cruiser met een krachtige motor en een centrale cockpit beschermd door een voorruit. Dit is een ontwerp dat tot op de dag van vandaag bij de Hallberg-Rassy-jachten is gebleven. Toen de Rasmus werd gepresenteerd, werden veel wenkbrauwen opgetrokken. Sommigen dachten dat de boot veel te groot was. In die tijd 35 voet werd beschouwd als een enorme bootmaat. Bovendien was het een zeilboot met een windscherm. Dit was een nooit eerder geziene combinatie.

Hij heeft boten zoals de Hallberg-Rassy Rasmus 35, die voor het eerst een middencockpit met windscherm en achterkajuit had, verdere ontwerpen voor dit bedrijf waren HR 352, HR 38, HR 382, ​​HR 41, HR 42, HR 45 en HR 49; maar ook voor andere scheepswerven (bijv. NAJAD ) ontwierp hij zeilschepen, bijvoorbeeld de OE-boten, die naar zijn initialen waren vernoemd. Een totaal van ongeveer 200 ontwerpen gaan terug naar hem. Harry Hallberg's meest vooraanstaande bijdrage was zijn begrip van de voordelen van het gebruik van GRP en het bouwen van boten in een serie. In 1963 was hij een van de pioniers in de serieproductie van zeilboten met GRP. Hij was de eerste succesvolle bouwer van GVK-rompen met houten bovenbouw in een reeks. Als een kwestie van nieuwsgierigheid vertellen we graag over een potentiële koper-koper, die in 1972 werd verscheurd tussen het kopen van een Mistral 33 uit de Hallberg-werf of een Rasmus 35 van de Rassy-werf. De Rasmus had een middencockpit en de Mistral had een achterkuip. De prospect vroeg een verkoper bij Hallberg waarom hij de Mistral moest kiezen:   "- Aangezien de boot een cockpit achterin heeft, riskeer je geen waterspatten in een achterkajuit"  was het antwoord. De toekomstige koper ging later naar de Rassy-werf om de Rasmus te bekijken. De volgende discussie vond plaats: Toekomstige koper aan Mr Rassy: 

- Waarom niet een boot met een achterkuip, zodat u geen water in de achterkajuit krijgt?
- Wie beveelt dat aan? Vroeg de heer Rassy.
- De mensen bij Hallberg in Ellös.
- Dat zullen ze nooit meer zeggen.
- Waarom niet?
- Ik kocht vanmorgen de Hallberg-werf.

Een Rasmus werd besteld. Deze boot heeft dezelfde gelukkige eigenaar tot op de dag van vandaag.
En trouwens; het water spat niet in de achterkajuit!

 

Een prachtig verhaal wat hoort met een schip als dit. belt u gerust even met de jachtmakelaar van White Whale Yachtbrokers Pieter Pepping (0031)06353345219 of mail [email protected]

Algemeen

Ontwerper:
Olle Enderlein
Bovendien was het een zeilboot met een windscherm.
Werf:
Hallberg Rassy Rasmus
de GVK-rompen
Bouwnummer:
477
CE:
A
CE max gewicht:
5.500 kg
Rompvorm:
S-spant
zee zeiler
Rompkleur:
Wit
Dek en opbouw kleur:
Wit
Dek en opbouw materiaal:
Polyester sandwich
Opbouw vorm, materiaal:
mahonie
Ramen:
aluminium
Kuip:
Middenkuip
Open Kuip (OK):
Achterkajuit (AK):
Doorvaarthoogte normaal:
2,87 m
transport hoogte
Kruiphoogte:
287 cm
Diepgang:
135 cm
Diepgang maximaal:
135 cm
Diepgang minimaal:
135 cm
Lengte waterlijn:
840 cm
Waterverplaatsing:
5.500 kg
Ballast:
2.500 kg
Besturing:
Stuurwiel
Plek besturing:
Buiten
Roer:
Enkel
Kiel/zwaard:
Doorlopende kiel
langkieler geeft het voordeel makkelijker roer loslaten.
Opmerkingen:

zeer goede zee zeiler

Accommodatie

Salon:
Stahoogte:
190 cm
Eethoek:
Machinekamer:
Hutten:
3
achterkajuit cockpit cabine salon en voorcabine
Slaapplaatsen:
Vast: 4 Extra: 2
2 achter 2 midden 2 voor
Type interieur:
Klassiek, warm
lattenbodem 2016
Kleur stoffering:
Beige
Matrassen:
Kussens:
Gordijnen:
tijdloos creme Jaguar Aziz
Watertank & materiaal:
240 liter Polyester
Watertankmeter:
Watersysteem:
Druksysteem + hand
2017 vernieuwde opvoerpomp plus 2 maal voetpomp
Toiletten:
1 Handmatig schoon en fris en ventalatie mogelijkheden en goede stahoogte en ruimte
Kooktoestel & brandstof:
3 pit(ten) Gas
rvs
Oven:
mooie schone grote oven
Koelkast & voeding:
18 liter Elektrisch
Koelbox Dometic CoolFreeze CDF 18 – Elektrisch, 12v en 220v
Verwarming:
hete lucht Webasto diesel in alle cabines en ruimtes een uitlaatopening
Opmerkingen:

Overige:
⦁ zitkussen kajuit vernieuwd
⦁ keukenblad, navigatietafel vernieuwd
⦁ kooktoestel/oven vernieuwd
⦁ matrassen, lattenbodem (2016)
⦁ hoes voor voorluik inclusief hor
⦁ uitneembare en draaibare kuiptafel
⦁ waterkranen bediend d.m.v. 2x voetpomp, 1x elektrisch, 1x met waterfilter
⦁ 2x barometer, 2x klok

Motor en elektra

Aantal identieke motoren:
1
Volvo Penta MD21
Start type:
Elektrisch
Type:
Binnenboord
Merk:
Volvo Penta MD21
https://www.youtube.com/watch?v=gF1HlPwFvT8
Model:
MD21
Serienummer:
3120172
Bouwjaar:
1976
Aantal cilinders:
4
Vermogen:
75 pk
Urenteller:
Draaiuren:
3.256
Brandstof:
Diesel
Verbruik:
2 liter/uur
Overbrenging:
Schroefas
Voortstuwing:
Schroef
Schroefas (RB1 koppeling)
Koeling:
Indirect
Brandstoftank aantal:
Totale inhoud brandstoftank(s):
240 liter
Materiaal brandstoftank:
Polyethyleen
Max snelheid:
8 km/u
Kruissnelheid:
6 km/u
Brandstoftankmeter:
volvo
Toerenteller:
volvo
Oliedrukmeter:
volvo
via signaal
Temperatuurmeter:
volvo
via signaal
Boegschroef:
Elektrisch
Vetus 55kgf (2012)!!!
Accu:
2 x 200 Ah
1x start (100 Ah) (2016) + 1x service accu (100 Ah) (2016)
Acculader:
3 uitgangen
Dynamo:
op motor met 2 uitgangen
Omvormer:
Victron
Walstroom:
Walstroomkabel:
Voltage:
12V 220V
Opmerkingen:

Volvo Penta is één van de merken waar je maar weinig negatiefs over kunt zeggen, de motoren zijn goed doordacht en hebben bewezen dat ze lang mee gaan. Ook al is de motor al jaren uit productie, onderdelen zijn over het algemeen nog goed te verkrijgen.

 

Technische gegevens
Motor MD21A
Productie periode 1969-1979
Operation 4-slag
Cilinder configuratie 4
Diameter (mm) 90
Slag (mm) 83
Compressie verhouding 22,1:1
Inhoud (liters) 2,11
Vermogen (pk) 75
Max. motortoerental (rpm) 4500

Volvo Penta is een samenvoeging van de twee bedrijven Volvo en Penta. Penta is in 1907 opgericht en heeft tot 1935 de motoren voor Volvo geleverd waarna het is overgenomen door de Volvo-groep. Sindsdien maken ze maritieme motoren en generatoren.

 

 

 

Navigatie en elektronica

Kompas:
Sestrel Marine Compass Henry Browne & Son LTD
1x Plastimo, 1x Sestrel Marine Compass Henry Browne & Son LTD
Log/snelheid:
Raymarine
motor en zeiltoplicht
Dieptemeter:
Raymarine ST 60
in stuurautomaat Raymarine ST 60
Windmeter:
Raymarine Raymarine ST 60
Navigatieverlichting:
Kaarten, gidsen:
Roerstandaanwijzer:
Autopilot:
Raymarine ST 60
GPS:
Raymarine C70
Kaartplotter:
C 70
Marifoon:
Icom ICM 505
+ handset voor buiten
Opmerkingen:

Raymarine smart controller

Tuigage

Type tuigage:
Sloep
Aantal masten:
1
Mast materiaal:
Aluminium
merk Selden http://www.seldenmast.com/
Verstaging:
Staaldraad
Zeilen materiaal:
Dacron
Dacron is een geregistreerd handelsmerk van Dupont voor gewoven polyesterdoek.
Zeilmaker:
Hagoort
Grootzeil:
Hagoort
Rolgrootzeil:
Dacron is zeer UV bestendig en afhankelijk van de uitvoering (zie onder) behoorlijk goed bestand tegen klapperen.
Genua:
Hagoort
Fok:
Voorzeil rolsysteem :
2x bindreef
Lieren:
2x Harken ST40 Two speed + reeflier + lier grootzeil + lier voorzeil
Handmatige lieren:
5
Opmerkingen:

2x Harken ST40 Two speed + reeflier + lier grootzeil + lier voorzeil

Genua reefsysteem:  rolreefsysteem
Fok: 1x voor rolreefsysteem, 1x voor babystag
Fok reefsysteem: rolreefsysteem
Stormfok:  1x voor babystag
Spinnaker:  1x
Bollejan: 1x voor rolreefsysteem

Uitrusting buitenom

Ankers & materiaal:
1 x Gegalvaniseerd
1x boeganker +2x hekanker
Anker bevestiging:
Ketting
Ankerlier:
Elektrisch
Hekanker:
Buiskap:
Kuiptent:
Buitenkussens:
Zeerailing:
Zwemtrap:
Strijkinstallatie:
RVS
Stootwillen, lijnen:
8x stootwillen + meerdere lijnen + pikhaak
Opmerkingen:

kussens: 3x voor in de kuip, 2x flexibele zitkussen (Comfortseat), 2x vouwstoelen voor op het achterdek

Veiligheid

Bilgepomp:
Handmatig Elektrisch 1x handbediend + 1x elektrisch
Brandblusser:
MOB Systeem:
ja op marifoon
Radarreflector:
Noodvuurwerk:
Reddingsvesten:
4
: 2x automatisch opblaasbare reddingsvesten (Secumar) + 2x vaste stof reddingsvesten + 2x lifeline voor reddingsvest + 2x dek lifeline
Gasbun met afvoer:
Zelflozende kuip:
Opmerkingen:

Bijboot: 2.20 m rubber + roeispanen

plus

Noodhelmstok

Disclaimer:
Hoewel er uiterste zorg besteed is aan de correctheid, volledigheid en actualiteit van onze informatie kunnen hieraan geen rechten worden ontleend.

White Whale Yachtbrokers logo

Verkoop kantoor

White Whale Yachtbrokers - Vinkeveen

Tel: +31 (0) 653 345 219

Email: [email protected]