Van De Stadt Tulla 1 verkocht

Verkocht
Van De Stadt Tulla 1Van De Stadt Tulla 1Van De Stadt Tulla 1Van De Stadt Tulla 1Van De Stadt Tulla 1Van De Stadt Tulla 1Van De Stadt Tulla 1Van De Stadt Tulla 1Van De Stadt Tulla 1Van De Stadt Tulla 1Van De Stadt Tulla 1Van De Stadt Tulla 1Van De Stadt Tulla 1Van De Stadt Tulla 1Van De Stadt Tulla 1Van De Stadt Tulla 1Van De Stadt Tulla 1Van De Stadt Tulla 1Van De Stadt Tulla 1Van De Stadt Tulla 1Van De Stadt Tulla 1Van De Stadt Tulla 1Van De Stadt Tulla 1Van De Stadt Tulla 1Van De Stadt Tulla 1Van De Stadt Tulla 1Van De Stadt Tulla 1Van De Stadt Tulla 1Van De Stadt Tulla 1Van De Stadt Tulla 1Van De Stadt Tulla 1Van De Stadt Tulla 1Van De Stadt Tulla 1Van De Stadt Tulla 1Van De Stadt Tulla 1Van De Stadt Tulla 1Van De Stadt Tulla 1Van De Stadt Tulla 1Van De Stadt Tulla 1Van De Stadt Tulla 1Van De Stadt Tulla 1Van De Stadt Tulla 1Van De Stadt Tulla 1Van De Stadt Tulla 1Van De Stadt Tulla 1Van De Stadt Tulla 1Van De Stadt Tulla 1Van De Stadt Tulla 1Van De Stadt Tulla 1Van De Stadt Tulla 1
Prijs:

Verkocht

Bouwjaar:

1956

Afmetingen:

11,00 m x 3,00 m x 1,90 m

Materiaal:

Staal

Motor:

Yanmar 3GM30F, 28 pk, diesel

Ligplaats:

Lelystad (NL)

Meer over de Van De Stadt Tulla 1

Deze Van De Stadt Tulla I is een prachtige klassiek S-spant. Door de constructie met geklonken spanten en deels gejoggeld staal is zij oersterk. Oorspronkelijk was de opbouw van hout, maar deze is inmiddels ook van staal. De motor is van 1999 (in 2000 in gebruik genomen) en heeft jaarlijks een servicebeurt gehad. Er is een ruime zeilgarderobe, alle zeilen zijn in goede staat.
De boot is liefdevol onderhouden en dat is overal terug te zien, het mahonie interieur is authentiek en goed onderhouden.. Bij binnenkomst is links de keuken met 2-pits kooktoestel. Midscheeps is de salon met langsbanken en een Rietpol dieselkachel. Alle verlichting is LED. Rechts naast ingang is de navigatiehoek met diverse navigatieapparatuur. Eind jaren vijftig en begin jaren zestig heeft deze cruiser-racer ‘van zijn tijd’ meegedaan aan de Cowes Week. De opdrachtgever wilde een diepe kiel voor goede zeileigenschappen op zee.

Heeft u belangstelling neem dan contact op via [email protected] voor mee informatie of het maken van een afspraak voor bezichtiging in Lelystad. Uw jachtmakelaar is Robert de Vries +31(0)228 855 380. Bezichtigingen zijn mogelijk van maandag t/m zaterdag.

Algemeen

Ontwerper:
E.G. van de Stadt
Werf:
Van de Stadt, Zaandam
Bouwnummer:
onbekend
één van de eerste Tulla's, ontwerpnummer 11 (1950)
Rompvorm:
S-spant
Rompkleur:
Blauw
Dek en opbouw kleur:
Grijs
Dek en opbouw materiaal:
Staal
dek grijs antislip & opbouw crème. Kuip bekleed met teak
Ramen:
Vetus veiligheidsglas in aluminium frame
Doorvaarthoogte normaal:
16,5 m
Diepgang:
190 cm
Diepgang minimaal:
190 cm
Waterverplaatsing:
8,000 kg
Ballast:
2,500 kg
beton met ponsdoppen
Besturing:
Helmstok
Plek besturing:
Buiten
Roer:
doorgestoken, geïntegreerd in kiel
Kiel/zwaard:
Vaste kiel
Opmerkingen:

5e eigenaar, Kajuit, boeg en toilet zijn geïsoleerd, huiddikte staal 4 mm. geklonken spanten en gelaste romp (deels gejoggeld); laatste antifouling 2018, laatste controle anodes (10x) 2018; 's winters in het water

Accommodatie

Indeling en verblijfsruimtes:
salon met kombuis en navigatiehoek, (inclusief motorpaneel)/ hondekooi
Stahoogte:
190 cm
Hutten:
1
Slaapplaatsen:
Vast: 2 Extra: 2
2 vast + 2 in de roef. extra; hondekooi met passend matras, alle bedden ca 2 mtr
Type interieur:
Klassiek, warm
stoffering terra velours
Gordijnen:
crème
Watertank & materiaal:
130 liter Kunststof
Watersysteem:
voetpomp 2 x
Toiletten:
Handmatig Lavac vacuüm toilet met Whale lenspomp
Radio/CD-speler:
Kenwood + 2x Pioneer boxen
Kooktoestel & brandstof:
2 pit(ten) Spiritus
Origo 4000
Verwarming:
Rietpol dieselkachel met eigen dieseltank
Opmerkingen:

Alle verlichting led. Voor kajuit en punt slingerplanken

Motor en elektra

Start type:
Elektrisch
Type:
Binnenboord
Merk:
Yanmar
Model:
3GM30F
Serienummer:
E24778
Bouwjaar:
1999
2000 in gebruik genomen
Aantal cilinders:
3
Vermogen:
28 pk
Urenteller:
Draaiuren:
1.900
Brandstof:
Diesel
Verbruik:
1,5 liter/uur
Keerkoppeling:
Kanzaki KM2P (nr 54165)
Overbrenging:
Schroefas
Voortstuwing:
Schroef
vast, 3-blads, schroefas is watergesmeerd
Koeling:
Indirect
intercooler
Brandstoftank aantal:
1
Totale inhoud brandstoftank(s):
49 liter
Materiaal brandstoftank:
Rvs
Max snelheid:
6,5
Kruissnelheid:
5,5
Brandstoftankmeter:
elektrisch, moet gekalibreerd worden
Toerenteller:
Temperatuurmeter:
akoestisch alarm in natte uitlaat
Accu:
2x Varta 140 Ah (boordnet), 1x 70 Ah (start): 2015
Acculader:
C-tek M300 voor boordnet (25 Ah); C-tek MXS 3,8 voor startaccu (3,8 Ah): beide 2010
Dynamo:
55 A
Walstroom:
met aardlekschakelaar
Walstroomkabel:
Voltage:
12V 230V
Opmerkingen:

Laatste sevicebeurt 2018; De-Bug magnetisch brandstoffilter (2010); startmotor en dynamo vernieuwd in 2015; led verlichting in motorruimte. In 2017 Separ waterafscheider geplaatst.

Navigatie en elektronica

Kompas:
Cassens & Plath Sigma incl. verlichting
Cassens & Plath Sigma incl. lights
Log/snelheid:
Navman Multi
Dieptemeter:
Navman Multi
Windvaanbesturing:
Wind Pilot Pacific (twee windbladen)
Navigatieverlichting:
driekleurenlicht, boordlichten, stoomlicht (led)
GPS:
Furuno
Radar:
Raytheon RL9, cardanische bevestiging aan de bezaan
Raytheon RL9, cardanic connected to mizzen
Marifoon:
Simrad RD68 DSC (box in de kuip)
Simrad RD68 DSC (speaker in cockpit)
Weatherfax/Navtex:
Vecom K41
Opmerkingen:

Wifi versterker met draadloze router

Tuigage

Type tuigage:
Masttop
Aantal masten:
1
Mast materiaal:
Aluminium
+ houten mast voor instrumenten (bezaan). Verstaging in 2009 vervangen
Boegspriet + type:
Verstaging:
Staaldraad
Aantal zeilen:
6
Zeilen materiaal:
Dacron
Zeilmaker:
North Sails
Grootzeil:
van 2010, 33 m2, 3x bindrif met reeflijnen door de giek naar de mast
Trysail:
aparte rail op mast
Genua:
31 m2 (2015)
Fok:
Stagfok (+/- 25 m2) op wegneembare stag + 1 bindrif
Genua reefsysteem:
Harken rolreefsysteem
Gennaker:
86 m2 UK Halsey (2008, weinig gebruikt)
Lieren:
Anderson: 2x ST 46 (kuip), 3x ST 12 (mast), 1x Barton (kuip, voor genuaroller)
Opmerkingen:

reserve grootzeil en genua (oud maar bruikbaar)

Uitrusting buitenom

Ankers & materiaal:
1 x Danforth Gegalvaniseerd
15 kg, staal
Anker bevestiging:
Ketting
Ankerlier:
Elektrisch
Quick 1000W (2018)
Buiskap:
Kuiptent:
Zeerailing:
Zwemplatform:
telescopisch
Schaar:
Stootwillen, lijnen:
6x stootwillen, 5x drijvende landvast (16 m, 16 mm)
Kuiptafel:
Opmerkingen:

kuiptafel is tevens reservedeur

Veiligheid

Reddingsboei:
Reddingsvlot:
Plastimo Cruiser, 4 pers. in container (2012, keuring 03/20)
Bilgepomp:
Handmatig Elektrisch Whale Gusher 10 (handmatig) Whale Gulper 320 (elektrisch)
Brandblusser:
2x Gloria Halon 1211 (klasse B, C)
Radarreflector:
8-hoekig op de bezaan
Zelflozende kuip:

Disclaimer:
Hoewel er uiterste zorg besteed is aan de correctheid, volledigheid en actualiteit van onze informatie kunnen hieraan geen rechten worden ontleend.

White Whale Yachtbrokers logo

Verkoop kantoor

White Whale Yachtbrokers - Enkhuizen

Tel: +31 (0) 228 855 380

Email: [email protected]