NAUTOR SWAN 43 Centercockpit verkocht

Verkocht
NAUTOR SWAN 43 CentercockpitNAUTOR SWAN 43 CentercockpitNAUTOR SWAN 43 CentercockpitNAUTOR SWAN 43 CentercockpitNAUTOR SWAN 43 CentercockpitNAUTOR SWAN 43 CentercockpitNAUTOR SWAN 43 CentercockpitNAUTOR SWAN 43 CentercockpitNAUTOR SWAN 43 CentercockpitNAUTOR SWAN 43 CentercockpitNAUTOR SWAN 43 CentercockpitNAUTOR SWAN 43 CentercockpitNAUTOR SWAN 43 CentercockpitNAUTOR SWAN 43 CentercockpitNAUTOR SWAN 43 CentercockpitNAUTOR SWAN 43 CentercockpitNAUTOR SWAN 43 CentercockpitNAUTOR SWAN 43 CentercockpitNAUTOR SWAN 43 CentercockpitNAUTOR SWAN 43 CentercockpitNAUTOR SWAN 43 CentercockpitNAUTOR SWAN 43 CentercockpitNAUTOR SWAN 43 CentercockpitNAUTOR SWAN 43 CentercockpitNAUTOR SWAN 43 CentercockpitNAUTOR SWAN 43 CentercockpitNAUTOR SWAN 43 CentercockpitNAUTOR SWAN 43 CentercockpitNAUTOR SWAN 43 CentercockpitNAUTOR SWAN 43 CentercockpitNAUTOR SWAN 43 CentercockpitNAUTOR SWAN 43 CentercockpitNAUTOR SWAN 43 CentercockpitNAUTOR SWAN 43 CentercockpitNAUTOR SWAN 43 CentercockpitNAUTOR SWAN 43 CentercockpitNAUTOR SWAN 43 CentercockpitNAUTOR SWAN 43 CentercockpitNAUTOR SWAN 43 CentercockpitNAUTOR SWAN 43 CentercockpitNAUTOR SWAN 43 CentercockpitNAUTOR SWAN 43 CentercockpitNAUTOR SWAN 43 CentercockpitNAUTOR SWAN 43 CentercockpitNAUTOR SWAN 43 CentercockpitNAUTOR SWAN 43 CentercockpitNAUTOR SWAN 43 CentercockpitNAUTOR SWAN 43 CentercockpitNAUTOR SWAN 43 CentercockpitNAUTOR SWAN 43 CentercockpitNAUTOR SWAN 43 CentercockpitNAUTOR SWAN 43 Centercockpit
Prijs:

Verkocht

Bouwjaar:

1977

Afmetingen:

13,02 m x 4,22 m x 1,80 m

Materiaal:

Polyester

Motor:

Perkins, diesel, 74 Pk

Ligplaats:

Den Oever (NL)

Meer over de NAUTOR SWAN 43 Centercockpit

Deze Swan 43, ontwerp van Sparkman & Stephens uit 1977, refit 1995 en 2012, valt op door soliditeit en comfort. Het schip is zeer zeewaardig. Door de hydraulische bediening van rolgrootzeil en rolgenua (geïnstalleerd in 1995 bij de ombouw van ketch naar sloep, incl. nieuwe mast ) is zij single-handed te varen. Onderdeks is het schip veilig door de vele grepen in het massiefhouten interieur. Mooi besloten kombuis, gemaakt voor stevige zeegang. AIS geintegreerd in Raymarine navigatiesysteem. Webasto heteluchtverwarming, vernieuwd in 2013. Twee hutten achter massiefhouten deuren, beide met badkamer incl toilet, geven privacy. Zeven slaapplaatsen; vijf zeilen; grootzeil zo goed als nieuw. Teakdek in goede staat. De Perkins motor heeft in 2012 een refit gehad, slangen en schroefas zijn vervangen. Deze boot wordt bemiddeld via kantoor White Whale Yachtbrokers Enkhuizen. Heeft u belangstelling neem dan contact op via [email protected] of +31(0)228 855 380 voor meer informatie of het maken van een afspraak voor bezichtiging aan boord. Bezichtigingen zijn mogelijk van maandag t/m zaterdag. 

Algemeen

Ontwerper:
Sparkman & Stephens
Werf:
Nautor, Finland
Bouwnummer:
16
CE:
Vrijgesteld
Ownersmanual aan boord
Rompvorm:
S-spant
Rompkleur:
Wit
Dek en opbouw kleur:
Wit
Dek en opbouw materiaal:
Polyester
teak dek
Diepgang:
180 cm
Waterverplaatsing:
15.000 kg
Ballast:
4.100 kg
lood
Besturing:
Stuurwiel
Plek besturing:
Buiten
Roer:
Enkel
Kiel/zwaard:
Vaste kiel
Opmerkingen:

3e eigenaar; professioneel onderhouden; laatse antifouling 2019; 's winters altijd op de kant in de hal

Accommodatie

Salon:
Indeling en verblijfsruimtes:
salon met kombuis en navigatiehoek
Stahoogte:
200 cm
Hutten:
2
Slaapplaatsen:
Vast: 7
lengte bedden 200 cm
Kleur stoffering:
Blauw
Matrassen:
Kussens:
Gordijnen:
blauw
Watertank & materiaal:
1.080 liter Rvs
in 3 tanks
Vuilwatertank & materiaal:
500 liter Rvs
Watersysteem:
Druksysteem
Warm water:
via motor en walstroom
Toiletten:
2 Handmatig
Radio/CD-speler:
Sony CX-A15
Kooktoestel & brandstof:
3 pit(ten) Gas
Oven:
Koelkast & voeding:
Verwarming:
hete lucht Webasto (motor en slangen 2013 vervangen)

Motor en elektra

Aantal identieke motoren:
1
Start type:
Elektrisch
Type:
Binnenboord
Merk:
Perkins
Model:
4.236
Serienummer:
236U176756L
Bouwjaar:
1977
in 2011/2012 refit met nieuwe slangen/ nieuwe schroefas
Aantal cilinders:
4
Vermogen:
74 pk
Brandstof:
Diesel
Verbruik:
4 liter/uur
Overbrenging:
Schroefas
Voortstuwing:
Schroef
maxprop driebladsschroef (1998)
Koeling:
Indirect
waterkoeling met warmtewisselaar (revisie 2011)
Brandstoftank aantal:
2
Totale inhoud brandstoftank(s):
1.100 liter
Materiaal brandstoftank:
Rvs
Max snelheid:
8 knopen
Kruissnelheid:
6 knopen
Boegschroef:
Elektrisch
Vetus 75 kgf (2007)
Accu:
5 service accu’s + één voor startmotor (2012) 12 V; 4 accu’s 24 V voor startmotor/ hydraulische installatie
Generator:
2012
Omvormer:
Voltage:
12V
Opmerkingen:

Laatste service voorjaar 2019; 2011/2012 refit

Navigatie en elektronica

Kompas:
Danforth
Log/snelheid:
Harrier
log functioneert niet meer; wordt weergegeven op de Raymarine
Dieptemeter:
Hecta
echosounder
Windmeter:
Windvaanbesturing:
Autohelm ST 50 plus
Navigatieverlichting:
Kaarten, gidsen:
uitgebreide set kaarten van Noord-en Oostzee met diverse gidsen en e-maps Navionics op Raymarine
Autopilot:
NECO NM 692 MK3 automatic pilot
GPS:
Philips Navigator
oud
Kaartplotter:
Raymarine e7
inclusief gps
Radar:
Raymarine RD418HD
2012
AIS:
Korte golf zender:
Sailor ferrite navigator
Marifoon:
Simrad RD 68 Seefunk ATIS:9244052301 MMSI: 244660104
Weatherfax/Navtex:

Tuigage

Type tuigage:
Sloep
Aantal masten:
1
Procter doorgestoken; oorspronkelijk ketch getuigd; in 1995 veranderd in sloep met nieuwe mast/ verstaging/hydraulisch systeem
Mast materiaal:
Aluminium
Aantal zeilen:
5
Zeilen materiaal:
Dacron
Zeilmaker:
Jan Schokker en ZigZag
Grootzeil:
37m2 (2014)
Rolgrootzeil:
rolsysteem in de mast (hydraulisch)
Genua:
58 m2
Genua reefsysteem:
rolsysteem om voorstag (hydraulisch)
Stormfok:
Spinnaker:
180m2
Halfwinder, bollejan:
122m2
Lieren:
Lewmar
Hydraulische lieren:
Opmerkingen:

Grootzeil in nieuwstaat

Uitrusting buitenom

Ankers & materiaal:
2 x Gegalvaniseerd
Anker bevestiging:
Lijn & ketting
Ankerlier:
Elektrisch
Lofrang Cayman 88 Tigres Falcon (2010)
Hekanker:
Buiskap:
deels vast
Bimini:
2017
Kuiptent:
Buitenkussens:
Zeerailing:
Rvs
Zwemtrap:
Rvs
Bijboot:
Zodiac
Teakdek:
Stootwillen, lijnen:

Veiligheid

Reddingsvlot:
Cruiser 6 (2010)
Bilgepomp:
Handmatig Elektrisch
Brandblusser:
MOB Systeem:
Radarreflector:
Reddingsvesten:
6
Waterdichte deur:
luikjes om ramen waterdicht te houden
Gasbun met afvoer:
in voorbakskist
Zelflozende kuip:

Disclaimer:
Hoewel er uiterste zorg besteed is aan de correctheid, volledigheid en actualiteit van onze informatie kunnen hieraan geen rechten worden ontleend.

White Whale Yachtbrokers logo

Verkoop kantoor

White Whale Yachtbrokers - Enkhuizen

Tel: +31 (0) 228 855 380

Email: [email protected]