Pogo Structures 8.50 verkocht

Verkocht
Pogo Structures 8.50Pogo Structures 8.50Pogo Structures 8.50Pogo Structures 8.50Pogo Structures 8.50Pogo Structures 8.50Pogo Structures 8.50Pogo Structures 8.50Pogo Structures 8.50Pogo Structures 8.50Pogo Structures 8.50Pogo Structures 8.50Pogo Structures 8.50Pogo Structures 8.50Pogo Structures 8.50Pogo Structures 8.50Pogo Structures 8.50Pogo Structures 8.50Pogo Structures 8.50Pogo Structures 8.50Pogo Structures 8.50Pogo Structures 8.50Pogo Structures 8.50Pogo Structures 8.50Pogo Structures 8.50Pogo Structures 8.50Pogo Structures 8.50Pogo Structures 8.50Pogo Structures 8.50Pogo Structures 8.50Pogo Structures 8.50Pogo Structures 8.50Pogo Structures 8.50Pogo Structures 8.50Pogo Structures 8.50Pogo Structures 8.50Pogo Structures 8.50Pogo Structures 8.50Pogo Structures 8.50Pogo Structures 8.50Pogo Structures 8.50Pogo Structures 8.50Pogo Structures 8.50Pogo Structures 8.50Pogo Structures 8.50Pogo Structures 8.50Pogo Structures 8.50Pogo Structures 8.50Pogo Structures 8.50Pogo Structures 8.50Pogo Structures 8.50Pogo Structures 8.50Pogo Structures 8.50Pogo Structures 8.50Pogo Structures 8.50Pogo Structures 8.50Pogo Structures 8.50Pogo Structures 8.50Pogo Structures 8.50Pogo Structures 8.50Pogo Structures 8.50Pogo Structures 8.50Pogo Structures 8.50Pogo Structures 8.50Pogo Structures 8.50Pogo Structures 8.50Pogo Structures 8.50Pogo Structures 8.50Pogo Structures 8.50Pogo Structures 8.50Pogo Structures 8.50Pogo Structures 8.50Pogo Structures 8.50
Prijs:

Verkocht

Bouwjaar:

2009

Afmetingen:

8,50 m x 3,60 m x 1,75 m

Materiaal:

Polyester

Motor:

Volvo Penta D1 20B 18 pk diesel

Ligplaats:

Medemblik (NL)

Meer over de Pogo Structures 8.50

De Pogo 8.50 is ontworpen door Pierre Rolland, en in Frankrijk gebouwd door Pogo Structures voor puur zeilplezier. Deze zeer sportieve boot wordt gekenmerkt door een zeer brede romp en minimalistische maar functionele  afwerking om de zeilprestaties te verbeteren. Het is een zeewaardige boot die ook bij harde wind goed door een kleine bemanning is te hanteren zonder al te grote inspanning. Hij planeert zonder de NKE autopilot te zwaar te belasten en haalt vooral op ruimewindse rakken bijzonder hoge snelheden. Binnen heeft de werf om gewicht te besparen zo veel mogelijk niet strikt noodzakelijke delen weggelaten of voor een lichtere oplossingen gekozen. Zo zijn er geen deuren of vloerpanelen, is er een kaartentafel zonder stoel en een eenvoudige maar wel functionele keuken. Echter, door de brede romp is er wel verrassend veel binnenruimte. De romp is gewrapped in paarse folie. Er zijn wat kleine beschadigingen in de folie die eenvoudig met een voorraad rol kunnen worden gerepareerd. Men kan ook kiezen de folie te verwijderen zodat de witte romp weer zichtbaar wordt. Bekijk de volledige advertentie voor uitgebreide informatie. Wilt u meer weten of wilt u een afspraak maken? Neem dan contact op met kantoor White Whale Yachtbrokers Enkhuizen via [email protected] of +31(0)228 855 380 voor meer informatie. Bezichtigingen zijn mogelijk van maandag t/m zaterdag, alleen op afspraak.

Loopt u met plannen uw eigen boot te verkopen, neem dan contact op met White Whale Yachtbrokers voor een vrijblijvende taxatie. Met 6 kantoren in Nederland zijn we altijd in de buurt. Zie www.WWY.nl voor meer informatie.

Algemeen

Ontwerper:
Pierre Rolland
Werf:
Ereal Structures, Combrit, Frankrijk
Bouwnummer:
174
CE:
A
Rompvorm:
Rondspant
Rompkleur:
Violet
Dek en opbouw kleur:
Wit
Dek en opbouw materiaal:
Polyester
Ramen:
Goïot
Doorvaarthoogte normaal:
15 m
Diepgang:
175 cm
Waterverplaatsing:
2.800 kg
Ballast:
850 kg
Besturing:
Helmstok
dubbel
Roer:
Dubbel
onderdeks verbonden en aangestuurd door auto-pilot
Kiel/zwaard:
Vaste kiel
bulb
Opmerkingen:

1e eigenaar; jaarlijks nieuwe zelfslijpende antifouling van International (Micron Plus)

Accommodatie

Indeling en verblijfsruimtes:
kajuit met 2 kajuiten onder kuipvloer
Stahoogte:
190 cm
Slaapplaatsen:
Vast: 4 Extra: 2
lengte bedden ca 200 cm
Type interieur:
Modern, licht
Kleur stoffering:
Oranje
Gordijnen:
rood
Watertank & materiaal:
60 liter Kunststof
Watersysteem:
voetpomp
Toiletten:
1 Handmatig Jabsco (2022)
Radio/CD-speler:
Kooktoestel & brandstof:
2 pit(ten) Gas
Koelkast & voeding:
koelbox

Motor en elektra

Start type:
Elektrisch
Type:
Binnenboord
Merk:
Volvo Penta
Model:
D1 20B
Serienummer:
510236140ST
Bouwjaar:
2009
Aantal cilinders:
3
Vermogen:
18 pk
Urenteller:
Draaiuren:
510
Brandstof:
Diesel
Keerkoppeling:
Overbrenging:
Saildrive
Voortstuwing:
Klapschroef
2-blads
Koeling:
water
Brandstoftank aantal:
1
Totale inhoud brandstoftank(s):
40 liter
Materiaal brandstoftank:
Polyethyleen
Brandstoftankmeter:
Toerenteller:
Oliedrukmeter:
Temperatuurmeter:
Accu:
2 x
1 startaccu Varta B18 Blue Dynamic 12V + 1 service-accu Mastervolt C4 AGM deep cycle accu 12V 90Ah (beiden 2018)
Acculader:
mastervolt
Dynamo:
115 A
Volvo
Accumonitor:
Walstroom:
Walstroomkabel:
Voltage:
12V 220V

Navigatie en elektronica

Kompas:
Plastimo 2 x
+ 1 x gyrokompas NKE
Log/snelheid:
NKE
Dieptemeter:
NKE
Windmeter:
NKE
Windvaanbesturing:
NKE, sturend op masttopunit windmeter
Navigatieverlichting:
Roerstandaanwijzer:
NKE
Autopilot:
NKE
met afstandbediening, sturen op koers of wind
GPS:
Furuno
Kaartplotter:
aansluiting voor laptop met navigatieprogramma
Radar:
nee, wel radarverklikker
Marifoon:
zeemarifoon met DSC en MMSI; handmarifoon met ATIS

Tuigage

Type tuigage:
Sloep
Aantal masten:
1
Z-spar
Mast materiaal:
Aluminium
carbon boegspriet
Verstaging:
Staaldraad
Aantal zeilen:
6
Zeilmaker:
Technique Voile, St Malo, Frankrijk
Grootzeil:
mylar met éénlijns reefsysteem, 3 x rif
Genua:
Dacron
Fok:
Dacron
Voorzeil rolsysteem :
rol
Genua reefsysteem:
rol
Stormfok:
Dacron, met leuvers op extra babystag
Spinnaker:
Nylon, asymmetrisch op boegspriet
Gennaker:
Nylon, op rolsysteem op boegspriet
Lieren:
Harken
Handmatige lieren:
4
Opmerkingen:

Babystag voor extra ondersteuning mast in zwaar weer; tevens te gebruiken voor hijsen stormzeil.

Uitrusting buitenom

Ankers & materiaal:
1 x
staal
Anker bevestiging:
Lijn & ketting
Buiskap:
Buitenkussens:
2 x, optioneel
Zeerailing:
Zwemplatform:
Zwemtrap:
Stootwillen, lijnen:
Opmerkingen:

Professionele wintertent met houten balken als steunen;  banden voor hijsen schip.

Veiligheid

Reddingsboei:
Reddingsvlot:
moet gekeurd worden
Bilgepomp:
Handmatig Elektrisch
Brandblusser:
MOB Systeem:
onderdeel van NKE systeem
Radarreflector:
Reddingsvesten:
4
met lifelijnen, optioneel
Waterdichte deur:
Gasbun met afvoer:
gasslang vervangen 2023
Zelflozende kuip:
Opmerkingen:

Boot onzinkbaar door isolatiemateriaal in loze ruimtes; dekbanden voor lijflijnen aanwezig
                                     

Disclaimer:
Hoewel er uiterste zorg besteed is aan de correctheid, volledigheid en actualiteit van onze informatie kunnen hieraan geen rechten worden ontleend.

White Whale Yachtbrokers logo

Verkoop kantoor

White Whale Yachtbrokers - Enkhuizen

Tel: +31 (0) 228 855 380

Email: [email protected]