RCC 34 Lifting Keel verkocht

Verkocht (BTW Betaald)
RCC 34 Lifting KeelRCC 34 Lifting KeelRCC 34 Lifting KeelRCC 34 Lifting KeelRCC 34 Lifting KeelRCC 34 Lifting KeelRCC 34 Lifting KeelRCC 34 Lifting KeelRCC 34 Lifting KeelRCC 34 Lifting KeelRCC 34 Lifting KeelRCC 34 Lifting KeelRCC 34 Lifting KeelRCC 34 Lifting KeelRCC 34 Lifting KeelRCC 34 Lifting KeelRCC 34 Lifting KeelRCC 34 Lifting KeelRCC 34 Lifting KeelRCC 34 Lifting KeelRCC 34 Lifting KeelRCC 34 Lifting KeelRCC 34 Lifting KeelRCC 34 Lifting KeelRCC 34 Lifting KeelRCC 34 Lifting KeelRCC 34 Lifting KeelRCC 34 Lifting KeelRCC 34 Lifting KeelRCC 34 Lifting KeelRCC 34 Lifting KeelRCC 34 Lifting KeelRCC 34 Lifting KeelRCC 34 Lifting KeelRCC 34 Lifting KeelRCC 34 Lifting KeelRCC 34 Lifting KeelRCC 34 Lifting KeelRCC 34 Lifting KeelRCC 34 Lifting KeelRCC 34 Lifting KeelRCC 34 Lifting KeelRCC 34 Lifting KeelRCC 34 Lifting KeelRCC 34 Lifting KeelRCC 34 Lifting KeelRCC 34 Lifting KeelRCC 34 Lifting KeelRCC 34 Lifting KeelRCC 34 Lifting KeelRCC 34 Lifting KeelRCC 34 Lifting KeelRCC 34 Lifting KeelRCC 34 Lifting KeelRCC 34 Lifting KeelRCC 34 Lifting KeelRCC 34 Lifting KeelRCC 34 Lifting KeelRCC 34 Lifting KeelRCC 34 Lifting KeelRCC 34 Lifting KeelRCC 34 Lifting KeelRCC 34 Lifting KeelRCC 34 Lifting KeelRCC 34 Lifting KeelRCC 34 Lifting KeelRCC 34 Lifting KeelRCC 34 Lifting KeelRCC 34 Lifting KeelRCC 34 Lifting KeelRCC 34 Lifting KeelRCC 34 Lifting Keel
Prijs:

Verkocht

Bouwjaar:

2005

Afmetingen:

10,40 m x 3,36 m x 0,95 m

Materiaal:

Epoxy composiet

Motor:

Solé 25 pk diesel

Ligplaats:

Lelystad

Meer over de RCC 34 Lifting Keel

De RCC 34 lifting keel bieden wij u aan namens de 1e eigenaar. De boot is geschikt voor zowel ondiepe wateren als ruim open water dankzij de hydraulische lifting keel met loden torpedo bulb. Zij is goed onderhouden en klaar om er direct mee op vakantie te gaan. Het concept is no-nonsense en biedt puur vaarplezier en is zeer makkelijk te zeilen waarbij alle zeilhandelingen vanuit de kuip gebeuren. De boot is zeer snel, de zeileigenschappen zijn vergelijkbaar met moderne sportieve jachten. Aan bakboord bevindt zich in de kuip een hele grote bakskist, waarin zelfs 2 racefietsen passen! De boot heeft een doghouse, ideaal bij grote tochten op zee. Je zit hier heel beschut met rondom uitzicht, ook ideaal in de haven omdat je, in tegenstelling tot een gewone kajuit je alles om je heen kunt zien.  Er is ruimte voor vier opvarenden en er zijn twee kooien in boeg en achterschip. In de kajuit bevindt zich de dinette met daar tegenover 2 stoelen en de kaartentafel. Aan bakboord is een bureau, ideaal voor als je naast ontspannen ook nog af en toe wat moet werken. De kombuis heeft een kooktoestel en oven. Er is tevens een kleine koeling.

De RCC 34 Lifting keel is gebouwd bij Rhebergen Composiet Constructies, Amsterdam. Deze werf bouwde veel one-off racejachten o.a. trimarans voor round the world. De boot is gebouwd in schuim epoxy composiet; een schuimkern van waterdicht schuim, bekleed met glasmatten. De zwaarst belastte delen zijn extra versterkt met kevlar. Aan beide zijden is onder vacuüm druk epoxy aangebracht. Het resultaat is een lichte en sterke/ stijve romp, volledig bestand tegen osmose. Door de lifting keel met loden torpedo is het zwaartepunt laag en de stabiliteit optimaal. De kielkast is slim in het interieur ingepast zodat deze geen obstakel is. Er is een elektrisch aangedreven hydraulische installatie aangebracht om de kiel op te trekken. De bediening gebeurt d.m.v. schakelaars in de kuip. De boot heeft dubbele roeren, zodat de diepgang met opgetrokken kiel maar 95 cm bedraagt en met de kiel neer is de diepgang 205 cm. De buiskap is 1 jaar oud en de mast en staand want zijn dit jaar vernieuwd ( Z-spars ).

Bekijk de volledige advertentie voor uitgebreide informatie. Wilt u meer weten of wilt u een afspraak maken? Neem dan contact op met kantoor White Whale Yachtbrokers Enkhuizen via [email protected] of +31(0)228 855 380 voor meer informatie. Bezichtigingen zijn mogelijk van maandag t/m zaterdag, alleen op afspraak.

Loopt u met plannen uw eigen boot te verkopen, neem dan contact op met White Whale Yachtbrokers voor een vrijblijvende taxatie. Met 6 kantoren in Nederland zijn we altijd in de buurt. Zie www.WWY.nl voor meer informatie.

Algemeen

Ontwerper:
RCC
Werf:
Rhebergen Composiet Constructies Amsterdam
CE:
De boot is gebouwd onder regie eigenaar en niet voorzien van CE. Tegen meerprijs is CE markering te leveren.
Rompvorm:
Rondspant
Rompkleur:
Blauw
Dek en opbouw kleur:
Wit
Dek en opbouw materiaal:
Composiet
teak dek epoxy verlijmd
Ramen:
in alu frames
Doorvaarthoogte normaal:
16,2 m
Variabele diepgang:
Diepgang:
95 cm
Diepgang maximaal:
200 cm
Diepgang minimaal:
95 cm
Waterverplaatsing:
4.700 kg
Ballast:
1.700 kg
lood + 200 kg rvs schacht
Besturing:
Helmstok
dubbele helmstok; ergonomische zitpositie
Roer:
Dubbel
0,95 cm diep; Naca profiel
Kiel/zwaard:
Hefkiel
torpedo met afgeplatte achterkant, volgend advies Marin Wageningen
Bediening variabele driftbeperking:
Hydraulisch
Opmerkingen:

Romp opgebouwd uit waterdichte schuimkern, glasvezel en kevlar versterkt, binnen en buiten een onder vacuüm aangebrachte epoxyhuid. Antifouling 2 lagen 2023.

Accommodatie

Indeling en verblijfsruimtes:
doghouse, salon met SB kaartentafel en langskeuken, midscheeps bureau, toilet; dubbele hutten in boeg en achterschip
Stahoogte:
195 cm
Hutten:
2
niet afsluitbaar; bed lengte: voorhut 2m achterhut 2,10m bij 1,8m breed
Slaapplaatsen:
Vast: 4
Type interieur:
Modern, licht
essen hout; wandbekleding kaki doek, stoffering donkerrood
Matrassen:
Kussens:
Gordijnen:
lattenbodem en dikke matrassen
Watertank & materiaal:
120 liter Kunststof
Kooktoestel & brandstof:
2 pit(ten) Gas
Oven:
met grill
Koelkast & voeding:
30 liter Elektrisch

Motor en elektra

Start type:
Elektrisch
Type:
Binnenboord
Merk:
Solé
Model:
25 pk
Bouwjaar:
2004
Aantal cilinders:
3
Brandstof:
Diesel
Overbrenging:
Saildrive
Voortstuwing:
Klapschroef
Koeling:
Indirect
Totale inhoud brandstoftank(s):
120 liter
Materiaal brandstoftank:
Polyethyleen
Toerenteller:
Oliedrukmeter:
Temperatuurmeter:
Accu:
1x start AGM 70 Ah; 1x serice AGM 150 Ah
Acculader:
Victron
Dynamo:
Walstroom:
Walstroomkabel:
Voltage:
12V
Opmerkingen:

laatste service motor najaar 2022; saildrive manchet 2004

Navigatie en elektronica

Kompas:
Log/snelheid:
Tacktick
moet opnieuw aangesloten
Dieptemeter:
Tacktick
moet opnieuw aangesloten
Windmeter:
Tacktick
moet opnieuw aangesloten, masttop unit ontbreekt
Navigatieverlichting:
geen
Autopilot:
Navico
Kaartplotter:
Horizon 12
Marifoon:
Navman
moet nog worden aangesloten

Tuigage

Type tuigage:
Fractioneel
9/10 Z-spars mast; giek, verstaging en wandspanners 2023
Aantal masten:
1
2023
Mast materiaal:
Aluminium
Verstaging:
Staaldraad
Aantal zeilen:
3
Grootzeil:
29,4 m2 Gaastra dacron
Genua:
29,8 m2 110% North Sails NLXW 7 Oz. met uv strook 3 verticale latten
Voorzeil rolsysteem :
Harken
Gennaker:
74 m2 Heineke
Lieren:
central winch system
Selftailing:
2
Opmerkingen:

grootschoot op de spiegel; genua schoten op cws; genuarails met kogelgelagerde karren, vanuit de kuip verstelbaar

Uitrusting buitenom

Ankers & materiaal:
1 x Gegalvaniseerd
16 kg loodverzwaarde lijn
Anker bevestiging:
Lijn
Buiskap:
Zwaan sails 2022 met extra kajuit ingang bescherming
Dekzeil(en):
pvc winterkleed van mast tot spiegel
Zeerailing:
Preek- en hekstoel(en):
Zwemplatform:
Zwemtrap:
Teakdek:
Stootwillen, lijnen:

Veiligheid

Reddingsboei:
Reddingsvlot:
moet gekeurd (oud vlot)
Bilgepomp:
Handmatig
Gasbun met afvoer:
Zelflozende kuip:

Disclaimer:
Hoewel er uiterste zorg besteed is aan de correctheid, volledigheid en actualiteit van onze informatie kunnen hieraan geen rechten worden ontleend.

White Whale Yachtbrokers logo

Verkoop kantoor

White Whale Yachtbrokers - Enkhuizen

Tel: +31 (0) 228 855 380

Email: [email protected]