Verkocht
2005
10,40 m x 3,36 m x 0,95 m
Epoxy composiet
Solé 25 pk diesel
Lelystad
Meer over de RCC 34 Lifting Keel
De RCC 34 lifting keel bieden wij u aan namens de 1e eigenaar. De boot is geschikt voor zowel ondiepe wateren als ruim open water dankzij de hydraulische lifting keel met loden torpedo bulb. Zij is goed onderhouden en klaar om er direct mee op vakantie te gaan. Het concept is no-nonsense en biedt puur vaarplezier en is zeer makkelijk te zeilen waarbij alle zeilhandelingen vanuit de kuip gebeuren. De boot is zeer snel, de zeileigenschappen zijn vergelijkbaar met moderne sportieve jachten. Aan bakboord bevindt zich in de kuip een hele grote bakskist, waarin zelfs 2 racefietsen passen! De boot heeft een doghouse, ideaal bij grote tochten op zee. Je zit hier heel beschut met rondom uitzicht, ook ideaal in de haven omdat je, in tegenstelling tot een gewone kajuit je alles om je heen kunt zien. Er is ruimte voor vier opvarenden en er zijn twee kooien in boeg en achterschip. In de kajuit bevindt zich de dinette met daar tegenover 2 stoelen en de kaartentafel. Aan bakboord is een bureau, ideaal voor als je naast ontspannen ook nog af en toe wat moet werken. De kombuis heeft een kooktoestel en oven. Er is tevens een kleine koeling.
De RCC 34 Lifting keel is gebouwd bij Rhebergen Composiet Constructies, Amsterdam. Deze werf bouwde veel one-off racejachten o.a. trimarans voor round the world. De boot is gebouwd in schuim epoxy composiet; een schuimkern van waterdicht schuim, bekleed met glasmatten. De zwaarst belastte delen zijn extra versterkt met kevlar. Aan beide zijden is onder vacuüm druk epoxy aangebracht. Het resultaat is een lichte en sterke/ stijve romp, volledig bestand tegen osmose. Door de lifting keel met loden torpedo is het zwaartepunt laag en de stabiliteit optimaal. De kielkast is slim in het interieur ingepast zodat deze geen obstakel is. Er is een elektrisch aangedreven hydraulische installatie aangebracht om de kiel op te trekken. De bediening gebeurt d.m.v. schakelaars in de kuip. De boot heeft dubbele roeren, zodat de diepgang met opgetrokken kiel maar 95 cm bedraagt en met de kiel neer is de diepgang 205 cm. De buiskap is 1 jaar oud en de mast en staand want zijn dit jaar vernieuwd ( Z-spars ).
Bekijk de volledige advertentie voor uitgebreide informatie. Wilt u meer weten of wilt u een afspraak maken? Neem dan contact op met kantoor White Whale Yachtbrokers Enkhuizen via [email protected] of +31(0)228 855 380 voor meer informatie. Bezichtigingen zijn mogelijk van maandag t/m zaterdag, alleen op afspraak.
Loopt u met plannen uw eigen boot te verkopen, neem dan contact op met White Whale Yachtbrokers voor een vrijblijvende taxatie. Met 6 kantoren in Nederland zijn we altijd in de buurt. Zie www.WWY.nl voor meer informatie.
Algemeen
teak dek epoxy verlijmd
lood + 200 kg rvs schacht
dubbele helmstok; ergonomische zitpositie
0,95 cm diep; Naca profiel
torpedo met afgeplatte achterkant, volgend advies Marin Wageningen
Romp opgebouwd uit waterdichte schuimkern, glasvezel en kevlar versterkt, binnen en buiten een onder vacuüm aangebrachte epoxyhuid. Antifouling 2 lagen 2023.
Accommodatie
niet afsluitbaar; bed lengte: voorhut 2m achterhut 2,10m bij 1,8m breed
essen hout; wandbekleding kaki doek, stoffering donkerrood
Motor en elektra
laatste service motor najaar 2022; saildrive manchet 2004
Navigatie en elektronica
moet opnieuw aangesloten
moet opnieuw aangesloten
moet opnieuw aangesloten, masttop unit ontbreekt
moet nog worden aangesloten
Tuigage
9/10 Z-spars mast; giek, verstaging en wandspanners 2023
2023
grootschoot op de spiegel; genua schoten op cws; genuarails met kogelgelagerde karren, vanuit de kuip verstelbaar
Uitrusting buitenom
16 kg loodverzwaarde lijn
Veiligheid
Documenten
Disclaimer:
Hoewel er uiterste zorg besteed is aan de correctheid, volledigheid en actualiteit van onze informatie kunnen hieraan geen rechten worden ontleend.