Bermuda Schooner 23 Meter verkocht

Verkocht
Bermuda Schooner 23 MeterBermuda Schooner 23 MeterBermuda Schooner 23 MeterBermuda Schooner 23 MeterBermuda Schooner 23 MeterBermuda Schooner 23 MeterBermuda Schooner 23 MeterBermuda Schooner 23 MeterBermuda Schooner 23 MeterBermuda Schooner 23 MeterBermuda Schooner 23 MeterBermuda Schooner 23 MeterBermuda Schooner 23 MeterBermuda Schooner 23 MeterBermuda Schooner 23 MeterBermuda Schooner 23 MeterBermuda Schooner 23 MeterBermuda Schooner 23 MeterBermuda Schooner 23 MeterBermuda Schooner 23 MeterBermuda Schooner 23 MeterBermuda Schooner 23 MeterBermuda Schooner 23 MeterBermuda Schooner 23 MeterBermuda Schooner 23 MeterBermuda Schooner 23 MeterBermuda Schooner 23 MeterBermuda Schooner 23 MeterBermuda Schooner 23 MeterBermuda Schooner 23 MeterBermuda Schooner 23 Meter
Prijs:

Verkocht

Bouwjaar:

1981

Afmetingen:

23,00 m x 5,05 m x 2,85 m

Materiaal:

Staal

Motor:

Daf DD 575 6 cilinder

Ligplaats:

Bergen (Noorwegen)

Meer over de Bermuda Schooner 23 Meter

De fraaie schoener "Abel Tasman" is afgeleid van de beroemde "Amerika 1", ontworpen door George Steer. Hoewel "Abel Tasman" geen replica is, heeft ze dezelfde lijnen en opvallende gratie die haar doet opvallen in elke haven. Zij voer talloze zeemijlen over de hele wereld met haar 3 eigenaren. Voor haar tweede eigenaren werd ze hun thuis en een middel om een ​​comfortabel leven te verdienen tijdens het charteren in grotendeels afgelegen gebieden in het verre Noordpoolgebied en de Antarctische wateren. De huidige eigenaar voer verder op dezelfde manier, maar inclusief het beschikbaar maken voor voornamelijk gebruik van documentaire films. In de afgelopen 3 jaar heeft ze meer dan 46.000 mijl gevaren van Europa naar Antarctica, over de Stille Oceaan naar Australië, noorden naar Japan via Nieuw-Guinea, naar de Koerilen-eilanden, naar Kamchatka, de Aluetean-eilanden, Alaska, Northwest Passage, Groenland, Noorwegen en Svalbard. Bijna al deze mijlen waren in charter bij filmbedrijven en privégasten die een comfortabel en bestendig inkomen gaven voor de eigenaar.

Ze heeft een zeer wenselijk en uniek klassiek scheeps gevoel in plaats van een normaal jacht. Haar oversized tuigage en dekuitrusting geven een gevoel van kracht en veiligheid op zee, consistent met haar rompvorm. De romp is opgebouwd uit 10 mm staal waardoor deze geschikt is voor extreme omstandigheden. Haar DAF-motor en 2000 ltr. brandstoftanks bieden voldoende vermogen en ongeveer 900 zeemijlen brandstofbereik. Ze kan 3 maanden lang voldoende voedsel en normale levensbehoeften voor 9 personen dragen. De salon heeft een grote U-vormige bank en twee comfortabele fauteuils. De kombuis heeft een groot fornuis met oven dat ook als verwarming dient. In de salon is een extra dieselverwarming en een cv-installatie verwarmt de rest van de boot. Naast de begeleidende naar stuurboord is een hoofd met kledingkast voor zeiluitrusting. Er zijn 3 tweepersoonshutten in de boeg en een dubbele mastercabine aan bakboord achterin. Verder is in de boeg een natte cel met douche en toilet. In de boeg is een werkruimte en opslagruimte. In de achtersteven is de machinekamer, waar we ook de technische installatie vinden, inclusief generator, watermaker en een ruime hoeveelheid reserveonderdelen om de boot zo zelfvoorzienend mogelijk te maken. Het interieur is gezellig, praktisch van ontwerp en geschikt voor lang verblijf aan boord voor een groep van maximaal 9 personen. De aarzelende beslissing om Abel Tasman te verkopen is te wijten aan een verandering in de situatie door de eigenaar, maar ze is klaar om overal ter wereld te gaan als een thuis of als een bedrijf of misschien als een levensstijl waar ze af en toe een handvest kan dragen om te helpen bij het verdedigen de kosten van het bezitten van een echt zeegaand schip.

Vanuit het oogpunt van de schipper: "De" Abel Tasman "is een krachtige boot om te varen maar is gemakkelijk te behandelen door 2 ervaren zeilers. Haar schoener tuig, in tegenstelling tot een sloep tuig, betekent kleinere zeilen om te hanteren en minder belastingen op lieren en dek versnelling, waardoor slijtage wordt verminderd. Als schipper beseft het me vaak hoe geschikt ze zou zijn als opleidingsschip. Onder begeleiding van ervaren handen is zij het perfecte platform om ervaring op te doen met zeilverwerking, het inzicht in de belastingen en krachten die ermee gemoeid zijn, en wat soms kleine aanpassingen in kracht en snelheid maken. Haar comfort op zee is vaak een bron van verwondering voor mensen, zelfs met vele jaren oceaanzeilen achter zich. Haar verplaatsing, haar zeiloppervlak en ballastverhouding combineren allemaal om een ​​rit & gevoel van veiligheid te geven dat uniek is voor deze boot. Ik kan alleen maar zeggen dat de laatste 46.000 nm, vaak in de wildste denkbare omstandigheden, een plezier was ".

Deze boot wordt bemiddeld via kantoor White Whale Yachtbrokers Enkhuizen. Heeft u belangstelling neem dan contact op via [email protected] of +31(0)228 855 380 voor meer informatie of het maken van een afspraak voor bezichtiging aan boord. Bezichtigingen zijn mogelijk van maandag t/m zaterdag.

Algemeen

Ontwerper:
George Steer (America 1)
gebouwd naar het lijnenplan vd America 1. ontwerper George Steer
Werf:
Phoenix BV
Phoenix BV Westerbroek
Bouwnummer:
1
Rompvorm:
Rondspant
semi-rondspant met klipperboeg
Rompkleur:
Zwart
Dek en opbouw kleur:
Grijs
Dek en opbouw materiaal:
Staal
flush dek
Opbouw vorm, materiaal:
staal; dodger alu
Ramen:
patrijspoorten en Goiot luiken
Doorvaarthoogte normaal:
27 m
27 mtr
Diepgang:
285 cm
Diepgang maximaal:
285 cm
Waterverplaatsing:
ca 50.000
Ballast:
ca. 15.000
Besturing:
Stuurwiel
stuurwiel met kabel overbrenging
Plek besturing:
Buiten
Roer:
Enkel
aan skeg
Kiel/zwaard:
Doorlopende kiel
vaste kiel
Opmerkingen:

huid dikte 10 mm refit in 2001; binnenkant gestraald, 2 comp. behandeling; pu gespoten isolatie; nieuw ingetimmerd; elektrische systeem vernieuwd (ligt in kabelgoten)

Accommodatie

Indeling en verblijfsruimtes:
salon met kombuis en navigatietafel
Stahoogte:
200 cm
ca 1.90 - 2.00 mtr
Hutten:
4
4x dubbele hutten
Slaapplaatsen:
Vast: 9
9
Type interieur:
hout, zachtgroen 2 tinten
Matrassen:
Kussens:
Gordijnen:
donker blauwe stoffering, geen gordijnen
Watertank & materiaal:
2x 1.000 ltr staal, gecementeerd
Watertankmeter:
nee
Watermaker:
Spectra 35 ltr.per uur
Vuilwatertank & materiaal:
275ltr. Met elektr.Rheinstrom opvoerpomp materiaal tank: kunstof
Watersysteem:
Speckpomp
Warm water:
Vetus 45 ltr boiler
Aantal douches:
1x
Toiletten:
2x (1 bij de ingang, 1 in de douche ruimte)
TV:
Radio/CD-speler:
radio
Kooktoestel & brandstof:
2 pits card. Optimus/gr.elektr.pan/dieselkachel met oven
Oven:
Magnetron:
Koelkast & voeding:
ja
Vriezer:
nee
Verwarming:
Dickenson stove, Heatpol (65cm hoog rond 32cm) met spiraal en 5 radiatoren
Opmerkingen:

Benodigdheden voor 9 personen. Alle beddegoed met donsdekken etc. Handdoeken Complete keuken uitrusting.

Motor en elektra

Aantal identieke motoren:
1
Start type:
Elektrisch
Type:
Binnenboord
Merk:
DAF
Daf DD 575/6 cilinder, gereviseerd 1996
Model:
DD 575/6 cilinder, gereviseerd 1996
Serienummer:
27090
Bouwjaar:
1980
Aantal cilinders:
6
Vermogen:
105 pk
Draaiuren:
17.218
Brandstof:
Diesel
Verbruik:
7 liter/uur
Overbrenging:
Schroefas
Voortstuwing:
Schroef
rvs as 60mm/ Hurth ZF 45-1 hydr.koppeling, rem op schroefas; vaste 3 blads schroef
Koeling:
intercooling via skeg
Brandstoftank aantal:
2150 ltr staal
Totale inhoud brandstoftank(s):
2.150 liter
Max snelheid:
8,5
Kruissnelheid:
6,5
Meetinstrumenten:
ja
Brandstoftankmeter:
via dagtank (130 ltr)
Toerenteller:
ja
Oliedrukmeter:
ja, met alarm
Temperatuurmeter:
ja, met alarm
Boegschroef:
nee
Accu:
4x AGM accu’s (2017); 2x Tudor TA 1000 12V-100AH start accu’s
Acculader:
Victron Quarto 24V/3000 VA/70 Am
Dynamo:
1x op motor
Generator:
Onan 3,5 kw/3 cilinder diesel/in geluiddichte kist
Omvormer:
Victron
Voltmeter:
ja
Walstroom:
ja
Bedieningspaneel:
ja
Voltage:
24V 24 V; nav instr 12 V
Opmerkingen:
Special tools
Gereedschap
Spare parts:
Dynamo
Startmotor
Extra spare parts en filters voor DAF en Onan
Filters Spectra watermaker.

Navigatie en elektronica

Kompas:
Sestrel Moore
Log/snelheid:
op plotter
Dieptemeter:
Furuno FCV588 (2017)
Windmeter:
Silva nexus
Navigatieverlichting:
ja
Kaarten, gidsen:
Roerstandaanwijzer:
VDO
GPS:
1x Furuno GP-32; 1x GP-70
Kaartplotter:
Garmin
Radar:
Furuno
Marifoon:
1x iCom VHF IC-M323G (2017); 1x Sailor RT2048
Satellietcommunicatie:
Inmarsat C
Opmerkingen:
2x handheld VHF Standard Horizon/satelliet telefoon met vaste antenne
Extra drive voor autopilot
Extra VHF

Tuigage

Type tuigage:
Overig
Bermuda schoener
Aantal masten:
2
2x Rondal alu. masten
Mast materiaal:
2x alu mast en giek; rvs 14mm achterstag 16mm voorstagen Rod
Zeilen materiaal:
dacron
Grootzeil:
75 m2; schoenerzeil 66 m2 (2016)
Rolgrootzeil:
bindrif met reefblokken in achterlijk
Genua:
Fok:
35 m2 hoog opgesneden
Voorzeil rolsysteem :
Reckmann rolsysteem met Rod rigging
Genua reefsysteem:
Reckmann rolsysteem met Rod rigging
Stormfok:
16,5 m2
Kluiver:
85 m2
Spinnaker:
300 m2
Lieren:
self tailing en 2 elektr.Anderson lieren, two speed 68 ST
Handmatige lieren:
Selftailing:
Opmerkingen:
High aspect fok, in staat van nieuw.
Spare Fok
Bootmans stoel.

Uitrusting buitenom

Ankers & materiaal:
80 kg Bruce, reserve anker 50kg Bruce
Anker bevestiging:
Ketting
Ankerlier:
ja
Buiskap:
vaste alu dodger
Buitenkussens:
ja
Zeerailing:
ja, 85 cm hoog
Zwemtrap:
ja, rvs
Bijboot:
heavy duty Fortex 6prs
Bijboot buitenboordmotor:
15 pk Suzuki
Stootwillen, lijnen:
complete vaarinventaris
Opmerkingen:
160 mtr. / 13mm gepattenteerde gegalvaniseerde ankerketting 5 jr oud
Zonnetent over de kuip.
Cover over de bijboot.

Veiligheid

Reddingsboei:
Reddingsvlot:
RFD 12 persoons (2017)
EPIRB:
(2015)
Bilgepomp:
Elektrisch ja
Brandblusser:
ja
MOB Systeem:
ja
Radarreflector:
ja
Reddingsvesten:
ja
Waterdichte deur:
ja
Gasbun met afvoer:
geen gas aan boord
Zelflozende kuip:

Disclaimer:
Hoewel er uiterste zorg besteed is aan de correctheid, volledigheid en actualiteit van onze informatie kunnen hieraan geen rechten worden ontleend.

White Whale Yachtbrokers logo

Verkoop kantoor

White Whale Yachtbrokers - Enkhuizen

Tel: +31 (0) 228 855 380

Email: [email protected]