Trewes 44 Privateer verkocht

Verkocht
Trewes 44 PrivateerTrewes 44 PrivateerTrewes 44 PrivateerTrewes 44 PrivateerTrewes 44 PrivateerTrewes 44 PrivateerTrewes 44 PrivateerTrewes 44 PrivateerTrewes 44 PrivateerTrewes 44 PrivateerTrewes 44 PrivateerTrewes 44 PrivateerTrewes 44 PrivateerTrewes 44 PrivateerTrewes 44 PrivateerTrewes 44 PrivateerTrewes 44 PrivateerTrewes 44 PrivateerTrewes 44 PrivateerTrewes 44 PrivateerTrewes 44 PrivateerTrewes 44 PrivateerTrewes 44 PrivateerTrewes 44 PrivateerTrewes 44 PrivateerTrewes 44 PrivateerTrewes 44 PrivateerTrewes 44 PrivateerTrewes 44 PrivateerTrewes 44 PrivateerTrewes 44 PrivateerTrewes 44 PrivateerTrewes 44 PrivateerTrewes 44 Privateer
Prijs:

Verkocht

Bouwjaar:

1971

Afmetingen:

13,30 m x 3,81 m x 1,65 m

Materiaal:

Staal

Motor:

Volvo Penta

Ligplaats:

Den Helder

Meer over de Trewes 44 Privateer

De Trewes 44 Privateer is een fraai klassiek van der Meer ontwerp, gebouwd door van Dam in Aalsmeer. Het nostalgische ontwerp is gericht op verre reizen en lang verblijf aan boord zodat de boot zeker ook geschikt is om te bewonen. Er is de laatste jaren veel groot onderhoud gepleegd en de boot is dan ook geheel vaarklaar. Ideaal aan de ketch tuigage is dat er voor elke windsterkte en richting een zeilstand is. Er kan heel goed in steeds kleine stappen worden gereefd en manouvreren is niet ingewikkelder dan met een sloep tuigage. De zeilen worden bij de masten gehesen en schoten komen op lieren rond de kuip. Fraaie details zijn de boegspriet en de ramen in de spiegel. Alle dekbeslag en uitrusting is van goede kwaliteit en functioneert nog prima ondanks de leeftijd. De boot heeft aparte voor en achter compartimenten. In het middenschip is de salon met kombuis en navigatiehoek. In het achterschip is een ruime eigenaarshut met en suite badkamer. Door de ramen in de romp heeft men uitzicht rondom. In de boeg is een gastenhut met aparte badkamer. Het centrale stuurhuis is een ideale plek zowel in de haven als op zee. Hier heeft men goed overzicht over de gehele boot. Doordat de kuip geheel overdekt is met een tent aan de vaste opbouw ontstaat er een tweede salon. Het achterdek is vlak en een prima terras in de haven. De machinekamer is onder de kuipvloer en bereikbaar via een luik. De Trewes 44 is een ontwerp dat zich in de loop der jaren heeft bewezen als zeer zeewaardig. Zusterschepen zijn te vinden in alle uithoeken van de wereld maar de boot die wij aanbieden is nog niet ver van huis geweest. Wij nodigen u dan ook van harte uit voor een bezichtiging. Hebt u nog vragen, of wilt u een afspraak maken, neem dan zeker contact met ons op. Uw jachtmakelaar is Robert de Vries, tel. 06-50201336.

Algemeen

Ontwerper:
S.M. van der Meer
Werf:
van Dam Aalsmeer (NL)
Bouwnummer:
984
Rompvorm:
S-spant
Dek en opbouw materiaal:
20mm teakdek, geschroefd op stalen onderdek. Nagezien in 2009/2010
Opbouw vorm, materiaal:
stalen opbouw geschilderd in oktober 2009 met antislip
Ramen:
verchroomd brons met gehard glas. Goiot dekluiken (perspex 2006) Dakluiken op stuurhut 2009
Doorvaarthoogte normaal:
ca. 13 mtr
Diepgang:
165 cm
Waterverplaatsing:
ca. 17 ton
Ballast:
lood
Besturing:
stuurwiel met volledig mechanische overbrenging
Roer:
verbonden met kiel
Kiel/zwaard:
langkieler
Opmerkingen:
LOA 14.94 mtr.
LWL 10.12 mtr

romp 4mm. kiel 10mm. opbouw 3mm. (meting 2006)
romp in 2009 gestraald en in epoxy verfsysteem geschilderd
antifouling 2010

verhoogd achterdek met ramen in spiegel
teak vloer en banken in cockpit
zijkanten cockpit in 2009 vervangen

zeer uitgebreide beschrijvingen aanwezig

Accommodatie

Indeling en verblijfsruimtes:
salon
Stahoogte:
200 cm
stuurhut; 1.85; salon; 1.98; voorhut 2.00; achterhut 1.85
Hutten:
voorhut en aparte achterhut
Slaapplaatsen:
Vast: 5 Extra: 2
5-7
Type interieur:
teak
Gordijnen:
donkerblauwe stoffering, gele gordijnen
Watertank & materiaal:
1.300 ltr rvs tank
Watermaker:
nee
Vuilwatertank & materiaal:
nee
Watersysteem:
ja, met hydrofoor
Warm water:
Cleghorn 55 ltr boiler via motor en walstroom
Aantal douches:
2x badkamer 1x douche
Toiletten:
2x o.w. Par
Kooktoestel & brandstof:
Seppelfricke 4 pits thermisch beveiligd
Oven:
Seppelfricke oven en grill
Koelkast & voeding:
Coolmatic MDC110 1996
Vriezer:
vakje in koelkast
Verwarming:
Eberspacher X7 8kW

Motor en elektra

Aantal identieke motoren:
1
Merk:
Volvo Penta MD32 A
Bouwjaar:
1971
Vermogen:
106 pk / 78 kW
Draaiuren:
ca 3.000
Brandstof:
diesel
Verbruik:
5 ltr.
Voortstuwing:
hydraulische koppeling Borg Warner rvs as 3 blads vaste schroef
Koeling:
intercooling
Brandstoftank aantal:
1500 ltr
Max snelheid:
7,5
Toerenteller:
ja
Oliedrukmeter:
ja
Temperatuurmeter:
ja
Boegschroef:
nee
Accu:
service 4x 108Ah (2006) motor 2x 108Ah (1996)
Acculader:
40A La Marche
Dynamo:
ja
Generator:
nee
Omvormer:
Powertek 150W
Walstroom:
ja
Zonnepaneel:
nee
Bedieningspaneel:
ja
Voltage:
12V
Opmerkingen:
ruime machinekamer
brandstofpomp 1997 gereviseerd
aardlek schakelaar 1996
dekwaspomp

Navigatie en elektronica

Kompas:
Sestrel Moore
Log/snelheid:
B & G Harrier
Dieptemeter:
B & G Hecta
Windmeter:
B & G Hegist Horsa
Navigatieverlichting:
ja
Roerstandaanwijzer:
Neco
Autopilot:
Neco NM 69 hydraulisch
GPS:
Garmin GPSII 1995
Kaartplotter:
Yeoman 1995
SSB ontvanger:
Lowe HF150 1996
Marifoon:
Shipmate RS8100 Atis
Weatherfax/Navtex:
Navcom C 18501A
Opmerkingen:
klok
barometer
comfortmeter

Tuigage

Type tuigage:
ketch
Mast materiaal:
alu masten en gieken, enkele zalingen, rvs stagen
Zeilen materiaal:
dacron
Grootzeil:
Molenaar Grou 31m2 1999
Bezaan:
Molenaar Grou 14m2 1999
Genua:
de Vries Grou 2002 27m2
Fok:
Molenaar Grou boomfok 1999 15m2
Lieren:
Goiot; 4x kuip; 3x mast; 2x bezaan
Opmerkingen:
aluminium en rvs dekbeslag

Uitrusting buitenom

Ankers & materiaal:
CQR 17kg 55 mtr ketting; Danforthmet ketting voorloop en lijn
Ankerlier:
elektrisch
Buiskap:
teak dekhuis nieuw 2009; kuiptent; slingerruit
Zeerailing:
ja, dubbeldraads met midscheepse doorgang
Zwemplatform:
nee
Zwemtrap:
ja
Bijboot:
Zodiac 2.40 1996
Bijboot buitenboordmotor:
Yamaha 4 pk 1996
Stootwillen, lijnen:
complete set
Opmerkingen:
stalen boegspriet met teak bekleed

Veiligheid

Bilgepomp:
2x hand; 1x elektrisch Par
Reddingsvesten:
life-lines op dek; joon; life sling; 4 reddingsvesten; 2x reddingsboei
Gasbun met afvoer:
ja, met gasalarm

Disclaimer:
Hoewel er uiterste zorg besteed is aan de correctheid, volledigheid en actualiteit van onze informatie kunnen hieraan geen rechten worden ontleend.

White Whale Yachtbrokers logo

Verkoop kantoor

White Whale Yachtbrokers - Enkhuizen

Tel: +31 (0) 228 855 380

Email: [email protected]