Belliure 50 1989 sailing yacht, built by Belliure Shipyard in Alicante, Spain. Fine maintainment by owner, completing refit in 2009, including teak deck and rigging. This Belliure is a classic, designed by famous naval architect Peter Ibold, and built according highest quality standards. The Yanmar 140 Hp engine replaced the original one in 2000, ensuring average speed of 8 Knots in normal weather conditions. Designed for ocean cruising.
(ES) Velero Belliure 50, construido por el astilleros Belliure en Calpe, Alicante. El único propietario siempre ha mantenido bien este barco, completando refit en 2009, con nueva cubierta de teca y jarcia. Diseñado por el famoso arquitecto naval Peter Ibold, y construido con los más altos criterios de calidad. El motor Yanmar 140 Hp reemplazó el original en 2000, garantizando una velocidad de crucero de 8 nudos. Barco diseñado para crucero oceánico.
Algemeen
Ontwerper:
Peter Ibold
Werf:
Belliure Alicante - Spain
Belliure Spain
Rompvorm:
Roundhull
Dek en opbouw materiaal:
Teak
Opbouw vorm, materiaal:
Fiberglass
Diepgang:
200 cm
Waterverplaatsing:
23 ton
Besturing:
Steering wheel (wood)
Roer:
On skeg
Kiel/zwaard:
Fixd long keel
Accommodatie
Indeling en verblijfsruimtes:
Salon
Stahoogte:
2 M
Hutten:
3
Slaapplaatsen:
Vast: 6 Extra: 2 Crew: 8
6
Type interieur:
Klassiek, warm
Kleur stoffering:
Blauw
Matrassen:
Kussens:
Gordijnen:
Cotton
Watertank & materiaal:
1500 L approx.
Watertankmeter:
Yes
Watermaker:
Old model. Out of order.
Vuilwatertank & materiaal:
Yes
Watersysteem:
Druksysteem
Warm water:
Yes
Aantal douches:
2
Toiletten:
2
TV:
Samsung 24" Flatscreen
Radio/CD-speler:
Radio CD Multicharge
Kooktoestel & brandstof:
2 vitroceramic plates
Oven:
Magnetron:
Koelkast & voeding:
Yes
Airconditioning:
Original Air Conditioning
Still functioning, but noisy
Opmerkingen:
Washing machine Lavamat 240. Still funtioning but old.
Motor en elektra
Aantal identieke motoren:
1
Merk:
Yanmar 4LH HTE
Bouwjaar:
1999
Vermogen:
140 Hp
Draaiuren:
1950 working hours (July 2016)
Brandstof:
Diesel
Voortstuwing:
Shaft
Brandstoftank aantal:
1500 L Approx.
Max snelheid:
8 Knots approx.
Kruissnelheid:
7 Knots approx.
Brandstoftankmeter:
Yes
Toerenteller:
Yes
Oliedrukmeter:
Yes
Temperatuurmeter:
Yes
Boegschroef:
Elektrisch
Max Pro
Accu:
6 x
4 Service batteries and 2 starting batteries for Panda generator and engine
Acculader:
2 Victron Skylla 2450 (2005)
Generator:
Panda Supersilent Dieselpower (1999)
Omvormer:
Yes
Walstroom:
Yes
Voltage:
12 and 24 V - 220 V with shore power and generator
Navigatie en elektronica
Kompas:
Yes
Log/snelheid:
Yes
Dieptemeter:
B&G Hydra 330
Windmeter:
Raymarine 55E
Navigatieverlichting:
Yes
Kaarten, gidsen:
Mediterranean western part
Autopilot:
Raymarine ST7000
GPS:
Raymarine RL 80C (2006)
Kaartplotter:
Raymarine RL 80C (2006)
Radar:
Raymarine RL 80C (2006)
Marifoon:
Raymarine Shipmate RS8300 DSC with outdoor connection
Disclaimer: Hoewel er uiterste zorg besteed is aan de correctheid, volledigheid en actualiteit van onze informatie kunnen hieraan geen rechten worden ontleend.