Ex Beroepsvaartuig Seaforce One te koop

€ 99.500(inclusief BTW)

Prijs:

€ 99.500(inclusief BTW)

Bouwjaar:

1953

Afmetingen:

12.25 m x 4.95 m x 1.45 m

Materiaal:

Staal

Motor:

Detroit Industriemotor Detroit dieselmotor, Diesel 638LH 165 PK 3500rpm 638LH 665 kg

Ligplaats:

Vinkeveen

Meer over de Ex Beroepsvaartuig Seaforce One

stoere familie boot voor de grote vaart maar ook beste binnenvaarder.

 

Nu in prijs verlaagd!!!!

 

Ex beroepsvaartuig, prachtig gerestaureerd. Super stoer en betrouwbaar motorjacht. Wanneer je iets anders zoekt dan een gewone kruiser dan kan je natuurlijk kijken naar een ex beroepsvaartuig. Dit is een prachtige klassieker, met de gebruikelijke tekst zoiets wordt nooit meer gebouwd. Het is onverslijtbaar en waarde vast.

Met dit schip vaar je gewoon naar Rome toe of naar Denemarken, dat doe je ongestraft. De enorm grote achterkuip is natuurlijk zelf lozend maar natuurlijk ook een geweldig terrasje op het water. Hier kan je heerlijk vertoeven en geweldige eet- en drink momentjes maken terwijl je voor anker ligt. De achterkuip is goed voorzien van stevige zee-railing en je kunt dus ook gewoon goed opstappen op het schip en je hebt een gemakkelijke entree in de eerste salon. De eerste salon of het stuurhuis is rondom voorzien van grote ramen 12 stuks. 

De buitenkant van de boot is netjes geschilderd. De gangboorden zijn mooi breed en goed voorzien van veiligheidshandgrepen zowel langs de salon als op het voordek de kofferdek. Op het voordek zie ik ook nog mogelijkheden om daar extra kussens neer te leggen en een goed zonnedek te kunnen maken. Dit model heeft op de achtersteven een grote RVS zwemtrap, welke diep steekt voor gemakkelijk in en uit het water te komen. 

Tijdens de fotoreportage was de boot in service maar ik kon wel gelijk zien hoe mooi het dashboard was plus hoe gemakkelijk je ook bij de onderkant kunt komen. 

De eerste salon is gelijk heel gezellig. Alles is mahonie, prachtige scheepsvloer mooie strakke plafonds en met een beetje schikken kan je toch wel met een mannetje of acht hier vertoeven. Het is gelijk een heerlijk schip. Dat vind ik altijd erg belangrijk. Je hebt goede en veel opbergmogelijkheden.

Met een mooie korte brede trap die erg gemakkelijk te nemen is, kom je in de tweede cabine en daar is de keuken, Met een lekker lang blad en veel daglicht en een paar grote kasten en laden. Dat is erg mooi zo een wit blad met elektrisch kookplaat en een rvs spoelbak, grote koelkast en een hangkast met daar tegenover de eigenaars ruimte. Hier een enorm groot bed met daar tegenover het toilet, met een ruime douche met douchebak welke echt goed te gebruiken is.

De techniek van dit schip is de schatkamer van deze boot. Twee prachtige mooie motoren die door de eigenaar verzorgd zijn als zijn eigen kindjes. Alles is mooi geïnstalleerd. En het gehele elektrisch systeem is net allemaal nagekeken. Alles is van Victron en netjes en degelijk ingebouwd met allerlei beveiligingen meegerekend.

Kijk toch goed naar de foto's er komen er nog meer als we het schip even laten varen maar voor de snelle beslisser belt u dan gelijk even met uw jachtmakelaar Pieter Pepping van White Whale Yachtbrokers +31( 0)653345219 of 0653345219 of vinkeveen@wwy.nl.



Specificaties

Rompmateriaal:
Staal
Rompvorm:
Knikspant
Rompnummer:
U.S. Coast Guard (U.S.C.G.) yard te Curtis Bay, Baltimore, U.S.A.
Dek en opbouw materiaal :
Staal
Besturing:
Stuurwiel
Kuip:
Open kuip achter kuip
Roer:
Doorgestoken
Doorvaarthoogte (m):
2.58
Laatste refit :
2025-02-02
Werf gebouwd:
USA
Beleving:
Dagje op het water, Stoer op zee, Gezinsvakantie, Groepsvaren, Gezellig door de grachten, Speedy over de rivieren, Shinen aan het strand, Pruttelend langs plaatsjes
Ce categorie:
Vrijgesteld
Extra omschrijving:
sportieve motorboot klassiek en toch ook tijdloos omdat ze nog veel in gebruik zijn

Interieur

Aantal slaapplaatsen:
2
Kussens:
Salon:
Douche binnen:
Koelkast:
Matrassen:
Kooktoestel:
Elektrisch 3 Pits
Tafel:
Extra omschrijving:

VOORTSTUWINGSINSTALLATIE

1 6-Cilinder in lijn 2-takt dieselmotor aan BB- en SB-zijde in de machinekamer

Fabricaat

type

motornummer

vermogen

bouwjaar

urenstand

refit

: “GENERAL MOTORS” / “DETROIT DIESEL”

: BB-zijde: 6071A SB-zijde:

6072A

: BB-zijde: 6A-26738 SB-zijde:

6A-27429

: 147,3 kW bij 2.000 omw/min afgesteld op

121,5 kW

: exacte bouwjaar n.b. echter van vóór 1985; refit 2007

met slechts enkele draaiuren tot heden

: n.b.

: de hoofdmotoren zijn in 2007 geheel overhaald bij De

Jong Motorenrevisie te Aalsmeer waarbij de motoren

zijn uitgebouwd, geheel gedemonteerd, geïnspecteerd

op toleranties en met ondermeer nieuwe

drijfstanglagers en zuigerveren zijn samengebouwd en

zijn daarna tot aan de verdere refit in 2018-2022

nauwelijks in gebruik geweest

Koelsysteem : interkoeling systeem met

buitenboordwater warmtewisselaar en vlak

inlaatkast met afsluiters en 2 keer metalen

wierfilter

uitlaatsysteem : buitenboord koelwater geïnjecteerde uitlaat

met de uitlaat doorvoeren in de spiegel;

uitlaten niet geïsoleerd

brandstofsysteem : 2 keer “Separ” KWA 50 brandstofgroffilter/

waterafscheider.

HYDRAULISCHE

OMKEER-REDUCTIE

KOPPELING

Fabricaat

type

serienummer

reductie

bouwjaar

: “GENERAL MOTORS”

: 6703466 (part no.)

: BB-zijde: 6300

SB-zijde: 6288

: 1,06 : 1

: exacte bouwjaar niet bekend doch volgens

opgave als één geheel behorende bij de hiervoor

omschreven hoofdmotoren; de keerkoppelingen

zijn tegelijkertijd met de hoofdmotoren

gedemonteerd,

geïnspecteerd en met nieuwe pakkingen en

keerringen weer gemonteerd.

SCHROEFASLEIDING Watergesmeerde r.v.s BB-/SB-zijde schroefas met starre schroefas koppelflens;

zwevend lager t.p.v. achtermachinekamerschot doorvoer

Schroefassen vernieuwd 2018–2022.

4 Stuks “Optima” Red Top onderhoudsvrije 50 Ah start-boordnet accu’s,

1 “Start-Power” onderhoudsvrije 43 Ah generator startaccu,

2 stuks “Optima” Yellow Top onderhoudsvrije 75 Ah boegschroef accu’s

opgesteld in houten kist in de voorpiek/boegschroef ruimte

De elektrische installatie grotendeels nieuw aangelegd bij de refit 2018-2020.

NAUTISCHE- EN

OVERIGE APPARATUUR

1 “Raymarine” Axiom serie GPS kaartplotter,

1 “Raymarine” autopilot installatie met “Raymarine” ACU-400 Actuator Control

Unit,

1 “Raymarine” multifunction aanwijsinstrument waarbij koers, snelheid en

diepte aanwijzing,

1 “Raymarine” marifoon met Distress,

1 “Sailor” RT 144B marifoon,

analoge smeeroliedruk, koelwater temperatuur en brandstof- en watertank

inhoud meters,

originele analoge BB- en SB-zijde hoofdmotor toerenteller met urenmeter

2 Elektrische zwaar type ruitenwissers,

1 “Vista” slingerruit

Nacht verlichting in het stuurhuis,

1 handbediende schijnwerper op het stuurhuis.

REFIT In de periode 2018-2022 is er bij Jachthaven De Wilgenhoek te Vinkeveen een

omvangrijke refit aan het vaartuig uitgevoerd waarbij er zoals hiervoor reeds

grotendeels gespecificeerd ondermeer de volgende werkzaamheden zijn

uitgevoerd

-vaartuig geheel nieuw geschilderd

-hierbij zijn de opbouw patrijspoorten uit- en ingenomen

-het gehele onderwaterschip behandeld en diverse nieuwe dubbelbeplating

aangebracht

-de machinekamer her-ingericht met elektrische, nautische en overige

apparatuur tegen het voorzijde machinekamerschot

-schroefasinstallaties en schroeven vernieuwd

-het drinkwater systeem gereviseerd

-het verwarmingssysteem gereviseerd

-nautische apparatuur grotendeels vernieuwd

-binnenbetimmering vernieuwd zoals hiervoor omschreven

-de hoofdmotoren met keerkoppelingen waren in 2007 reeds gereviseerd zoals

hiervoor omschreven en tot aan de verdere refit in 2018-2020 nauwelijks in

gebruik geweest.

STAAT VAN ONDERHOUD De algehele staat van onderhoud van het motorschip is, verwijzend naar de

hiervoor uitgebreid omschreven refit 2018-2022 en de voortstuwingsinstallatie refit, uitstekend.

Exterieur

Ramen:
Zeerailing:
Extra omschrijving:

STUURHUIS/SALON Separate dashboard console met contrasterende zwarte inbouw apparatuur

topbeplating en verhoging aan de voorzijde (dashboard console grotendeels

nieuw 2018-2020), groot stuurrad, legvak en zitplank met steun en kussen aan

SB-voorzijde

Salon deel met hoek zitbank met rug- en zitkussens, bergruimte in de banken,

tafel met in hoogte verstelbare enkele tafelpoot (salon deel nieuw 2018-2020).

Motor

Toerenteller:
Merk:
Detroit Industriemotor Detroit dieselmotor, Diesel 638LH 165 PK 3500rpm
Type:
638LH 665 kg
Serienummer:
6A- 26738 (bakboord) 6a- 27429 (stuurboord) Deze motor is erg populair en gerenommeerd in de dieselwereld. De Detroit Diesel 60-serie stond op de tweede plaats in de lijst "Beste dieselmotor ooit", samengesteld door Diesel Power Magazine
Bouwjaar motor:
1958 898 x 615 x 690 mm
Soort motor:
Binnenboordmotor
Vermogen in pk:
165 3.8 ltr - 6 in line
Start type:
Elektrisch
Aandrijving:
Schroef-as
Aantal motoren:
2 borexstroke 92 mm x 94 mm
Aantal identieke motoren :
2
Oliedrukmeter:
Brandstof:
Diesel
Aantal cilinders:
6
Cilinder inhoud (l):
3
Draaiuren:
11 gereviseerd 2023
Kruissnelheid:
12
Max. snelheid:
19
Aantal brandstoftanks:
2
Koeling:
Indirect
Aantal accu's:
2 2 extra
Temperatuurmeter:
Extra omschrijving:

Gegevens volgens “U.S. Coast Guard – Boat Record”/Mijnen uitkijkdienst vaartuig specificatie/

verlopen Meetbrief voor Binnenvaartuigen/volgens opgave.

Werkboot met omvangrijke refit naar pleziervaartuig

Voormalig Amerikaans kustwacht (U.S. Coast Guard) vaartuig (“Utility Boat”).

HOOFDAFMETINGEN Lengte over alles

breedte over alles

diepgang

vrijboord

waterverplaatsing

kruiphoogtemax.

snelheid

: 12,25 m

: 3,45 m

: 1,00 m ca.

: 0,50 m ca. (voor refit)

: 21,2 t m³ max. (voor refit)

: 3,20 m met gestreken mast

: 20 km/u ca.

Navigatie & Elektronica

GPS:
Marifoon:
Brandstofmeter:
Watertankmeter:
Extra omschrijving:

KAJUIT Groot 2-persoons bed met 2 laden en bergruimte onder,

2 hangkastjes met open legvak hiertussen dwarsscheeps aan de achterzijde,

1 separate hangkast aansluitend op kombuisdeel aan de BB-voorzijde

waarin bergvakken en waar bovenop open bergruimte

Kombuisdeel met langsscheeps aanrechtblok met kunststof wit aanrechtblad

met 1 r.v.s. spoelbak met mengkraan,

2 laden en 3 kastruimten in aanrechtblok,

1 taps toelopende wand bergplank boven aanrecht,

1 inbouw “Origo” E300 3-pits elektrische kookplaat (nieuw 2018–2020),

1 losse koffiemachine,

1 “Dometic” MDC-090 90 l elektrische koelkast met vriesvak in ombouw naast

het 2-persoons bed.

NATTE CEL 1 “Raske & v/d Meyde” RM69 handpomp toilet, hiervan de beide kogelkraan

afsluiters nieuw 2018-2020,

middels douchegordijn afgescheiden douche deel met overeenkomende

betimmering, kuipvloer en wanddouche met mengkranen.

MACHINEKAMER Machinekamer met kruiphoogte,

deels traanplaten vloer,

geheel geïsoleerd met scheepsisolatie,

hout plaatmateriaal tegen voorzijde machinekamerschot voor bevestiging

apparatuur etc.

Uitrusting

Anker:
Zwemtrap:
Zonnepanelen:
Extra omschrijving:

INDELING VAARTUIG

BINNEN VAN VOORNAAR

ACHTERSCHIP

Voorpiek/boegschroefruimte – kajuit met 2 BB-/SB-zijde patrijspoorten,

afgescheiden natte cel aan SB-zijde voor, kombuisblok aan BB-zijde,

groot 2-persoons bed aan SB- zijde – stuurhuis/salon met 1 uitzetraam aan

BB- en SB-zijde voor en aan SB-zijde achter, open toegang aan BB-zijde naar

kajuit, 2-delig vloerluik op de voorzijde van de machinekamer, hoek dinette

aan SB-zijde achter en aluminium deur naar brugdek aan BB-zijde achter –

machinekamer onder de stuurhuis/salon vloer en brugdek – tankenruim onder

de kuipvloer – stuurmachineruimte.

BINNENBETIMMERING Mahoniehouten fineer betimmering met massief lijstwerk,

teak fineer vloer met type essen inlegstrook (nieuw 2018-2020),

witte plafond elementen met massief houten verbindingslijst in stuurhuis/salon,

in kajuit deel overeenkomend,

boven de machinekamer in het stuurhuis dubbele multiplex houten ondervloer

Tuigage

Extra omschrijving:

SCHEEPSSCHROEVEN BB-/SB-zijde vrijdraaiende 3-blads schroeven, schroefdiameter n.b

Schroeven vernieuwd 2018-2022

BOEGSCHROEF 1 “Vetus” 24 V elektrische boegschroef met de 2 “Optima” 75 Ah boegschroef

accu’s opgesteld in houten accukast t.p. in de voorpiek/boegschroefruimte.

STUURINRICHTING Hydraulische stuurinrichting met “Capitano” model BA200-11TMC enkele

stuurcilinder

“Raymarine” autopilot installatie met “Raymarine” 24 V type 2 hydrauliek

stuurpomp; voor de autopilot zie verder bij “NAUTISCHE APPARATUUR”

Noodstuurinrichting via verticale luik op de stuurmachineruimte met de

stuurstang aangebracht tegen de binnenzijde van het luik.

ROERWERK BB-/SB-zijde stalen vrij spaderoer.

HULPSET 1 “Paguro” 9000 generatorset, 9 kVA, in geluiddempende omkasting in

machinekamer met interkoeling, kunststof uitlaatdemper/waterlock en

bedieningspaneel met overbelasting indicatie, koelwater temperatuur,

oliedruk en klok urenmeter op dashboard in stuurhuis

Nieuw geplaatst met de refit 2018-2020, urenstand: 1,19 u

Opmerking: De geluiddempende omkasting werd niet geopend voor bezichtiging van

de generatorset.

ZWEMTRAP Zware r.v.s. vaste zwemtrap tegen het achterschip.

BRANDSTOFTANKS 1 BB-/SB-zijde stalen brandstoftank in tanken ruim onder de kuipvloer

Totale brandstof tanken inhoud ca. 1.000 liter

WATERTANK 1 Kunststof watertank (nieuw 2018-2020) op hart schip in tanken ruim,

inhoud 175 l Opmerking: alle tankinhouden volgens opgave.

VUILWATERTANK- -.

INSTALLATIE

(WARM)WATERSYSTEEM 1 Waterdrukset met “Flojet” R4325343 waterdrukpomp opgesteld achter in de

machinekamer, nieuw geplaatst refit 2018-2020 waarbij tevens een deel

van het drinkwater leidingensysteem vervangen door kunststof leidingen en

koppelingen

1 “Johnson Pump” 220V/1300 W/motorkoelwater boiler, inhoud 30 l,

t.p. opgesteld, bouwjaar 2011.

GASINSTALLATIE -.

VERWARMINGSSYSTEEM “Eberspächer” D4L gasoliegestookte heteluchtkachel, 4300 W, goed

bereikbaar opgesteld aan de voorzijde in de machinekamer

De hetelucht kanalen dienen nog door het vaartuig aangebracht/

aangesloten te worden.

LENSSYSTEEM 1 24 V bilgepomp in de machinekamer met automatische vlotter (nieuw),

1 24 V bilgepomp aan de voorzijde in het tanken ruim,

1 24 V bilgepomp in voorpiek/boegschroefruimte (nieuw)

Zelflozende kuip met BB-/SB-zijde groot kuiplens kokergat door de spiegel.

ANKERINRICHTING 1 “Vetus” Alex III elektrische 1.000 W ankerlier, hijsvermogen 350 kg

1 Anker tegen het BB-zijde voorschip getrokken Opmerking: niet bezichtigd.

BRANDBLUSINSTALLATIE -.

ELEKTRISCHE

INSTALLATIE

24/230 V, walstroominstallatie, dynamo op BB- en SB-zijde hoofdmotor,

generatorset zoals hiervoor omschreven

1 “Victron” MultiPlus 24V/3.000 VA/70 A acculader-sinus omvormer

met multi control bedienings- en uitlees paneel in het stuurhuis dashboard,

1 “Victron” 7.000 W 230 V scheidingstransformator,

2 “Victron” accu isolatoren,

1 “Victron” Orion-Tr 23112-20 DC/DC 240 W omvormer,

1 “Victron” BlueSolar MPPT 75 115 charge control voor 2 zonnepanelen

2 Kunststof automaat zekeringen kastjes in de machinekamer,

1 automaatzekeringenkast in de dashboard console in het stuurhuis

Alle voornoemde apparatuur in de machinekamer netjes aangebracht tegen

een houten paneel tegen het voormachinekamerschot

Veiligheid

Brandblusser:
Extra omschrijving:

Meetbrief voor Binnenvaartuigen

Nummer

metingsmerk

vaargebied volgens Meetbrief

datum en plaats inschrijving

geldig tot

: 1282

: GN 1282; volgens Meetbrief aangebracht

aan SB-zijde in achterkant trunk, 3,40 m uit

hekplaat, 0,85 m uit lengte-as, 0,72 m boven

kuipvloer

: A, B en C

: 30 mei 1985 te Rotterdam als

bergingsvaartuig

: 30 mei 2000 (verlopen).

MERK VAN

TEBOEKSTELLING

5436 B GRON 1985; volgens Meetbrief aangebracht aan SB-zijde in achterkant

trunk, 3,40 m uit hekplaat, 0,85 m uit lengte-as, 0,78 m boven kuipvloer

Kadastraal object doorgehaald d.d. 11 mei 1998 in kadaster inschrijving

(teboekstelling doorgehaald).

LAATSTE

DROOGZETTING

Tijdens de refit 2018-2022.

BOUWMATERIAAL EN

BOUWWIJZE

Stalen (volgens “U.S. Coast Guard – Boat Record” gegalvaniseerd) gelaste

enkelknikspant romp met V-vormig voorschip, harde kim achterschip en

rechte spiegel,

romp met dwars- en langsverstijvingen,

aluminium opbouw bestaande uit hoog stuurhuis-/salondeel en lage

kajuitopbouw hiervoor,

“Vetus” stuurhuis scheepsramen in aluminium profiel.

AANTAL EN PLAATS

STALEN DWARSSCHOTTEN

1 Voorpiekschot,

1 voormachinekamerschot,

1 achtermachinekamerschot.

INDELING VAARTUIG

BUITEN VAN VOORNAAR

ACHTERSCHIP

Voordek boeisel, 1 kopbolder en 1 r.v.s. BB-/SB-zijde bolder, kluisgaten t.p.v. de

zij bolders, ankerlier en verzonken dekluik op voorpiek/boegschroefruimte –

kajuitopbouw met gangboorden langszij, geen zij railing, BB-/SB-zijde

handrailing op kajuitopbouw, 1 kajuitopbouw kunststof-aluminium profiel

vlucht-/ventilatieluik – stuurhuisopbouw met zelfde doorlopende handrailing

langszij, 2 grote aluminium dakluiken en strijkbare aluminium navigatieverlichting

mast bovenop – brugdek (trunk) met gangboorden langszij, zware

buisrailing en brede trap met zelfde doorlopende railing naar kuip – kuip met

zware dubbele sleepbolder achter brugdek, aluminium traanplaten kuipvloer

met verzonken naar de voorzijde scharnierend groot luik op achterschip tanken

ruim, verzonken BB-/SB-zijde type mangatdeksel boven de BB-/SB-zijde

gasolietank, lage kuip buisrailing, dicht achterschip boeisel en verticaal luik

hieronder op stuurmachineruimte onder het achterdek – open achterdek met

r.v.s. BB-/SB-zijde bolder en zware r.v.s. zwemtrap.

Documenten

Disclaimer:
Hoewel er uiterste zorg besteed is aan de correctheid, volledigheid en actualiteit van onze informatie kunnen hieraan geen rechten worden ontleend.

Neem contact op

Vraag meer informatie over de Ex Beroepsvaartuig Seaforce One

* Verplicht veld

Verkoop kantoor

White Whale Vinkeveen

White Whale Yachtbrokers
Privacyoverzicht

Deze website maakt gebruik van cookies om u de best mogelijke gebruikerservaring te bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in uw browser en voert functies uit zoals het herkennen van u wanneer u terugkeert naar onze website en het helpen van ons team om te begrijpen welke delen van de website u het meest interessant en nuttig vindt.