€ 99.500(inclusief BTW)
1953
12.25 m x 4.95 m x 1.45 m
Staal
Detroit Industriemotor Detroit dieselmotor, Diesel 638LH 165 PK 3500rpm 638LH 665 kg
Vinkeveen
stoere familie boot voor de grote vaart maar ook beste binnenvaarder.
Nu in prijs verlaagd!!!!
Ex beroepsvaartuig, prachtig gerestaureerd. Super stoer en betrouwbaar motorjacht. Wanneer je iets anders zoekt dan een gewone kruiser dan kan je natuurlijk kijken naar een ex beroepsvaartuig. Dit is een prachtige klassieker, met de gebruikelijke tekst zoiets wordt nooit meer gebouwd. Het is onverslijtbaar en waarde vast.
Met dit schip vaar je gewoon naar Rome toe of naar Denemarken, dat doe je ongestraft. De enorm grote achterkuip is natuurlijk zelf lozend maar natuurlijk ook een geweldig terrasje op het water. Hier kan je heerlijk vertoeven en geweldige eet- en drink momentjes maken terwijl je voor anker ligt. De achterkuip is goed voorzien van stevige zee-railing en je kunt dus ook gewoon goed opstappen op het schip en je hebt een gemakkelijke entree in de eerste salon. De eerste salon of het stuurhuis is rondom voorzien van grote ramen 12 stuks.
De buitenkant van de boot is netjes geschilderd. De gangboorden zijn mooi breed en goed voorzien van veiligheidshandgrepen zowel langs de salon als op het voordek de kofferdek. Op het voordek zie ik ook nog mogelijkheden om daar extra kussens neer te leggen en een goed zonnedek te kunnen maken. Dit model heeft op de achtersteven een grote RVS zwemtrap, welke diep steekt voor gemakkelijk in en uit het water te komen.
Tijdens de fotoreportage was de boot in service maar ik kon wel gelijk zien hoe mooi het dashboard was plus hoe gemakkelijk je ook bij de onderkant kunt komen.
De eerste salon is gelijk heel gezellig. Alles is mahonie, prachtige scheepsvloer mooie strakke plafonds en met een beetje schikken kan je toch wel met een mannetje of acht hier vertoeven. Het is gelijk een heerlijk schip. Dat vind ik altijd erg belangrijk. Je hebt goede en veel opbergmogelijkheden.
Met een mooie korte brede trap die erg gemakkelijk te nemen is, kom je in de tweede cabine en daar is de keuken, Met een lekker lang blad en veel daglicht en een paar grote kasten en laden. Dat is erg mooi zo een wit blad met elektrisch kookplaat en een rvs spoelbak, grote koelkast en een hangkast met daar tegenover de eigenaars ruimte. Hier een enorm groot bed met daar tegenover het toilet, met een ruime douche met douchebak welke echt goed te gebruiken is.
De techniek van dit schip is de schatkamer van deze boot. Twee prachtige mooie motoren die door de eigenaar verzorgd zijn als zijn eigen kindjes. Alles is mooi geïnstalleerd. En het gehele elektrisch systeem is net allemaal nagekeken. Alles is van Victron en netjes en degelijk ingebouwd met allerlei beveiligingen meegerekend.
Kijk toch goed naar de foto's er komen er nog meer als we het schip even laten varen maar voor de snelle beslisser belt u dan gelijk even met uw jachtmakelaar Pieter Pepping van White Whale Yachtbrokers +31( 0)653345219 of 0653345219 of vinkeveen@wwy.nl.
VOORTSTUWINGSINSTALLATIE
1 6-Cilinder in lijn 2-takt dieselmotor aan BB- en SB-zijde in de machinekamer
Fabricaat
type
motornummer
vermogen
bouwjaar
urenstand
refit
: “GENERAL MOTORS” / “DETROIT DIESEL”
: BB-zijde: 6071A SB-zijde:
6072A
: BB-zijde: 6A-26738 SB-zijde:
6A-27429
: 147,3 kW bij 2.000 omw/min afgesteld op
121,5 kW
: exacte bouwjaar n.b. echter van vóór 1985; refit 2007
met slechts enkele draaiuren tot heden
: n.b.
: de hoofdmotoren zijn in 2007 geheel overhaald bij De
Jong Motorenrevisie te Aalsmeer waarbij de motoren
zijn uitgebouwd, geheel gedemonteerd, geïnspecteerd
op toleranties en met ondermeer nieuwe
drijfstanglagers en zuigerveren zijn samengebouwd en
zijn daarna tot aan de verdere refit in 2018-2022
nauwelijks in gebruik geweest
Koelsysteem : interkoeling systeem met
buitenboordwater warmtewisselaar en vlak
inlaatkast met afsluiters en 2 keer metalen
wierfilter
uitlaatsysteem : buitenboord koelwater geïnjecteerde uitlaat
met de uitlaat doorvoeren in de spiegel;
uitlaten niet geïsoleerd
brandstofsysteem : 2 keer “Separ” KWA 50 brandstofgroffilter/
waterafscheider.
HYDRAULISCHE
OMKEER-REDUCTIE
KOPPELING
Fabricaat
type
serienummer
reductie
bouwjaar
: “GENERAL MOTORS”
: 6703466 (part no.)
: BB-zijde: 6300
SB-zijde: 6288
: 1,06 : 1
: exacte bouwjaar niet bekend doch volgens
opgave als één geheel behorende bij de hiervoor
omschreven hoofdmotoren; de keerkoppelingen
zijn tegelijkertijd met de hoofdmotoren
gedemonteerd,
geïnspecteerd en met nieuwe pakkingen en
keerringen weer gemonteerd.
SCHROEFASLEIDING Watergesmeerde r.v.s BB-/SB-zijde schroefas met starre schroefas koppelflens;
zwevend lager t.p.v. achtermachinekamerschot doorvoer
Schroefassen vernieuwd 2018–2022.
4 Stuks “Optima” Red Top onderhoudsvrije 50 Ah start-boordnet accu’s,
1 “Start-Power” onderhoudsvrije 43 Ah generator startaccu,
2 stuks “Optima” Yellow Top onderhoudsvrije 75 Ah boegschroef accu’s
opgesteld in houten kist in de voorpiek/boegschroef ruimte
De elektrische installatie grotendeels nieuw aangelegd bij de refit 2018-2020.
NAUTISCHE- EN
OVERIGE APPARATUUR
1 “Raymarine” Axiom serie GPS kaartplotter,
1 “Raymarine” autopilot installatie met “Raymarine” ACU-400 Actuator Control
Unit,
1 “Raymarine” multifunction aanwijsinstrument waarbij koers, snelheid en
diepte aanwijzing,
1 “Raymarine” marifoon met Distress,
1 “Sailor” RT 144B marifoon,
analoge smeeroliedruk, koelwater temperatuur en brandstof- en watertank
inhoud meters,
originele analoge BB- en SB-zijde hoofdmotor toerenteller met urenmeter
2 Elektrische zwaar type ruitenwissers,
1 “Vista” slingerruit
Nacht verlichting in het stuurhuis,
1 handbediende schijnwerper op het stuurhuis.
REFIT In de periode 2018-2022 is er bij Jachthaven De Wilgenhoek te Vinkeveen een
omvangrijke refit aan het vaartuig uitgevoerd waarbij er zoals hiervoor reeds
grotendeels gespecificeerd ondermeer de volgende werkzaamheden zijn
uitgevoerd
-vaartuig geheel nieuw geschilderd
-hierbij zijn de opbouw patrijspoorten uit- en ingenomen
-het gehele onderwaterschip behandeld en diverse nieuwe dubbelbeplating
aangebracht
-de machinekamer her-ingericht met elektrische, nautische en overige
apparatuur tegen het voorzijde machinekamerschot
-schroefasinstallaties en schroeven vernieuwd
-het drinkwater systeem gereviseerd
-het verwarmingssysteem gereviseerd
-nautische apparatuur grotendeels vernieuwd
-binnenbetimmering vernieuwd zoals hiervoor omschreven
-de hoofdmotoren met keerkoppelingen waren in 2007 reeds gereviseerd zoals
hiervoor omschreven en tot aan de verdere refit in 2018-2020 nauwelijks in
gebruik geweest.
STAAT VAN ONDERHOUD De algehele staat van onderhoud van het motorschip is, verwijzend naar de
hiervoor uitgebreid omschreven refit 2018-2022 en de voortstuwingsinstallatie refit, uitstekend.
STUURHUIS/SALON Separate dashboard console met contrasterende zwarte inbouw apparatuur
topbeplating en verhoging aan de voorzijde (dashboard console grotendeels
nieuw 2018-2020), groot stuurrad, legvak en zitplank met steun en kussen aan
SB-voorzijde
Salon deel met hoek zitbank met rug- en zitkussens, bergruimte in de banken,
tafel met in hoogte verstelbare enkele tafelpoot (salon deel nieuw 2018-2020).
Gegevens volgens “U.S. Coast Guard – Boat Record”/Mijnen uitkijkdienst vaartuig specificatie/
verlopen Meetbrief voor Binnenvaartuigen/volgens opgave.
Werkboot met omvangrijke refit naar pleziervaartuig
Voormalig Amerikaans kustwacht (U.S. Coast Guard) vaartuig (“Utility Boat”).
HOOFDAFMETINGEN Lengte over alles
breedte over alles
diepgang
vrijboord
waterverplaatsing
kruiphoogtemax.
snelheid
: 12,25 m
: 3,45 m
: 1,00 m ca.
: 0,50 m ca. (voor refit)
: 21,2 t m³ max. (voor refit)
: 3,20 m met gestreken mast
: 20 km/u ca.
KAJUIT Groot 2-persoons bed met 2 laden en bergruimte onder,
2 hangkastjes met open legvak hiertussen dwarsscheeps aan de achterzijde,
1 separate hangkast aansluitend op kombuisdeel aan de BB-voorzijde
waarin bergvakken en waar bovenop open bergruimte
Kombuisdeel met langsscheeps aanrechtblok met kunststof wit aanrechtblad
met 1 r.v.s. spoelbak met mengkraan,
2 laden en 3 kastruimten in aanrechtblok,
1 taps toelopende wand bergplank boven aanrecht,
1 inbouw “Origo” E300 3-pits elektrische kookplaat (nieuw 2018–2020),
1 losse koffiemachine,
1 “Dometic” MDC-090 90 l elektrische koelkast met vriesvak in ombouw naast
het 2-persoons bed.
NATTE CEL 1 “Raske & v/d Meyde” RM69 handpomp toilet, hiervan de beide kogelkraan
afsluiters nieuw 2018-2020,
middels douchegordijn afgescheiden douche deel met overeenkomende
betimmering, kuipvloer en wanddouche met mengkranen.
MACHINEKAMER Machinekamer met kruiphoogte,
deels traanplaten vloer,
geheel geïsoleerd met scheepsisolatie,
hout plaatmateriaal tegen voorzijde machinekamerschot voor bevestiging
apparatuur etc.
INDELING VAARTUIG
BINNEN VAN VOORNAAR
ACHTERSCHIP
Voorpiek/boegschroefruimte – kajuit met 2 BB-/SB-zijde patrijspoorten,
afgescheiden natte cel aan SB-zijde voor, kombuisblok aan BB-zijde,
groot 2-persoons bed aan SB- zijde – stuurhuis/salon met 1 uitzetraam aan
BB- en SB-zijde voor en aan SB-zijde achter, open toegang aan BB-zijde naar
kajuit, 2-delig vloerluik op de voorzijde van de machinekamer, hoek dinette
aan SB-zijde achter en aluminium deur naar brugdek aan BB-zijde achter –
machinekamer onder de stuurhuis/salon vloer en brugdek – tankenruim onder
de kuipvloer – stuurmachineruimte.
BINNENBETIMMERING Mahoniehouten fineer betimmering met massief lijstwerk,
teak fineer vloer met type essen inlegstrook (nieuw 2018-2020),
witte plafond elementen met massief houten verbindingslijst in stuurhuis/salon,
in kajuit deel overeenkomend,
boven de machinekamer in het stuurhuis dubbele multiplex houten ondervloer
SCHEEPSSCHROEVEN BB-/SB-zijde vrijdraaiende 3-blads schroeven, schroefdiameter n.b
Schroeven vernieuwd 2018-2022
BOEGSCHROEF 1 “Vetus” 24 V elektrische boegschroef met de 2 “Optima” 75 Ah boegschroef
accu’s opgesteld in houten accukast t.p. in de voorpiek/boegschroefruimte.
STUURINRICHTING Hydraulische stuurinrichting met “Capitano” model BA200-11TMC enkele
stuurcilinder
“Raymarine” autopilot installatie met “Raymarine” 24 V type 2 hydrauliek
stuurpomp; voor de autopilot zie verder bij “NAUTISCHE APPARATUUR”
Noodstuurinrichting via verticale luik op de stuurmachineruimte met de
stuurstang aangebracht tegen de binnenzijde van het luik.
ROERWERK BB-/SB-zijde stalen vrij spaderoer.
HULPSET 1 “Paguro” 9000 generatorset, 9 kVA, in geluiddempende omkasting in
machinekamer met interkoeling, kunststof uitlaatdemper/waterlock en
bedieningspaneel met overbelasting indicatie, koelwater temperatuur,
oliedruk en klok urenmeter op dashboard in stuurhuis
Nieuw geplaatst met de refit 2018-2020, urenstand: 1,19 u
Opmerking: De geluiddempende omkasting werd niet geopend voor bezichtiging van
de generatorset.
ZWEMTRAP Zware r.v.s. vaste zwemtrap tegen het achterschip.
BRANDSTOFTANKS 1 BB-/SB-zijde stalen brandstoftank in tanken ruim onder de kuipvloer
Totale brandstof tanken inhoud ca. 1.000 liter
WATERTANK 1 Kunststof watertank (nieuw 2018-2020) op hart schip in tanken ruim,
inhoud 175 l Opmerking: alle tankinhouden volgens opgave.
VUILWATERTANK- -.
INSTALLATIE
(WARM)WATERSYSTEEM 1 Waterdrukset met “Flojet” R4325343 waterdrukpomp opgesteld achter in de
machinekamer, nieuw geplaatst refit 2018-2020 waarbij tevens een deel
van het drinkwater leidingensysteem vervangen door kunststof leidingen en
koppelingen
1 “Johnson Pump” 220V/1300 W/motorkoelwater boiler, inhoud 30 l,
t.p. opgesteld, bouwjaar 2011.
GASINSTALLATIE -.
VERWARMINGSSYSTEEM “Eberspächer” D4L gasoliegestookte heteluchtkachel, 4300 W, goed
bereikbaar opgesteld aan de voorzijde in de machinekamer
De hetelucht kanalen dienen nog door het vaartuig aangebracht/
aangesloten te worden.
LENSSYSTEEM 1 24 V bilgepomp in de machinekamer met automatische vlotter (nieuw),
1 24 V bilgepomp aan de voorzijde in het tanken ruim,
1 24 V bilgepomp in voorpiek/boegschroefruimte (nieuw)
Zelflozende kuip met BB-/SB-zijde groot kuiplens kokergat door de spiegel.
ANKERINRICHTING 1 “Vetus” Alex III elektrische 1.000 W ankerlier, hijsvermogen 350 kg
1 Anker tegen het BB-zijde voorschip getrokken Opmerking: niet bezichtigd.
BRANDBLUSINSTALLATIE -.
ELEKTRISCHE
INSTALLATIE
24/230 V, walstroominstallatie, dynamo op BB- en SB-zijde hoofdmotor,
generatorset zoals hiervoor omschreven
1 “Victron” MultiPlus 24V/3.000 VA/70 A acculader-sinus omvormer
met multi control bedienings- en uitlees paneel in het stuurhuis dashboard,
1 “Victron” 7.000 W 230 V scheidingstransformator,
2 “Victron” accu isolatoren,
1 “Victron” Orion-Tr 23112-20 DC/DC 240 W omvormer,
1 “Victron” BlueSolar MPPT 75 115 charge control voor 2 zonnepanelen
2 Kunststof automaat zekeringen kastjes in de machinekamer,
1 automaatzekeringenkast in de dashboard console in het stuurhuis
Alle voornoemde apparatuur in de machinekamer netjes aangebracht tegen
een houten paneel tegen het voormachinekamerschot
Meetbrief voor Binnenvaartuigen
Nummer
metingsmerk
vaargebied volgens Meetbrief
datum en plaats inschrijving
geldig tot
: 1282
: GN 1282; volgens Meetbrief aangebracht
aan SB-zijde in achterkant trunk, 3,40 m uit
hekplaat, 0,85 m uit lengte-as, 0,72 m boven
kuipvloer
: A, B en C
: 30 mei 1985 te Rotterdam als
bergingsvaartuig
: 30 mei 2000 (verlopen).
MERK VAN
TEBOEKSTELLING
5436 B GRON 1985; volgens Meetbrief aangebracht aan SB-zijde in achterkant
trunk, 3,40 m uit hekplaat, 0,85 m uit lengte-as, 0,78 m boven kuipvloer
Kadastraal object doorgehaald d.d. 11 mei 1998 in kadaster inschrijving
(teboekstelling doorgehaald).
LAATSTE
DROOGZETTING
Tijdens de refit 2018-2022.
BOUWMATERIAAL EN
BOUWWIJZE
Stalen (volgens “U.S. Coast Guard – Boat Record” gegalvaniseerd) gelaste
enkelknikspant romp met V-vormig voorschip, harde kim achterschip en
rechte spiegel,
romp met dwars- en langsverstijvingen,
aluminium opbouw bestaande uit hoog stuurhuis-/salondeel en lage
kajuitopbouw hiervoor,
“Vetus” stuurhuis scheepsramen in aluminium profiel.
AANTAL EN PLAATS
STALEN DWARSSCHOTTEN
1 Voorpiekschot,
1 voormachinekamerschot,
1 achtermachinekamerschot.
INDELING VAARTUIG
BUITEN VAN VOORNAAR
ACHTERSCHIP
Voordek boeisel, 1 kopbolder en 1 r.v.s. BB-/SB-zijde bolder, kluisgaten t.p.v. de
zij bolders, ankerlier en verzonken dekluik op voorpiek/boegschroefruimte –
kajuitopbouw met gangboorden langszij, geen zij railing, BB-/SB-zijde
handrailing op kajuitopbouw, 1 kajuitopbouw kunststof-aluminium profiel
vlucht-/ventilatieluik – stuurhuisopbouw met zelfde doorlopende handrailing
langszij, 2 grote aluminium dakluiken en strijkbare aluminium navigatieverlichting
mast bovenop – brugdek (trunk) met gangboorden langszij, zware
buisrailing en brede trap met zelfde doorlopende railing naar kuip – kuip met
zware dubbele sleepbolder achter brugdek, aluminium traanplaten kuipvloer
met verzonken naar de voorzijde scharnierend groot luik op achterschip tanken
ruim, verzonken BB-/SB-zijde type mangatdeksel boven de BB-/SB-zijde
gasolietank, lage kuip buisrailing, dicht achterschip boeisel en verticaal luik
hieronder op stuurmachineruimte onder het achterdek – open achterdek met
r.v.s. BB-/SB-zijde bolder en zware r.v.s. zwemtrap.
Disclaimer:
Hoewel er uiterste zorg besteed is aan de correctheid, volledigheid en actualiteit van onze informatie kunnen hieraan geen rechten worden ontleend.