Kroes Boemerang ( Zelfbouw ) verkocht

Verkocht
Kroes Boemerang ( Zelfbouw )Kroes Boemerang ( Zelfbouw )Kroes Boemerang ( Zelfbouw )Kroes Boemerang ( Zelfbouw )Kroes Boemerang ( Zelfbouw )Kroes Boemerang ( Zelfbouw )Kroes Boemerang ( Zelfbouw )Kroes Boemerang ( Zelfbouw )Kroes Boemerang ( Zelfbouw )Kroes Boemerang ( Zelfbouw )Kroes Boemerang ( Zelfbouw )Kroes Boemerang ( Zelfbouw )Kroes Boemerang ( Zelfbouw )Kroes Boemerang ( Zelfbouw )Kroes Boemerang ( Zelfbouw )Kroes Boemerang ( Zelfbouw )Kroes Boemerang ( Zelfbouw )Kroes Boemerang ( Zelfbouw )Kroes Boemerang ( Zelfbouw )
Prijs:

Verkocht

Bouwjaar:

1996

Afmetingen:

8,00 m x 2,40 m x 1,10 m

Materiaal:

Hout

Motor:

1x Ruggerini , 2 cil, diesel 14 PK

Ligplaats:

Maastricht (NL)

Meer over de Kroes Boemerang ( Zelfbouw )

Deze Kroes Boemerang zelfbouw is gebouwd op basis van de bouwtekeningen van ontwerper Gait Kroes van Kroes Bootbouwers te Kampen. Het ontwerp kwam tot stand na het uitschrijven van een ontwerpwedstrijd in de Waterkampioen. De bouwer heeft ervoor gekozen om het schip niet overnaads maar karveel te bouwen waardoor een mooie strakke en gladde romp is ontstaan. Het kajuitdak is iets verhoogd en de kajuitvloer verlaagd waardoor er meer hoogte is gecreëerd in de kajuit.

Het schip is volledig in hout-epoxy gebouwd. Voor de romp en de opbouw van de Kroes Boemerang is mahonie gebruikt. Het schitterende teakhouten dek geeft de Boemerang een mooie luxe en klassieke uitstraling.

In de kuip is voldoende ruimte om het schip comfortabel te kunnen zeilen. Alle vallen en schoten worden naar achteren geleid. Door de op het kajuitdak geplaatste lieren en stoppers zijn de zeilen vanuit de kuip te hijsen. De op de kuiprand geplaatste selftailing schootlieren zorgen voor een gemakkelijke bediening van de voorzeilen.

De kajuit is voorzien van twee royale bedden welke tevens dienst doen als comfortabele zitbank. Aan de mastondersteuning is de kajuittafel bevestigd welke eenvoudig weggedraaid kan worden om zo meer ruimte te creëren. Naast de entree zijn de spoelbak en het kooktoestel geplaatst. In de voorpiek, welke dienst doet als opslagruimte, is aan bakboord het toilet geplaatst en bevindt zich tevens de drinkwatertank. Aan stuurboordzijde is een bergkast geplaatst.

Op de momenten dat er niet gezeild wordt zorgt de betrouwbare Ruggerini scheepsdiesel voor de voortstuwing van dit klassieke zeiljacht. 

Heeft u vragen over deze Kroes Boemerang zelfbouw of wilt u een afspraak maken voor een bezichtiging aan boord, neem dan contact op met White Whale Limburg via [email protected]  of bel +31 627 091 056. 

Wilt u ook uw boot verkopen?  White Whale Yachtbrokers heeft 11 kantoren in Europa.  Wij verkopen uw boot gewoon vanuit uw eigen ligplaats, tegen een lage courtage.  Gratis adverteren op de meest relevante en toonaangevende websites waaronder Yachtworld.com.  Geen opstart kosten, altijd no-cure-no-pay!!  Vraag ons gerust om een voorstel voor uw eigen jacht.

Wij helpen u graag!

Algemeen

Ontwerper:
Gait Kroes
Rompvorm:
S-spant
Langkieler.
Dek en opbouw materiaal:
Hout
Teak dek / Mahonie opbouw.
Ramen:
RVS frames : Lexan.
Kuip:
Achterkuip
Open Kuip (OK):
Doorvaarthoogte normaal:
Doorvaarthoogte ca. 11.20 m.
Diepgang:
110 cm
Waterverplaatsing:
3.000 kg
Besturing:
Helmstok
Plek besturing:
Buiten
Roer:
Enkel
Aangehangen roer.
Kiel/zwaard:
Vaste kiel

Accommodatie

Stahoogte:
170 cm
Slaapplaatsen:
Vast: 2
Type interieur:
Klassiek, warm
Matrassen:
Watertank & materiaal:
Epoxy
2x 40 Ltr. ( hout / epoxy ).
Watersysteem:
Hand
Voetpomp.
Toiletten:
1 Handmatig
Radio/CD-speler:
JVC.
Kooktoestel & brandstof:
2 pit(ten) Spiritus
Koelkast & voeding:
25 liter Elektrisch

Motor en elektra

Aantal identieke motoren:
1
Start type:
Elektrisch
Type:
Binnenboord
Merk:
Ruggerini
Bouwjaar:
1979
Aantal cilinders:
2
Vermogen:
14 pk
Brandstof:
Diesel
Keerkoppeling:
Technodrive.
Overbrenging:
Schroefas
Voortstuwing:
Schroef
3 Blads.
Koeling:
Indirect
Brandstoftank aantal:
1
Totale inhoud brandstoftank(s):
40 liter
Materiaal brandstoftank:
Epoxy
Max snelheid:
14 km/u
Brandstoftankmeter:
via Peilglas.
Oliedrukmeter:
Veglia
Temperatuurmeter:
Veglia
Accu:
2x 100 Ah.
Acculader:
1x Ctek 10 Ah / 1x Ctek 5 Ah.
Dynamo:
Voltmeter:
Walstroom:
Walstroomkabel:
Voltage:
12V 220V

Navigatie en elektronica

Log/snelheid:
Navico Corus
Dieptemeter:
Navico Corus
Navigatieverlichting:

Tuigage

Type tuigage:
Sloep - Masttop (overige tuigage: Torentuig).
Aantal masten:
1
Mast materiaal:
Hout
Oregon Pine, incl. RVS beslag.
Verstaging:
Staaldraad
Aantal zeilen:
3
Zeilen materiaal:
Dacron
Zeilmaker:
De Vries - Lemmer.
Grootzeil:
16 m2
Genua:
20.8 m2
Fok:
14 m2
Handmatige lieren:
2
Selftailing:
2

Uitrusting buitenom

Ankers & materiaal:
1 x
Anker bevestiging:
Ketting
Ankerlier:
Elektrisch
Incl. afstandsbediening.
Dekzeil(en):
Winterkleed.
Schaar:
Teakdek:
Stootwillen, lijnen:

Veiligheid

Bilgepomp:
Elektrisch
Brandblusser:
Reddingsvesten:
2
Kinder-Reddingsvesten.
Zelflozende kuip:
Opmerkingen:

Bij deze boot is een stallingstrailer inbegrepen, deze is niet gekeurd en niet geschikt voor de openbare weg. 

Disclaimer:
Hoewel er uiterste zorg besteed is aan de correctheid, volledigheid en actualiteit van onze informatie kunnen hieraan geen rechten worden ontleend.

White Whale Yachtbrokers logo

Verkoop kantoor

White Whale Yachtbrokers - Limburg

Tel: +31 (0) 627 091 056

Email: [email protected]