Koopmans Kustvaarder I 8.35 Koopmans 28 verkocht
Verkocht
1970
8,35 m x 2,65 m x 1,30 m
Staal
Yanmar 2GM20
op verkoopterrein
Meer over de Koopmans Kustvaarder I 8.35 Koopmans 28
Prachtige Koopmans met Yanmar
Nu een prachtige S-spant aangeboden voor een bijzonder aantrekkelijke prijs. Heerlijke eigenschappen zoals hoge sta hoogte binnen, veel ruimte voor opslag en tanks, geweldige lang kiel romp zodat u het roer gerust los kunt laten tijdens het zeilen. Probeert u dat maar eens met een enkel midzwaard schip. Ze zeggen wel eens lastig overstag maar dat is voor een ervaren kapitein geen probleem want je gaat overstag met het juiste windje.
Een lang kieler heeft onderwater een veel sterkere en minder kwetsbare constructie, veelal ook minder diepgang.
Dit model heeft een hijs en strijk installatie die door een enkel persoon bedient kan worden. Het schip heeft ook diverse lijnen sets en bied u ook meerdere methodes van zeilen. De korte giek geeft u weer vaarplezier in de achterkuip en zit niet ongemakkelijk in de weg maar geeft juist comfort. Op de opbouw zijn diverse houten veiligheidshandgrepen aanwezig zonder zwarte waterschades en dus goed verzorgt.
Deze Koopmans kustvaarder heeft een dikke RVS zeerailing met zeer stevige scepter potten/ houders en een zeer grote preekstoel met mooie ankerketting geleider plus een RVS voorpunt op en afstap gemaakt van o.a een dikke RVS stootbeugel. Er zijn dikke RVS trappen aanwezig , een op de achtersteven een mooie brede en diepe zwemtrap dus, plus een grote RVS trap voor zijwaarts afstappen. De boot heeft een goed zwaar anker welke u voldoende nachtrust geeft.
De mast is een prachtig ongelofelijk sterk geconstrueerde lang houtnerf mast. Deze mast is geheel opnieuw nagekeken en voorzien van het nieuwste lijmsysteem. De stagen zijn nog geen 10 jaar oud en in topconditie. De gehele boot is vorig jaar geheel opnieuw geschilderd. De boot heeft geen waterschades of zonschades.
De romp heeft geen opvallende deukjes of andere oneffenheden. Er is een compleet auto pilot systeem aanwezig dat fantastisch werkt. De zeilen set is in goede conditie en weinig gebruikt vanaf nieuw. Er zijn diverse rondhouten aanwezig om het voorzeil te stabiliseren en er is ook een echte voorspriet aanwezig. Er zijn bestaande ogen aanwezig voor een dubbele Genua. Er is in dit model kustvaarder I een zeer grote achterkuip aanwezig, een complete rond zit met hoogglans houten banken, met veel opbergruimtes met nieuwe zeer soliede RVS luiken
De salon heeft een korte zeer brede trap met goed houvast. Het in en uit stappen gaat zeer eenvoudig. De hoge salon is diep en heeft lange banken en stuurboord de navigatie hoek en bakboord de praktische keuken, met veel opbergkasten. Er is stromend water en wasbak van RVS en kraan en nieuwe RVS 2 pits gasfornuis en ruime en stille WAECO compressor koelbox.
De salon heeft geen mastkoker of mast doorvoer in de salon, dus u heeft extra ruimte omdat er geen mast in de salon aanwezig is. Een zeer groot voordeel zogezegd.
De salonkussens zijn bijna nieuw. De matrassen zijn nooit gebruikt. De grodijnen zijn nieuw en hebben een nieuw snel-ophangsysteem.
Er is een gescheiden toilet met handbediening zodat niemand wakker wordt in de nacht tijdens het doorspoelen. Alles is heerlijk schoon en fris. De bilge is kurk droog en geheel ongelofelijk schoon over het gehele schip. De ramen zijn van nieuw geplaatst aluminium kozijnen. Er zijn 5 grote ramen in de salon plus 4 grote patrijspoorten en 2 kleine patrijspoorten en groot dakluik/ vluchtluik geheel helder en alles aanwezig zonder waterschades.
De wanden plus de plafonds en alle witte vlakken zijn keurig mooi onbeschadigd en keurig schoon. Het lakwerk is zeer goed verzorgt.
De motorruimte is zeer eenvoudig binnen een minuut geheel open te maken en zeer zwaar geïsoleerd. De motor loopt geweldig, geen lekkage van olie of brandstof of koelvloeistof op de motor. Alles ziet er zeer mooi uit en de motor is super mooi en schoon.
De Yanmar 2GM20 is een serie binnenboordmotoren voor scheepsdieselmotoren, vervaardigd door het Japanse bedrijf Yanmar Co. Ltd. Het wordt gebruikt in een breed scala aan zeilboten en motorboten. De motor heeft vlak voor het einde van dit seizoen een servicebeurt gehad en is krachtig en stil.
Er is wel een nieuw type nu in productie maar alle onderdelen zijn ruim aanwezig.
De krachtbron geeft de boot een kruissnelheid van 16 kilometer per uur, en zonder mast een topsnelheid van 19 kilometer per uur. Dus de boot heeft een krachtige energie bron die de boot zeer goed onder controle houd. Rivieren of groot water zijn dus geen probleem. Alle huiddoorlaten zijn pas nagekeken en in mooie conditie. De boot heeft goede ventilatie mogelijkheden en bij daglicht is de boot goed voorzien van daglicht. Het is absoluut van binnen geen donkere boot. Het elektra systeem is strak geïnstalleerd en er is een mooi bedieningspaneel en dasboard in de navigatie hoek. Klassieke hoorn marifoon die ik altijd lekker vind werken.
De boot heeft een nieuwe antifoulling laag die meerder jarig mee gaat, plus nieuwe anodes zijn aanwezig. De gehele romp bodem is zeer mooi vlak en bevat in het geheel niet oneffenheden. Geen speling en of onverwachte in roer of schroefas. De boot gaat elke winter uit het water en naar binnen in de loods.
De boot ligt welliswaar binnen in de loods maar vlakbij de kraan dus we kunnen proefvaren. Bel nu voor een afspraak met Pieter Pepping uw jachtmakelaar van White Whale Yachtbrokers 0653345219 of email [email protected]
Algemeen
D. Koopmans Jachtontwerpers heeft meer dan 50 jaar ervaring in het ontwerpen van jachten voor zowel zeegaande kruisers als racers, motorjachten en andere vaartuigen. Dick Koopmans is lid van de Nederlandse Vereniging van Jachtontwerpers en Naval Architecten, NBJA.
De werf is in 1623 gestart als schuitenmakershelling aan (toen nog) de Rekere door Pieter Janszoon.
Een spantenplot op binnenkant huid
romp kleur is Bordeau Rood
houten helmstok met extra Joystick
aan de onderkant aangehangen roer scharnieren aan de onderkant van het schip. .
windvaanstuurinrichting van Gudrun Calligaro
Windpilot:
Zolang het schip door de zeilen voortgestuwd wordt, is een windvaanstuursysteem de ideale stuurman, die bij verslechterend weer toenemende prestaties levert
Accommodatie
handbediend stil in de nacht
koelbox
Motor en elektra
bij 2800 rpm
drie blads schroef
Navigatie en elektronica
Sestrel Moore compass cardanisch kompas
Tuigage
Uitrusting buitenom
ploegschaar
30 meter ketting a 6mm en daar komt nog bij originele anker lijn
Veiligheid
Documenten
Disclaimer:
Hoewel er uiterste zorg besteed is aan de correctheid, volledigheid en actualiteit van onze informatie kunnen hieraan geen rechten worden ontleend.